Reguli de aur pentru un somn liniștit. „Reprezintă o treime din viață”


În momentul actual multe persoane se confruntă cu lipsa somnului, deoarece stilul de viață pe care majoritatea oamenilor îl abordează este unul plin de stres, iar din păcate, somnul ajunge să fie lăsat pe ultimul loc.


In articol:

Cu toate că simțim oboseala, somnul nu mai reprezintă o prioritate atât de mare, deoarece ne dorim să performăm și lucrăm din greu pentru tot ceea ce ne dorim. Astfel, multe persoane se confruntă cu oboseală acută, și de multe ori nu își dau seama că nu apucă să doarmă orele corespunzătoare pe noapte.

Citește și: 5 obiceiuri care cresc nivelul de estrogen din organism

Reguli de aur pentru un somn liniștit

Reguli de aur pentru un somn liniștit

[Sursa foto: PixaBay]

Citește și: Totul despre meningită, afecțiunea care te poate distruge în 24 de ore

Reguli de aur pentru un somn liniștit

Florin Mihălțan, doctor, a vorbit, în cadrul emisiunii „Dimineața cu noi” difuzată pe postul de televiziune Kanal D, despre cât de important este somnul și despre regulile de care trebuie să ținem cont pentru a avea un stil de viață sănătos, deoarece reprezintă un factor foarte

important pentru sănătatea noastră.

Astfel, doctorul a declarat că somnul reprezintă o treime din viață, iar din păcate, este neglijat în stilul de viață pe care îl adoptăm de mult timp. Studiile au demonstrat că în ultimii 20 de ani, generațiile din prezent dorm cu o oră mai puțin decât ar trebui să fie media pentru un somn odihnitor.

„Somnul reprezintă o treime din viață și este mult neglijat în stilul de viață pe care îl adoptăm de foarte mult timp și care pare să fie modern, dar studiile au arătat că de fapt în ultimii 20 de ani,

generațiile actuale dorm cu o oră mai puțin decât ar trebui să fie media pentru un somn odihnitor, și pentru că vorbesc de medie, cred că principal la această medie este adaptată la grupa de vârstă”, a declarat doctorul.

Atunci când vorbim despre adulți, aceștia trebuie să doarmă minimum șapte ore pe noapte și este foarte important ca ora de culcare să fie respectată, dar mai ales, condițiile în care se realizează somnul, cum ar fi, camera să aibă 21 de grade, să nu conțină aparatură electronică și să nu privim filme de coșmar înainte de culcare.

„Un adult trebuie să doarmă minimum șapte ore pe noapte, este un lucru bătut în cuie. Este foarte important ca ora de culcare să fie respectată,  condițiile în care se realizează somnul, camera să aibă 21 de grade, să nu fie cu aparatură electronică, să nu ne uităm la filme de coșmar seara, care după ne antrenează și vise de coșmar, să avem un grad de umiditate între 40% și 60%. Este foarte importantă salteaua, care trebuie să fie ergonomică și să fie propice somnului. De asemenea, să nu mâncăm mai târziu de ora șase și dacă se poate o plimbare sau niște activități relaxante, cel puțin jumătate de oră înainte. Pierdem foarte mult timp în fața televizorului și acest lucru ne amprentează, există o afecțiune care este legată, în special, de această privire în ecran, cu lumina albastră. Ea este destructivă pentru somn, mai ales ca copii, pentru că și ei pierd foarte mult timp, cu telefoanele, cu laptop-urile, dar și la adulți”, a mai declarat specialistul.

Citește și: Probleme comune ale pielii și ce pot însemna acestea

Reguli de aur pentru un somn liniștit

Reguli de aur pentru un somn liniștit

[Sursa foto: PixaBay]

Citește și: De ce te lovește copilul tău. ”Cantitatea timpului este mai puțin importantă, decât calitatea timpului petrecut cu copilul.”

Continuitatea și nefregmentarea somnului este importantă

Un alt aspect foarte important este continuitatea somnului, deoarece, în cele șapte ore, trebuie să atingem perioade de somn profund, care este condimentat cu 1-3 minute, în care se simte o relaxare totală musculară și este momentul cel mai relaxant.

La vârstnici se practică siesta și în același timp cu ea somnul. Acest somn nu trebuie să treacă de 40 de minute, deoarece, dacă va ajunge la 2 sau 3 ore va fi mai puțin odihnitor.

„Continuitatea și nefragmentarea somnului este importantă, pentru că în cele șapte ore, normal, noi trebuie să atingem niște perioade de somn profund. Acel somn profund este condimentat cu 1-3 minute, în care este o relaxare totală musculară și practic este momentul cel mai relaxant al somnului. Dacă aceste cicluri nu există, sigur că se transformă într-o somnolență în timpul zilei, într-o activitate care nu atinge potențialul pe care ni l-am dori, deci se resimte în activitățile zilnice. Mai este un lucru care este foarte important, mai ales că la vârstnici, de exemplu, se practică siesta și somnul odată cu ea, acest somn nu trebuie să depășească 30-40 de minute, nu 2-3 ore, este mai puțin odihnitor acest somn decât cel de 30-40 de minute”, a mai adăugat specialistul.

Citește și: Ce se întâmplă cu tine când nu dormi zile întregi

Reguli de aur pentru un somn liniștit

Reguli de aur pentru un somn liniștit

[Sursa foto: PixaBay]

Citește și: Care sunt alimentele care provoaca acneea. „Acei conservanți au efect proinflamator”


Abonează-te pe

Citește și:

Cum ne detoxifiem corect organismul. „Pot apărea diverse simptome”

Delia, noi declarații controversate. Artista nu crede în împărțirea genurilor masculin și feminin

BOMBĂ! Theo Rose și Anghel Damian se despart: 'Sunt probleme multe în relație...'

Beneficiile alergatului la femei. Alergatul elimină stresul

5 obiceiuri care cresc nivelul de estrogen din organism

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Cooking
Ce poți face dacă varza murată a făcut floare. Gospodinele folosesc acest truc util
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Specialisti
Parteneri