Ce mâncăm în vacanță fără să ne întoarcem cu kilograme în plus! Cori Grămescu: 8 din 10 mese să fie sănătoase


Cori Grămescu, specialist în lifestyle și nutriție, a dezvăluit ce ar trebui să consumăm în vacanță. Iată care sunt cele mai bune alegeri.


In articol:

Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție ne sfătuiește cum să gestionăm corect planul alimentar atunci când mergem în concediu fără a acumula kilograme în plus la întoarcerea din vacanță. Principalul sfat al lui Cori Grămescu, este ca 8 din 10 mese să fie sănătoase.

Cori Grămescu este de părere că în vacanță este absolut normal și chiar recomandat să relaxăm alegerile alimentare, mai ales dacă suntem implicați într-un proces de slăbire. Pentru a reuși să ne menținem în timp este foarte benefic să ne permitem să ne bucurăm și de alimente care nu sunt recomandate în dietele de slăbire.

Însă trebuie să fim atenți să nu facem excese dramatice. De exemplu, un obiectiv rezonabil și realist este să ne menținem greutatea în vacanță, fără să ne restricționam prea tare.

„În vacanță ar trebui să consumăm mâncare în preajma nivelului nostru energetic de menținere, să avem majoritatea meselor sănătoase, cu mici tratații din alimentele care ne plac. Ca reguli de bază, 8 din 10 mese ar trebui să fie sănătoase și să consumăm legume, carne slabă și eventual o felie de pâine sau un cartof copt, iar la 2 dintre mesele la care alegem să mâncăm fără a ne respecta planul sănătos de mese să optăm fie pentru o jumătate de desert, fie pentru o jumătate de porție de pizza, paste sau ceva după care tânjim, pe lângă felul principal sănătos pe care trebuia sa îl mâncăm oricum. De asemenea, este important să dăm atenție și momentului din zi când alegem aceste mici tratații, iar ideal e sa optăm pentru masa de prânz sau una din gustările din prima parte a zilei”, ne sfătuiește Cori Grămescu.

Citeste si: Cori Grămescu, despre alimentele pe care trebuie să le avem în casă în timpul pandemiei

Consumul de alcool în vacanță

 

În ceea ce privește consumul de alcool (despre care este cunoscut faptul că încetinește procesul de slăbit), Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție spune că nu este o problemă dacă nu facem exces și dacă bem apă.

„Ar trebui să acompaniem fiecare pahar de alcool de 2-3 pahare de apă și să fim moderați în alegerile noastre. Dacă bem un pahar de vin pe zi în vacanță nu pățim absolut nimic și putem urca până la 2-3 pahare, dacă dorim. Pentru perioade scurte de timp nu se întâmplă mare lucru, mai ales că obiectivul nostru ar trebui să fie ca în vacanță să ne relaxăm, să experimentăm și să ne menținem greutatea.

Cori Grămescu: Ce mâncăm în vacanță
Cori Grămescu: Ce mâncăm în vacanță

Citeste si: DIETA cu fasole verde recomandată de antrenorul de lifestyle si nutriție Cori Grămescu

Un alt aspect la care trebuie să fim atenți în concediul îl reprezintă modul în care ne evaluăm efortul fizic pe care îl facem în concediile active. Plimbările, înotul, mersul pe bicicletă într-un mod lejer nu intră în categoria activitate fizică de tip fitness și nu pot compensa mesele cu un conținut caloric ridicat.

„De obicei avem tendința să supraevaluam efortul fizic și să subevaluam cât de mult mâncăm de fapt. Recomandarea mea ar fi ca în zilele în care avem activitate fizică susținută să ne bucurăm de ceea ce vrem să mâncăm fără să ne preocupam de calorii, dar fără să alegem total iresponsabil. Este bine ca și în zilele active să menținem această proporție de 8 la 10 , în care 20% din alimentele noastre dintr-o săptămână să fie din categoria „mănânc ce vreau”, dar fără să derapăm mai mult de atât, pentru că riscăm să ne întoarcem din concediu cu kilograme în plus. Flexibilitatea alimentara nu înseamnă exces alimentar, ci din contra, ne asigură că ne putem bucura de preparatele pe care le dorim fără să suportăm consecințele kilogramelor nedorite”, a declarat Cori Grămescu.

Mai jos redăm un niște exemple concrete oferite de Cori Grămescu de ce ar trebui să conțină un plan de mese sănătoase:

Micul dejun: o omleta cu legume și o felie de pâine sau o porție de iaurt grecesc cu fructe proaspete, fulgi de cereale integrale și nuci.

Prânz: vita, rață sau curcan cu legume și un cartof copt sau puțin orez ori o felie de pâine
Cina: peste, pui sau curcan împreună cu legume variate sau o salată mai consistentă .

Cine este Cori Grămescu

Cori Grămescu este coach de lifestyle și nutriție. A urmat periodic traininguri de instruire în Canada, SUA, Germania, UK, Suedia și Italia, în diverse metode de Pilates, Piloxing, Cardiolates, TaeBO. Din 2006 este instructor de Pilates și Personal Trainer, iar în 2013 a obținut licența de nutriționist.

Cori deține sălile de fitness în București, unde și predă cursuri de pilates.

 

 


Citește și:

Cori Grămescu, despre alimentele pe care trebuie să le avem în casă în timpul pandemiei

A murit! Gabriela Cristea este devastată! ”A făcut pancreatită...”

DIETA cu fasole verde recomandată de antrenorul de lifestyle si nutriție Cori Grămescu

Dieta lui Cori Grămescu şi povestea româncei care a slăbit 50 de kilograme

Ce trebuie sa mananci inainte de sala! Afla ce crede Cori Gramescu!

Clipul zilei pe KFETELE.RO

DISTRIBUIE
acest articol

Horoscop zilnic

Sfatul zilei de astăzi, sâmbătă 30 octombrie 2020. Fecioarele, puse în fața unor situații dificile

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Sanatate
Parteneri