Cele mai rapide și gusoase rețete de mic dejun. Bune de te lingi pe degete!


Mic dejun sănătos. Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, deoarece conferă organismului toți nutrienții necesari pentru o funcționare corectă.


In articol:

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, deoarece conferă organismului toți nutrienții necesari pentru o funcționare corectă. În general, dacă sărim peste prima masă a zilei, în jurul orelor prânzului senzația de foame va fi atât de puternică, încât va duce la excese alimentare ce au capacitatea de a dezechilibra organismului, și care pot conduce la îngrăjare, sau alte probleme mai grave de sănătate.

Citeste si: Mucenici. Cu ce ocazie se fac mucenicii? Cea mai bună și ușoară rețetă de mucenici pentru 9 martie

Mic dejun. De ce este important micul dejun?

De-a lungul timpului, s-au efectuat numeroase cercetări pe această temă și s-a descoperit că dacă sari peste prima masă a zilei, poți dezvolta probleme grave de sănătate, precum hipertensiunea arterială, obezitatea sau creșterea nivelului de colesterol. Aceste rezultate negative, pot fi cauzate de mai mulți factori, însă principalul este stresul manifestat de organism, dacă este privat de hrană un timp îndelungat. La începutul zilei, este important să mâncăm și să avem un meniu sănătos, pentru că micul dejun asigură necesarul energetic pentru o funcționare corectă pe tot parcursul zilei, nu doar dimineața.

Mic dejun sănătos. Rețete mic dejun. Idei mic dejun. Rețete

Rețetă mic dejun. Tot în cadrul studiilor, s-a descoperit că o bună parte dintre persoanele care renunță la micul dejun sunt predispuse la dezvoltarea de boli cardiace, pe tot parcursul vieții, însă se crede că persoanele care nu consumă prima masă a zilei se vor apuca de fumat, vor începe să consume alcool sau să dezvolte un comportament sedentar.

Mic dejun. De asemenea, consumul micului dejun în fiecare dimineață, poate îmbunătăți concentrarea și memoria prin faptul că asigură nutrienții necesari creierului, pentru o funcționare optimă pe tot parcursul zilei.

Citeste si: Conserve toxice. Cât de toxice sunt alimentele din conservă pentru organism. Mai mănânci?

Rețete pentru mic dejun sănătos. Idei de mic dejun

Să mănânci sănătos, nu este deloc greu, mai scump sau lipsit de gust- așa cum cred unele persoane. Din contră, v-am pregătit o selecție de rețete gustoase de te lingi pe degete, foarte sănătoase și deopotrivă sățioase, care nu doar că îți vor îmbunătăți sănătatea și memoria, ci te vor ajuta să te menții în formă.

Mic dejun sănătos. Rețete mic dejun. Idei mic dejun. Rețete

Dacă ești sănătos, e mult mai ușor să te menții în formă, pentru că întregul tău corp se va simți bine- din interior către exterior, iar dacă vei include în dieta ta meniul pe care noi ți l-am pregătit, corpul tău îți va mulțumi, pentru că nu vei avea doar grijă de greutatea ta, ci ș ide organismul tău, privându-l de stres, înfometare și prevenind apariția bolilor.

Mic dejun. Totuși, trebuie să fii conștietă că pentru o viață sănătoasă, nu ai nevoie doar de alimentație sănătoase, care să te ajute să combați bolile, ci și de sport zilnic.

Omletă cu brânză și ierburi aromatice

Rețetă mic dejun. Pentru acest preparat simplu și gustos, ai nevoie de trei ouă, o lingură de unt dietetic și 50 de grame de brânză. Ierburile aromatice pot fi proaspete, sau uscate și alegerea lor râmăne în totalitate la latitudinea ta (eu recomand busuioc proaspăt, leuștean și mărar). După ce ai separat ouăle, vei folosi un gălbenuș și toate cele 3 albușuri, pe care le incorporezi cu ierburile aromatice.

Mic dejun sănătos. Rețete mic dejun. Idei mic dejun. Rețete

Apoi, vei topi untul în tigaie și când aceasta se încinge, vei pune și ouăle. Când omleta este gata pe o parte, o întorci și presari brânza, după care o mai lași la foc doar un minut, pentru a topi telemeaua.

 

Iaurt vegetal cu fructe

Rețetă. Pentru acest preparat, ai nevoie de fructe la alegere, eu folosesc o banană, 20 de grame de semințe de chia, un pahar de lapte de migdale, 20 de grame de caju, un praf de scorțișoară. Vei lăsa maximum 25 de minute semințele de chia la înmuiat în jumătate de pahar de lapte, iar cajuul va fi lăsat la înmuiat în apă. După, punem ambele componente în blender, adăugăm restul de lapte și mixăm până când consistența va fi cea dorită de noi. Adăugăm bucățile de banană direct în castron și, voila, ai un mic dejun sănătos, rapid și sățios.

Mic dejun sănătos. Rețete mic dejun. Idei mic dejun. Rețete

Rețete. Smoothie- cea mai bună alegere pentru micul dejun!

Dacă ești pe fugă, atunci un smoothie este cea mai bună variantă pe care o ai pentru micul dejun. Smoothie cu avocado este sățios, și pentru a-l prepara ai nevoie de: ceai verde infuzat în prealabil, jumătate de avocado, 100 de mililitri iaurt grecesc, o zaharină și 300 de mililitri lapte de migdale. Punem toate ingredientele în blender până capătă o textură omogenă, ușor păstoasă, și servim cu mentă proaspătă.

Mic dejun sănătos. Rețete mic dejun. Idei mic dejun. Rețete

Mic dejun sănătos. Pentru un smoothie super-gustos cu banane, ai nevoie de: o jumătate de avocado, un măr, o banană, o cană de lapte de cocos și o linguriță de miere. Adăugăm toate ingredientele în blender și, sfat, dacă le puneți direct din frigider, mic dejunul vostru se poate transforma într-o gustare pentru verile călduroase!

Rețetă mic dejun- terci de ovăz cu nuci

Terciul de ovăz este o sursă excelentă de fibre, necesare funcționării organismului și, pe lângă asta, este gata în doar 3 minute. Pentru această rețetă ai nevoie de: o cană cu apă, cinci linguri de ovăz, un praf de scorțișoară, nuci și jumătate de banană. După ce fierbem timp de 3-4 minute ovăzul și apa, adăugăm restul de ingrediente și.. poftă mare! De asemenea, ovăzul poate fi combinat și cu ceai, combinația dintre ceaiul verde și ovăz formând un terci care reduce senzația de foame pe tot parcursul zilei.

Știai că există un moment ideal în care ar trebui să consumi micul dejun?

Idei mic dejun sănătos. Ei bine, s-a descoperit că micul dejun trebuie mâncat la aproximativ 30 de minute după trezire. Studiile arată că acela este momentul în care organismul este deficitar energetic și are nevoie de un aport de calorii, după ore bune în care nu a consumat nimic. Dacă mănânci în acest interval, colesterolul și insulina vor fi ținute sub control, la un nivel echilibrat, iar tensiunea arterială nu va fi afectată.

Citeste si: Rețetă ciorbă de lobodă. Nu te-ai fi gândit niciodată că loboda poate avea atâtea beneficii!

 


Clipul zilei pe KANALD.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Vedete

Simina de la Puterea dragostei a născut în secret? Ce îi anunța pe fani în urmă cu câteva luni

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Cooking

Parteneri