Dieta Dukan. Cum funcționează și ce reguli trebuie să urmezi ca regimul alimentar să fie eficient


Dieta Dukan funcționează după anumite reguli stricte și este bazată, în principal, pe consumul de proteine. Iată ce reguli trebuie să urmați, dacă vreți să obțineți rezultatele dorite.


In articol:

Dieta Dukan a fost creată de medicul francez Pierre Dukan, în anul 1970.

Principiul de bază al acestui regim este acela că proteinele ajută la scăderea în greutate, în timp ce carbohidrații îngrașă. 

Dieta Dukan funcționează în patru faze 

Acest regim se numără printre cele mai populare, la nivel mondial, în primul rând pentru că vă ajută să scăpați de un număr destul de mare de kilograme într-un timp relativ scurt. 

Marele avantaj al Dietei Dukan este acela că nu veți avea niciodată senzația de foame, asta pentru că veți consuma foarte multe proteine și nu veți avea limită lacantitate.

Nu este o dietă ușoară și cu siguranță nu poate fi ținută de oricine. Cu toate acestea, multă lume alege acest regim, pentru că medicul care l-a creat a promis o slăbire de 5 kilograme într-o săptămână. În plus, conform spuselor sale, kilogramele date jos pe parcursul dietei nu se vor mai depune. 

Dieta Dukan funcționează în patru faze:

1. Faza de atac, care durează 1-7 zile 

2. Faza de croazieră, între o lună și 12 luni

3. Faza de consolidare, care trebuie ținută în funcție de numărul de kilograme pe care le-ați pierdut. Astfel, veți avea 5 zile de dietă pentru fiecare jumătate de kilogram dat jos

4. Faza de stabilizare, care nu are un termen anume

Principiul de bază al Dietei Dukan este consumul mare de proteine și excluderea, aproape în totalitate, a carbohidraților. 

dieta dukan
Dieta Dukan vă permite să mâncați orice fel de carne slabă
Iată ce aveți voie să consumați, mai exact, în fiecare din cele patru faze ale regimului:

Faza de atac

Această etapă trebuie ținută în funcție de câte kilograme vreți să slăbiți. Astfel, dacă vreți să scăpați de 20 de kilograme sau chiar și mai mult, țineți faza de atac timp de 7 zile. 

În cazul în care aveți de dat jos între 10 și 20 de likograme, o veți ține 5 zile, iar dacă vreți să slăbiți mai puțin de 10 kilograme, vor fi suficiente 3 zile. 

Pentru persoanele care nu au nevoie de o slăbire mai mare de 5 kilograme, faza de atac se urmează timp de o zi sau două. 

În această perioadă, trebuie să mâncați doar proteine și o lingură și jumătate de tărâțe de ovăz pe zi. În plus, este obligatoriu să beți cel puțin un litru și jumătate de apă pe zi. 

Iată ce alimente sunt permise în faza de atac:

  • carne de porc (cu puțină grăsime)
  • carne de vită
  • carne de pui fără piele
  • ficat, rinichi și limbă
  • pește și fructe de mare
  • ouă
  • lactate cu puține grăsimi
  • tofu
  • o lingură și jumătate de tărâțe de ovăz pe zi
  • îndulcitori artificiali
  • tăiței shirataki
  • gelatină dietetică
  • suc de lămâie și murături, în cantitîți cât mai mici
  • o linguriță de ulei pentru ungerea tigăilor

Faza de croazieră

Aceasta este etapa în care veți alterna o zi de proteine cu o zi de proteine și legume fără amidon. Veți ține această fază câte 3 zile pentru fiecare jumătate de kilogram pe care vreți să-l pierdeți. 

Pe lângă proteine și legume fără amidon, veți putea consuma două linguri de tărâțe de ovăz pe zi, cel puțin un litru și jumătate de apă zilnic și în plus, va trebui să faceți și cel puțin 30 de minute de exerciții în fiecare zi. 

Iată ce legume sunt permise în faza de croazieră:

  • spanac
  • kale
  • salată verde
  • broccoli
  • conopidă
  • varză și varză de Bruxelles
  • ardei gras
  • sparanghel
  • anghinare
  • vinete
  • castraveți
  • țelină
  • roșii
  • ciuperci
  • mazăre
  • ceapă
  • dovleac
  • napi
  • morcovi sau sfeclă în fiecare zi, dar în cantități foarte mici
  • două linguri de tărâțe de ovăz în fiecare zi 
  • o linguriță de ulei 

Faza de consolidare

Această etapă se ține astfel: pentru fiecare jumătate de kilogram pe care l-ați pierdut, veți urma faza de consolidare timp de 5 zile. 

Puteți mânca nelimitat proteine, legumele care v-au fost permise în faza de croazieră, dar și o porție mică de fructe. În plus, aveți voie și două felii de pâine din făină integrală și o porție de brânză. 

Citește și: Cum slăbești cu dieta Rina. Regulile pe care trebuie să le respecți pentru regimul alimentar de 90 de zile 

De asemenea, vor fi permise și una sau două porții de legume care conțin amidon: fasole, mazăre, linte, orez, paste, porumb sau cartofi.

dieta dukan
Cu ajutorul Dietei Dukan puteți slăbi 5 kilograme într-o săptămână
Și pentru că ați ajuns până în această fază a dietei, în fiecare săptămână veți putea să vă delectați cu două mese în care puteți consuma absolut orice. 

Iată lista cu alimentele permise în faza de consolidare:

  • o porție de fructe în fiecare zi: 100 de grame de fructe de pădure sau pepene, un măr, o portocală, o pară, o piersică, o nectarină, două kiwi sau două caise
  • două felii de pâine integrală în fiecare zi, cu o cantitate mică de unt
  • 40 de grame de brânză în fiecare zi
  • 1-2 porții pe săptămână de paste, porumb, orez, cartofi
  • două mese de răsfăț pe săptămână, care pot include un aperitiv, un fel principal, un desert și un pahar de vin
  • două linguri și jumătate de tărâțe de ovăz pe zi

În faza de consolidare, trebuie să mâncați o zi exclusivă de proteine în fiecare săptămână, așa cum au fost cele din faza de atac

Faza de stabilizare

Aceasta este ultima fază a Dietei Dukan și are drept scop menținerea greutății pe care ați atins-o cu ajutorul acestui regim. În mod normal, faza de stabilizare ar trebui ținută pentru tot restul vieții. 

Acum nu veți mai avea restricții alimentare, dar totuși va trebui să țineți cont de câteva reguli: 

  • o zi pe săptămână veți mânca doar proteinele din faza de atac
  • trebuie să faceți cel puțin o jumatate de oră de exerciții fizice zilnic pe zi 
  • trebuie să consumați 5 grame de tărâțe de ovăz în fiecare zi.

Riscurile Dietei Dukan

Ca oricare altă dietă, și Dieta Dukan are anumite dezavantaje. În primul rând, medicii nu recomandă acest regim, pentru că excesul de proteine poate duce la probleme de sănătate. Rinichii, ficatul și sistemul osos pot avea de suferit. 

În plus, Dieta Dukan nu încurajează consumul de grăsimi sănătoase, deși acestea aduc multe beneficii organismului. Faptul că nici fructele nu sunt incluse în dietă face ca acest regim să nu fie complet, din punct de vedere nutrițional. 

Astfel, pe termen lung, acest regim poate duce la următoarele probleme de sănătate:

  • afecțiuni renale
  • afecțiuni hepatice
  • osteoporoză
  • boli cardiovasculare

Citește și: (111, 222, 333, 3+3) Dieta disociată/ Topește 15 kilograme în 2 săptămâni 

Persoanele care se află în următoarele situații nu ar trebui să urmeze Dieta Dukan:

  • cei care au diabet zaharat și sunt dependenți de insulină
  • cei care suferă de tulburări de alimentație
  • cei care au insuficiență cardiacă
  • cei care suferă de boli renale;
  • cei care sunt în depresie
  • femeile care alăptează sau gravidele

Abonează-te pe

Citește și:

Keed a fost la un pas de eliminarea de la Chefi la Cuţite. Ce beneficii au ingredientele alese în prima proba a concurenților, pentru organismul tău

ȘOC! Andreea Mantea și fiul ei au fost BĂTUȚI! Detalii îngrozitoare

SOMITATE: Cine a fost Maria Tănase. Data nașterii, căsătorie, moarte

SOMITATE: Cine a fost Lady Diana, Prințesă de Wales. Data nașterii, căsătorie, copii, divorț, moarte

DESCOPERĂ: 4 reţete cu avocado pentru slăbit. Ce beneficii are acest fruct în diete şi nu numai

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Divertisment

Cine a fost nominalizat la Survivor România pe 19 iunie 2021. Alege Punta Cana - destinația de vacanță!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Sanatate
Parteneri