//DESCOPERĂ// 16 mâncăruri rapide și ușor de făcut pentru momentele când ești pe fugă


Iată câteva idei de mâncăruri extrem de rapide și ușor de făcut care te vor salva în momentele în care te grăbești.


In articol:

Mâncăruri rapide și ușor de făcut pentru momentele când ești pe fugă

În zilele noastre, putem spune că viața se desfășoară „pe repede înainte". Acest lucru ne obligă să găsim soluții pentru a integra o alimentație sănătoasă în programul haotic de zi cu zi.
De aceea, vă propunem câteva idei de mâncăruri gustoase și ușor de preparat pentru momentele în care sunteți pe fugă:
1. Tartină cu somon afumat și avocado
Se întinde pasta de avocado și se adaugă somonul.


2. Omletă în pită
"Unul dintre mic-dejunurile mele preferate constă în omletă din două ouă preparată în doar o linguriţă de ulei de măsline", explică Elizabeth M. Ward.
,,Tai în jumătate o pită din făină integrală de 15 centimetri şi umplu fiecare bucată cu jumătate din omletă. Acopăr ouăle cu aproximativ 30 de grame de brânză rasă şi sos."

Citeste si: //CITEȘTE// Cu ce poți mânca ovăzul

3.Sandwich cu unt de migdale și banană
Întindeți untul de migdale pe feliile de pâine integrală și adăugați rondele de banană cu scorțișoară.
4. Terci de ovăz cu nuci şi fructe proaspete tăiate bucăţi, pentru "dimineţile înfometate" ne recomandă nutriţionistul Dawn Jackson Blatner.
5. Smothie din fructe și lapte

mancaruri usoare si ieftine

Una dintre cele mai rapide soluții pentru a prepara o gustare hrănitoare în grabă, este, fără îndoială, deliciosul Smoothie.
Este perfect pentru dimineți calde sau ca desert, după o cină bogată.
Puteți să folosiți fructe de toate felurile, caise, portocale, mure, căpșuni, kiwi, banane. Le introduceți în blender, împreună cu laptele și în aproximativ 3 minute este gata.
6. Ouă cu spanac şi pâine neagră
„Trântiți" ouăle și spanacul tocat în tigaie și amestecați timp de câteva minute. Veți obține un mic-dejun cald și gustos.
7. Pizza-chiflă englezească
Nutriţionistul Joy Bauer ne explică cum se pregătește: ,,Taie pe jumătate o chiflă din făină integrală şi pune părţile la prăjit. Acoperă fiecare jumătate cu sos de roşii, cu brânză mozarella semi-degresată rasă şi un praf de piper roşu. Se pun la cuptor şi se coc la foc mic până când brânza se topeşte."

Citeste si: //DESCOPERĂ// Cu ce poți înlocui carnea

8. Chipsuri din orez sau tortilla cu humus
Această gustare este perfectă pentru zilele în care sunteți ,,pe fugă".
9. Lipie cu chiftele și muștar
Chiftelele se pot prepara de seara, pentru a le folosi dimineața. Se poate adăuga salată verde sau mini castraveți murați.
10. Salată de ouă fierte cu piper

mancaruri rapide in cinci minute

Fierbeți ouăle de seara, le puneți la frigider, iar a doua zi, când sunteți pe fugă, doar le tăiați și le amestecați cu sare și piper.
11. Omletă cu brânză cheddar şi roşii
Elisa Zeid recomandă două reţete de mic dejun care se află printre favoritele ei:
- pâine din făină integrală, două ouă preparate ca omletă cu brânză cheddar şi câteva felii de grapefruit;       
- biscuiţi din cereale integrale, o bucată de brânză cheddar și felii de grapefruit

Citeste si: //DESCOPERĂ// Cu ce pot înlocui mascarpone

12. Cereale cu lapte
„Pentru cereale sugerez un tip cu cel puţin trei până la cinci grame de fibre pe porţie şi nu mai mult de dublul acestei cantităţi de zahăr. Adăugarea de fructe proaspete de pădure şi/ sau nuci sau seminţe şi lapte fără grăsimi contribuie cu multe grupe de alimente şi nutrienţi cheie care să te menţină sătul şi să te pornească dimineaţa."- spune Elisa Zeid
13. Chefir natural şi căpşuni proaspete
Chefirul este un preparat derivat din lapte, foarte sățios, care în combinație cu aroma căpșunilor, este și mai gustos.
„Chefirul nu ar fi suficient ca să-mi asigure energia până la prânz, dar nu îmi e destul de foame la primele ore pentru un mic dejun mai mare. Celălalt avantaj: chefirul este destul de uşor încât să pot merge la sală imediat după ce îl beau fără să mă simt epuizată."- Monica Reinagel.

Citeste si: GĂTEȘTE: 4 rețete de salată de vinete pe care să le încerci

14. Brânză de vaci cu cereale şi agine
- o cană de brânză de vaci grasă
- o jumătate de cană de cereale
- un sfert de cană de afine sau mure.
15. Smoothie roz sau verde
Rochelle Sirota spune că în zilele mai reci optează pentru biscuiţi din ovăz cu seminţe de chia şi sirop din arțar și scorţişoară, iar în zilele mai calde preferă următoarea reţetă de smoothie:
- puțin zer de proteine
- o banană
- o cană de zmeură proaspete sau îngheţate
- 200 grame lapte de cocos
- o linguriţă de praf Camu camu
- o linguriţă de extract de vanilie
Amestecați în blender şi acoperiți cu boabe de cacao și semințe de chia.
16. Ovăz cu vanilie şi cireşe
Expertul în nutriţie Angela Ginn-Meadow are două variante de mâncare rapidă:
„Ovăz cu vanilie şi cireşe: ovăz gătit la foc mic cu cireşe uscate, la care se adaugă seminţe şi extract de vanilie. Peste toate acestea se toarnă miere călduţă."
„Omletă florentină: albuşuri de ouă cu sote de spanac, ceapă şi piper roşu, brânză şi o felie de pâine integrală."

Citeste si: CITEȘTE: Cu ce poți înlocui pâinea


Cum să-ți potolești foamea când ești pe fugă. Trucuri pentru a controla senzația de foame

„Nu există o modalitate unică și magică prin care să pierzi în greutate. Corpul fiecăruia dintre noi este diferit, ceea ce înseamnă că dieta optimă diferă de la o persoană la alta. Dar, în esență, pierderea în greutate se reduce la trei factori principali: alimentație sănătoasă, mișcare și modul în care putem să „păcălim” creierul. De ce spun asta? Pentru că, de cele mai multe ori, creierul ne face să credem că ne este foame atunci când, în realitate, suntem doar plictisiți, obosiți sau deshidratați. Există numeroase modalități prin care-ți potoli foamea și astfel să ajungi la greutatea dorită. Iată care sunt acestea!”(Oana Cuzino)

Citeste si: 7 idei de garnituri ușoare și gustoase pentru șnițele

 


Nu sări peste micul dejun

„După perioada de repaus din timpul nopţii, ai nevoie de alimente sățioase care să-ți ofere energie. Este bine ca prima masă a zilei să fie consumată la circa 30 de minute după trezire. Un mic dejun sănătos reduce senzația de foame și te ajută să nu cazi pradă tentațiilor culinare în timpul zilei. Un mic dejun echilibrat combină alimente bogate în fibre și proteine. În acest fel, substanțele nutritive se transformă aproape integral în energie (și nu în depozite de grăsime), iar senzația de sațietate persistă de-a lungul zilei. Fructele și legumele sunt surse bogate de vitamine și minerale, așa că le poți mânca la micul dejun, în fiecare zi.”(Oana Cuzino)

Citeste si: SLĂBEȘTE cu DIETA INDIANĂ. Cum slăbești 8 kilograme în 7 zile


Concentrează-te pe ceea ce mănânci

„În condiții normale, creierul știe dacă îți este foame sau dacă ești sătul. Când mănânci mult prea repede sau când ești distras, cum se întâmplă atunci când mănânci în timp ce citești sau răspunzi la e-mail-uri, există riscul să te supraalimentezi. Cercetările arată că atunci când suntem foarte atenți în timpul meselor mâncăm cu mai multă plăcere și astfel consumăm mai puțină mâncare decât am face-o în mod normal.”(Oana Cuzino)

Bea cafea

„Ca să combați senzația de foame, bea cafea. Această băutură nu doar că te înviorează dimineața, ci, în realitate, face mult mai multe. O ceașcă de cafea consumată după micul dejun poate stimula arderea caloriilor cu 12%, potrivit oamenilor de știință. Ai totuși grijă să nu adaugi zahăr sau alți îndulcitori, ca să te bucuri de toate beneficiile cafelei.”- doctor Oana Cuzino.


Abonează-te pe

Citește și:

DESCOPERĂ: Dieta cu banane. Slăbește 5 kg în 7 zile

Acuzații ȘOC în familia lui Mihai Petre! Poliția a intrat pe fir!

//DESCOPERĂ// De ce ies sarmalele tari

DESCOPERĂ: Cât timp se fierbe ficatul de pui

DESCOPERĂ: Cât se fierbe sparanghelul. Beneficii pentru sănătate ale sparanghelului

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Horoscop zilnic

30 SEPTEMBRIE 2021: Horoscop zilnic joi. Află ce zodie primeşte un bonus substanţial!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Cooking
Parteneri