Care sunt principalii duşmani ai somnului sănătos?


Sunt oameni care nu reuşesc să doarmă bine noaptea şi din cauza asta ajung să aibă o stare permanentă de oboseală în timpul zilei. Mai mult decât atât ei sunt consideraţi leneşi, somnolenţi, lenţi, comozi sau chiar se spune despre ei că ar fi mai puţin inteligenţi.

Astfel de oameni suferă frecvent şi de obezitate pentru că lipsa somnului este un factor de risc al acumulării kg în plus. Din păcate oamenii de acest fel sunt judecaţi uneori pe nedrept de cei din jur, că au tendinţa de a lenevi, că sunt comozi, că nu le pace munca, că se mişcă greu, că nu au puterea de a face un job la nivelul cerut, că nu se pot adapta la cerinţele de la muncă sau că nu au capacitatea de a se adapta la un program de lucru normal ca ceilalţi colegi. Cauza acestor stări este de fapt o boală – apneea de somn – de care ei suferă şi care îi face să aibă randament scăzut, să fie obosiţi tot timpul şi să aibă de suportat şi alte probleme de sănătate.

În ce constă apneea de somn? Un om care suferă de apnee de somn nu poate avea un somn odihnitor. El are probleme de respiraţie în timpul somnului pentru că apneea reprezintă de fapt oprirea respiraţiei timp de câteva secunde (uneori chiar mai mult de 20 de secunde) şi reducerea cantităţii de oxigen din sânge.

Un astfel de om are nevoie de tratament, el trebuie să meargă la medic pentru a scăpa de această boală, pentru că aşa nu se poate spune că el va putea avea un somn liniştit şi odihnitor, ci doar că încearcă să doarmă şi chiar să supravieţuiască. Da, este vorba şi de acest lucru, pentru că el face eforturi să aibă un somn odihnit, să respire normal, dar din păcate o astfel de boală se poate agrava, pot apărea pauze prea mari respiratorii, oprirea oxigenării sângelui, astfel sunt afectate organele şi boala poate cauza chiar moartea acestuia în somn.

Apneea de somn poate produce sforăitul acut, care deranjează şi persoanele din jur, pentru că uneori se aude chiar şi în toată casa. Dacă aveţi o astfel de persoană în familie sfătuiţi-o să meargă la medic deoarece pentru apneea de somn există remedii şi starea ei de sănătatea se poate îmbunătăţi. Diagnosticul se poate stabili de către medic prin polisomnografie şi poligrafie.

Care sunt consecinţele apneei? Această boală poate fi semnalată prin sforăitul mai intens dar şi prin creşterea în greutate. O persoană care sforăie foarte tare şi se trezeşte din somn (pentru că simte că are lipsă de aer) este posibil să sufere de apnee şi deci poate avea episoade de oprire a respiraţiei în somn. Acest lucru este foarte periculos pentru organism, poate cauza probleme grave de sănătate, din care fac parte:

·         Tulburările de ritm cardiac

·         Hipertensiunea arterială

·         Infarctul miocardic

·         Diabetul

·         Accidentul vascular cerebral.

Care sunt condiţiile unui somn sănătos?

Fă o plimbare seara, chiar înainte de somn pentru că aerul curat te va ajuta să-ţi oxigenezi creierul şi să dormi bine.

Nu uita să dormi într-o cameră care a fost bine aerisită, pe o saltea de calitate, cu o lenjerie de pat din bumbac care să fie confortabilă pentru organism. Poţi cumpăra o astfel de lenjerie de pat din magazinele online care oferă tot felul de produse pentru un somn liniştit, dar şi articole deosebite precum sunt pijamalele, cuvertura de pat, prosoapele, halatele, accesoriile şi produsele deco pentru casă.

În fiecare seară trebuie să încerci să te relaxezi, să te culci cu mintea limpede deoarece în caz contrar, dacă îţi faci tot felul de griji sau ai tot felul de gânduri negre, rişti să nu reuşeşti să adormi sau chiar să suferi de insomnie. Nu te obişnui să vizionezi filme de groază seara pentru că acestea îţi creează o stare inconfortabilă şi apoi este posibil să dormi rău până dimineaţa.

Nu mânca prea târziu seara pentru că nu vei reuşi să ai un somn odihnitor dacă ai stomacul plin înainte de culcare.

Nu consuma prea mult alcool şi chiar evită să bei alcool seara pentru că acest drog îţi va relaxa muşchii gâtului şi acest lucru va putea predispune la crize de apnee. 


Citește și:

Alimente care fac minuni daca le consumi inainte de somn

Ceai pentru un somn linistit. Se prepara din banana si scortisoara

Dieta cea mai simpla - slabesti in somn

Trei sfaturi pentru un somn mult mai odihnitor

Andreea Cigolea, secretul unui păr superb: „Ca să nu îl usuc foarte tare...”

Clipul zilei pe KFETELE.RO

DISTRIBUIE
acest articol

Horoscop zilnic

Sfatul zilei de astăzi, miercuri, 28 octombrie 2020. Racii vor primi o sumă de bani!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri