Micul dejun ne poate si incalzi, nu doar hrani. Retete pentru lunile reci de iarna!


Micul dejun este prima masa a zilei si cea mai importanta.

Aceasta masa trebuie sa ne furnizeze energia necesara dar si satietatea pana la urmatoarea masa. In lunile de iarna,  diminetile sunt foarte reci iar micul dejun ar fi bine sa determine nivelul de temperatura in organism. Stomacul este un generator termic bun, motiv pentru care trebuie sa mancam alimente care sa ne ofere caldura necesara. Iata cateva idei de mic dejun care ne vor ajuta sa ne bucuram de lunile reci de iarna

Terci de ovaz - este regele mic dejunurilor. Terciul de ovaz este in mare parte realizat din ingrediente cu indice glicemic scazut si acest lucru inseamna ca elibereaza energie lent si poate fi folosit in incalzirea organismului pentru partea rece a zilei. Ingredientele pot fi ajustate pentru a se potrivi gusturilor diferite.

Granola crocanta - poate ajuta in a face o masa sanatoasa rapid intr-o dimineata rece si poate gazdui o gama de fructe uscate pentru gust mai bun. Granola este foarte buna in  lupta cu frigul si mentine stomacul plin.

Omleta pastel cu branza de capra si ciuperci - aceasta masa este dotata cu vitamine importante si da un sentiment satisfacator care tine de cald corpului.

Briose din tarate cu morcovi si mirodenii – aceste briose pline de savoare sunt foarte usor de pregatit (timp de coacere de aproximativ 20 minute). Taratele de cereale furnizeaza energie si caldura, binevenite pentru diminetile reci.

Napolitane cu mere - sunt reconfortante in orice moment al anului, dar pot incalzi organismul pentru lupta cu frigul. Se pot servi cu cafea, ceai sau si mai bine cu un pahar de lapte fierbinte. In felul acesta sunt o sursa mare de energie si caldura.

Clatite cu dulceata - nu este nimic mai bun decat mancatul unor clatite intr-o dimineata rece de iarna. Clatitele sunt cunoscute pentru furnizarea de energie mare si multa caldura in timpul digestiei.

Sandwich-uri cu omleta de ou - se prepara usor si au capacitatea de a furniza energie organismului pentru mult timp.

Gogosi umplute cu fructe de padure - fructele de padure sunt sanatoase pentru organism, iar atunci cand sunt folosite in interiorul gogosilor asigura suficienta caldura pentru a te proteja de vremea rece.

Batoane de cereale cu caise si nuci – furnizeaza  importante vitamine si proteine. Reteta se poate modifica  pentru a se potrivi si cu alte fructe cu coaja lemnoasa pentru o masa cu multe beneficii pentru sanatate.

Salata de fructe (citrice) - este o masa buna mai ales daca alaturi si niste oua cu paine prajita pentru a ajuta organismal sa se incalzeasca.

Fructe – exista o gama de fructe care actioneaza ca energizante, cum ar fi merele si bananele. Acestea pot fi folosite si in scurte pauze de masa, cand esti grabita. Reusesc sa dea organismului suficienta energie pentru a controla temperatura din interior.

Sursa: www.health.com


Abonează-te pe

Citește și:

Cum se face spuma de zmeură, desertul ideal pentru week-end

Divorțează după 11 ani de relație!? ”Mi-a spus că nu mai are nevastă”

Fals medic estetician, anchetat de polițiști. Cum erau mințite femeile pentru a-și mări buzele

Raed Arafat, despre alegerile parlamentare: "Pentru toţi cetăţenii..."

Horoscop zilnic duminică, 6 decembrie 2020. Nativii zodiei Săgetător încep o relaţie!

Clipul zilei pe KFETELE.RO

DISTRIBUIE
acest articol

Beauty

Cum să faci acasă măști naturale pentru orice tip de păr

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri