Elixir probiotic: beneficiile si reteta de preparare in casa a chefirului de cocos! Este genial!


Nuca de cocos – oricum o privesti – este un aliment miraculos. Desi este considerata fruct tropical, nuca de cocos este mai raspandita ca oricand, iar oamenii se bucura acum de acest fruct pe care pana de curand il asociau doar cu insulele exotice indepartate.

 

Chefirul de cocos este o bautura care devine tot mai populara datorita beneficiilor sale, de la intarirea imunitatii pana la combaterea ciupercilor si a bacteriilor daunatoare.
Alimentele fermentate precum legumele fermentate, iaurtul, kombucha, chefirul, ciocolata si muraturile contin surse naturale de probiotice.
Chefirul de cocos se face din apa de cocos. Este o bautura fermentata facuta din “granule” de chefir ce sunt organisme bacteriene benefice care ajuta la obtinerea unei digestii bune, a sanatatii intestinale, la mentinerea imunitatii optime si care pot influenta chiar si creierul si dispozitia. Chefirul este de obicei folosit cu lapte pentru ca zaharurile din lapte (lactoza) hranesc bacteriile bune. Chefirul din lapte este foarte laudat pentru beneficiile sale pentru sanatate, dar chefirul este cel ce face miracolul sa aibe loc – nu laptele in care este crescut. Pentru ca laptele nu este cea mai sanatoasa optiune, este mai bine sa incerci alte optiuni pentru cresterea culturii de bacterii bune (asa cum este si chefirul). Apa de cocos are zaharuri naturale care hranesc granulele de chefir la fel ca si lactoza, dar fara efectele negative care vin impreuna cu lactatele.
Cocosul ca aliment contribuie la intarirea imunitatii, are proprietati antivirale si s-a dovedit ca ajuta la mentinerea sanatatii ficatului si a creierului. Cand in apa sau laptele din cocos se adauga granule de chefir pentru a face chefir de cocos, beneficiile sunt nenumarate. Chefirul din apa de cocos contine mai multe tulpini si organisme benefice decat chefirul din lapte, sau oricare alt iaurt. Iaurtul nu colonizeaza bacteriile bune in sistemul digestiv, dar chefirul o face. Chefirul din apa de cocos are si o cantitate mai redusa de calorii decat versiunea din lapte si este mult mai gustos! Are beneficii demonstrate pentru: curatarea corpului, ajuta la digerarea tuturor alimentelor, subtiaza stomacul, stimuleaza o buna dispozitie, echilibreaza hormonii, mareste energia, elimina ciupercile Candida (ciuperci nocive), opreste dezvoltarea celulelor canceroase ale stomacului si diminueaza poftele de zahar.
Pentru cei indemanatici in bucatarie, iti poti face propriul chefir:
Tot ce trebuie sa faci este sa cumperi granule de chefir de apa, care se pot achizitiona separat sau poti folosi chefirul de cocos cumparat, pentru a incepe.
Odata ce ai o cultura initiala, trebuie sa folosesti laptele sau apa proaspata dintr-o nuca de cocos. Cumpara o nuca de cocos tanara (alba) – noi am gasit la MegaImage, dar probabil pe viitor se va gasi si in cadrul altor hypermarketuri – nu pe cele mature, maro, care de obicei au un continut mai scazut de nutrienti si pot fi si stricate. Nu folosi apa de cocos cumparata la cutie pentru ca nu contine aceleasi beneficii pe care le contin nucile de cocos.
Intai, desfa nuca de cocos cu ajutorul unui cutit mare. Dupa ce tai nuca de cocos, ai nevoie de apa din interior pentru chefir si poti decupa pulpa (untul de cocos) si o poti folosi in smoothie-uri, deserturi, sau o mananci pur si simplu cu lingura!
Pentru a face chefir, intr-un blender, amesteca 1 portie de granule de chefir sau o lingura din chefirul cumparat in apa sau laptele de cocos.
Amesteca timp de 30 de secunde pentru a incalzi putin amestecul. In functie de puterea blenderului, poate dura intre 30-60 de secunde.
Dupa ce ai amestecat, toarna amestecul intr-un bol mare de sticla sterilizat sau intr-un vas termorezistent curat. Trebuie sa fie ceva din sticla, nu plastic, ca sa nu fie toxic.
Acopera bolul sau vasul cu un prosop mare. Ai grija sa fie foarte bine acoperit, apoi aseaza-l in cuptorul rece la intuneric unde poate sa stea cel putin 1-2 zile. Il tii in cuptor ca sa te asiguri ca nu va fi niciun curent de aer care sa influenteze procesul de fermentare. Intr-o zi sau doua, verifica chefirul. Ar trebui sa miroasa acru, dar nu a stricat (cam ca iaurtul.) Poate avea bule, ceea ce inseamna ca este viu si in plin proces!
Dupa 24 de ore, mergi la pasul urmator si transferi lichidul intr-o cana de sticla pentru a-l pune la pastrare in frigider. Sau il mai lasi sa fermenteze inca 24 de ore daca nu miroase “cum trebuie”. Nu uita, trebuie sa miroasa ca iaurtul sau chefirul cumparat de la magazin.
Cum se foloseste chefirul din lapte de cocos.
Poti folosi chefirul din apa de cocos in smoothie sau sa iei o lingura sau doua dimineata cu niste apa cu lamaie  pentru a-i da un gust mai bun ori il amesteci cu ovaz. Nu-l adauga in bauturi fierbinti pentru ca temperatura ridicata omoara probioticele.
Sursa: Viataverdeviu.ro

Chefirul de cocos este o bautura care devine tot mai populara datorita beneficiilor sale, de la intarirea imunitatii pana la combaterea ciupercilor si a bacteriilor daunatoare.

Alimentele fermentate precum legumele fermentate, iaurtul, kombucha, chefirul, ciocolata si muraturile contin surse naturale de probiotice.

Chefirul de cocos se face din apa de cocos. Este o bautura fermentata facuta din “granule” de chefir ce sunt organisme bacteriene benefice care ajuta la obtinerea unei digestii bune, a sanatatii intestinale, la mentinerea imunitatii optime si care pot influenta chiar si creierul si dispozitia. Chefirul este de obicei folosit cu lapte pentru ca zaharurile din lapte (lactoza) hranesc bacteriile bune. Chefirul din lapte este foarte laudat pentru beneficiile sale pentru sanatate, dar chefirul este cel ce face miracolul sa aibe loc – nu laptele in care este crescut. Pentru ca laptele nu este cea mai sanatoasa optiune, este mai bine sa incerci alte optiuni pentru cresterea culturii de bacterii bune (asa cum este si chefirul). Apa de cocos are zaharuri naturale care hranesc granulele de chefir la fel ca si lactoza, dar fara efectele negative care vin impreuna cu lactatele.

Cocosul ca aliment contribuie la intarirea imunitatii, are proprietati antivirale si s-a dovedit ca ajuta la mentinerea sanatatii ficatului si a creierului. Cand in apa sau laptele din cocos se adauga granule de chefir pentru a face chefir de cocos, beneficiile sunt nenumarate. Chefirul din apa de cocos contine mai multe tulpini si organisme benefice decat chefirul din lapte, sau oricare alt iaurt. Iaurtul nu colonizeaza bacteriile bune in sistemul digestiv, dar chefirul o face. Chefirul din apa de cocos are si o cantitate mai redusa de calorii decat versiunea din lapte si este mult mai gustos! Are beneficii demonstrate pentru: curatarea corpului, ajuta la digerarea tuturor alimentelor, subtiaza stomacul, stimuleaza o buna dispozitie, echilibreaza hormonii, mareste energia, elimina ciupercile Candida (ciuperci nocive), opreste dezvoltarea celulelor canceroase ale stomacului si diminueaza poftele de zahar.

Pentru cei indemanatici in bucatarie, iti poti face propriul chefir:

Tot ce trebuie sa faci este sa cumperi granule de chefir de apa, care se pot achizitiona separat sau poti folosi chefirul de cocos cumparat, pentru a incepe.

Odata ce ai o cultura initiala, trebuie sa folosesti laptele sau apa proaspata dintr-o nuca de cocos. Cumpara o nuca de cocos tanara (alba) – noi am gasit la MegaImage, dar probabil pe viitor se va gasi si in cadrul altor hypermarketuri – nu pe cele mature, maro, care de obicei au un continut mai scazut de nutrienti si pot fi si stricate. Nu folosi apa de cocos cumparata la cutie pentru ca nu contine aceleasi beneficii pe care le contin nucile de cocos.

Intai, desfa nuca de cocos cu ajutorul unui cutit mare. Dupa ce tai nuca de cocos, ai nevoie de apa din interior pentru chefir si poti decupa pulpa (untul de cocos) si o poti folosi in smoothie-uri, deserturi, sau o mananci pur si simplu cu lingura!

Pentru a face chefir, intr-un blender, amesteca 1 portie de granule de chefir sau o lingura din chefirul cumparat in apa sau laptele de cocos.

Amesteca timp de 30 de secunde pentru a incalzi putin amestecul. In functie de puterea blenderului, poate dura intre 30-60 de secunde.

Dupa ce ai amestecat, toarna amestecul intr-un bol mare de sticla sterilizat sau intr-un vas termorezistent curat. Trebuie sa fie ceva din sticla, nu plastic, ca sa nu fie toxic.

Acopera bolul sau vasul cu un prosop mare. Ai grija sa fie foarte bine acoperit, apoi aseaza-l in cuptorul rece la intuneric unde poate sa stea cel putin 1-2 zile. Il tii in cuptor ca sa te asiguri ca nu va fi niciun curent de aer care sa influenteze procesul de fermentare. Intr-o zi sau doua, verifica chefirul. Ar trebui sa miroasa acru, dar nu a stricat (cam ca iaurtul.) Poate avea bule, ceea ce inseamna ca este viu si in plin proces!

Dupa 24 de ore, mergi la pasul urmator si transferi lichidul intr-o cana de sticla pentru a-l pune la pastrare in frigider. Sau il mai lasi sa fermenteze inca 24 de ore daca nu miroase “cum trebuie”. Nu uita, trebuie sa miroasa ca iaurtul sau chefirul cumparat de la magazin.Cum se foloseste chefirul din lapte de cocos.

Poti folosi chefirul din apa de cocos in smoothie sau sa iei o lingura sau doua dimineata cu niste apa cu lamaie  pentru a-i da un gust mai bun ori il amesteci cu ovaz. Nu-l adauga in bauturi fierbinti pentru ca temperatura ridicata omoara probioticele.

Sursa: Viataverdeviu.ro

 


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Sanatate

6 reguli pentru protecția solară corectă a copiilor, explicate de Ela Crăciun

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri