10 motive uimitoare care te vor convinge să mânânci mai multă ciocolată


Există, oare, pe lumea asta cineva care să nu adore ciocolată? Noi suntem convinşi că nu. Şi cum ar putea să existe o astfel de persoană când însăşi denumirea acesteia, în latină, dezvăluie esenţa acestei minuni, în doar două cuvinte: "hrana zeilor"?

Dar de unde provine acest deliciu apreciat de o lume întreagă? Ei, bine, ciocolata are ca ingredient principal seminţele arborelui tropical Theobroma Cacao, care este originar în America Centrală şi este cunoscut încă de pe vremea civilizaţie olmece, devenind, după descoperirea Americii, unul dintre deliciile foarte căutate şi apreciate în special în ţările civilizate ale Europei, dar şi în multe alte colţuri ale planetei.

În timp, odată cu dezvoltarea ştiinţei, oamenii au început să aprecieze, pe lângă gustul încântător, şi multitudinea de beneficii pe care le aduce ciocolata  sănătăţii. Iată care sunt 10 dintre cele mai importante beneficii ale consumului regulat de ciocolată:

 1. Ajută aparatul cardiovascular. O serie de studii ştiinţifice au arătat faptul că flavonoidele conţinute în cantităţi mari în ciocolată acţionează că un puternic adjuvant al vaselor de sânge, cu efecte notabile în menţinerea elasticităţii acestora. Concret, studiile au arătat că la subiecţii care au consumat ciocolată de câteva ori pe săptămâna riscul de a suferi de atac de cord s-a redus cu 37%, iar riscul de atac cerebral a scăzut cu 29%. De asemenea, s-a constatat că polifenolii din ciocolată au un rol important în reglarea nivelului de colesterol din sânge, prin scăderea nivelului de colesterol “rau” (LDL) şi creşterea nivelului de colesterol “bun” (HDL). În plus, la persoanele hipertensive, consumul de ciocolată are că efect scăderea şi reglarea tensiunii arteriale.

 2. Îmbunătăţeşte funcţia cerebrală. Consumul de ciocolată are un efect pozitiv asupra creierului şi a bunei sale funcţionalităţi, prin creşterea fluxului sanguin la nivelul acestui organ, prin îmbunătăţirea funcţiei cognitive (în special la persoanele mai în vârstă), prin reducerea efectelor negative produse de Alzheimer, prin stimularea memoriei şi împiedicarea procesului de degradare şi de pierdere a acesteia şi prin îmbunătăţirea performanţei şcolare la copii.

 3. Ajută la pierderea kilogramelor în plus. Unul dintre efectele consumului de ciocolată neagră (cu 2 ore înainte de masă), de care poate beneficia o categorie largă de persoane în nevoie, este reducerea apetitului, constantandu-se o diminuare a totalului caloric consumat.

 4. Te face mai fericit. S-a demonstat că ciocolată are un efect pozitiv în situaţiile de stres, de oboseală şi suprasolicitare psihică, consumul acesteia conducând la o stare de calm şi la un nivel îmbunătăţit de concentrare. Mai mult de atât, consumul de ciocolată stimulează producerea endorfinelor (“hormonul al fericirii”), având că efect nu doar o stare de bună dispoziţie, ci contribuind chiar şi la prevenirea depresiei şi a altor afecţiuni psihice.

 5. Este foarte bogată nutritiv. Atâta timp cât este vorba de o ciocolată de bună calitate, cu un conţinut ridicat de cacao, această devine un veritabil aliment, foarte bogat în nutrienţi, în special în ceea ce priveşte mineralele atât de necesare organismului. Astfel, pe lângă o cantitate semnificativă de fibre (10%), ciocolată conţine cantităţi însemnate de fier, magneziu, cupru, mangan, zinc, seleniu şi potasiu.

  6. Este bogată în antioxidanţi. Rolul acestora pentru organismul uman este deja bine cunoscut, antioxidanţii având ca misiune neutralizarea radicalilor liberi (compuşi periculoşi, care pot conduce la degradarea organismului şi la îmbolnăviri grave). Ciocolata conţine 2 categorii de antioxidanţi, flavonoizii şi polifenolii, concentraţia acestora fiind foarte ridicată în cacao, la un nivel asemănător cu ponderea pe care au au aceşti compuşi în alte superalimente celebre, cum ar fi acai, afine, merişor sau rodii.

 7. Are efect de anti-îmbătrânire. Oamenii de ştiinţă au descoperit faptul că prin consumul de ciocolată se conduce la intensificarea biogenezei mitocondiilor de la nivel celular şi chiar producerea unor noi mitocondrii, responsabilă de acest efect fiind catehina conţinută de boabele de cacao. Rezultatul concret al acestor mecanisme petrecute la nivel celular este protejarea celulei şi încetinirea procesului de îmbătrânire a organismului.

 8. Îmbunătăţeşte performanţele fizice. Studiile de ultima oră au constată ca una din consecinţele consumului de ciocolata este imbunatirea semnificativă a performanţei sportive, punând acest efect pe seamă catehinei conţinută de boabele de cacao. La oră actuală, oamenii de ştiinţă, entuziasmaţi de aceste rezultate, îşi intensifică cercetările în acest domeniu.

 9. Reduce riscul unor complicaţii în sarcină. Una dintre posibilele complicaţii apărute uneori în timpul sarcinii se numeşte preeclampsie, aceata însemnând o tensiune arterială mai mare de 140 mm Hg pentru cea sistolică şi de 90 mm Hg pentru cea distolica (140/90), după cea de-a 20-a săptămâna de sarcină. Din fericire, s-a constatat că o componentă a ciocolatei, teobromină, are proprietatea de a întări inimă şi de a dilata arterele, reducând cu 40% riscul apariţiei acestei complicaţii.

 10. Inhibă poftele alimentare nesănătoase. Unul dintre cele mai nesănătoase obiceiuri, pe care, din păcate, le-au adoptat foarte mulţi oameni, este consumul frecvent al diverselor gustări nesănătoase (dulci sau sărate), între meşe. S-a constată că înlocuirea acestora cu ciocolată neagră inhiba aceste pofte, dând în schimb organismului exact acel plus nutriţional de care are nevoie.

Acestea sunt câteva dintre uimitoarele beneficii pe care le are ciocolată pentru sănătatea noastră. Întrebarea este, însă, ce fel de ciocolată alegem? Care este cea autentică, sănătoasă, bogată nutriţional şi delicioasă la gust? Şi care este mai puţin sănătoasă şi de ce? Realitatea este că avem la dispoziţie extrem de multe opţiuni, peste tot în magazine existând un generos raion de dulciuri şi, în special, de ciocolată. Dar pe care este indicat să o alegem?

Pe scurt, există 3 aspecte la care trebuie  fim extrem de atenţi: procentajul de cacao, calitatea acesteia  ce alte  conţine  . Astfel, este bine  alegem o  cu un conţinut ridicat de cacao (beneficiile ciocolatei se , de fapt, la cele ale boabelor de cacao), fiind indicat   fie de cea   calitate, de preferat .   ingredientelor pe care le  conţine , se    sortimentele care conţin o cantitate  de  rafinat adăugat, precum  alte substanţe nenaturale  periculoase pentru sănătate. Pentru că şi noi, la rândul nostru, iubim ciocolată şi vrem să îţi oferim cele mai bune sortimente existenţe pe piaţă, îţi recomandăm două branduri premium, foarte sănătoase. Este vorba despre Green & Black’s, care este considerat brandul numărul 1 în lume de ciocolată organică şi este preparată cu ingrediente de cea mai bună calitate: boabe de cacao Trinitario, zahăr de trestie nerafinat şi vanilie de Madagascar. De asemenea, este vorba de ciocolată caldă Sir Hans Sloane, care este o ciocolata selectă, de calitate premium, făcută după o reţetă tradiţională britanică şi care a câştigat medalia de aur la prestigiosul concurs Great Taste Awards. 


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Vedete

Gabriela Cristea, mesaj impresionant în urmă cu câteva momente: „O malformație congenitală...”

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri