Obligațiile femeilor cu proprietăți. Ce riscă dacă nu fac plata până pe 30 septembrie 2024

Obligațiile femeilor cu proprietăți. Ce riscă dacă nu fac plata până pe 30 septembrie 2024
Obligațiile femeilor cu proprietăți. Ce riscă dacă nu fac plata până pe 30 septembrie 2024

Află din rândurile următoare ce trebuie să facă femeile cu proprietăți până pe 30 septembrie.

Anual, fiecare dintre noi trebuie să ne preocupăm de aspecte ce țin de plata taxelor și impozitelor la stat. Pentru acestea se numără plata impozitelor pe proprietăți. Descoperă din rândurile următoare tot ce trebuie să știi despre aceste aspecte și ce trebuie să faci astfel încât să nu ai parte de penalități.

Cum se calculează impozitul pe proprietăți

Citește și: Vești bune pentru mamele din România! Ministrul Muncii a făcut anunțul: „Am virat în avans beneficiile.”

Citește și: Vești bune pentru femeile din România! Guvernul pregătește un pachet amplu de ajutoare. Gabriela Firea a făcut anunțul

Impozitul pe proprietate în România este reglementat prin Codul Fiscal și trebuie plătit anual de orice persoană fizică sau juridică ce deține o clădire, suma fiind direcționată către bugetul local al zonei în care se află proprietatea. Cotele de impozitare variază în funcție de tipul de clădire (rezidențială sau nerezidențială) și sunt stabilite de consiliile locale.

Pentru clădirile rezidențiale deținute de persoane fizice, impozitul se calculează pe baza valorii impozabile, iar cotele variază între 0,08% și 0,2%. În cazul clădirilor nerezidențiale, cotele sunt între 0,2% și 1,3%. Persoanele juridice plătesc cote similare, dar dacă valoarea impozabilă nu a fost actualizată în ultimii cinci ani, cota poate ajunge la 5%.

Până când trebuie femeile să plătească impozitul pe proprietăți

Impozitul pe clădiri poate fi achitat în două tranșe egale, scadente la 31 martie și 30 septembrie, iar consiliile locale pot acorda o bonificație de până la 10% pentru plata anticipată integrală. Pentru sume mai mici de 50 de lei, plata se efectuează integral până la 31 martie.

Care sunt sancțiunile ce se aplică pentru neplata impozitului pe proprietăți

În cazul în care nu puteți plăti impozitul pe proprietăți la timp sau pierdeți din vedere acest aspect, trebuie să știți că acest lucru presupune o serie de sancțiuni.

Neplata la timp atrage penalități, dobânzi și eventuale măsuri de executare silită, inclusiv poprirea conturilor sau vânzarea proprietății pentru recuperarea datoriilor.

De asemenea, legea interzice vânzarea unei proprietăți cu datorii fiscale restante, transferul dreptului de proprietate fiind permis doar după achitarea integrală a obligațiilor fiscale și a penalităților.

 



Citește și:

Tapioca: ce este și cum poate fi utilizată în bucătărie

Decizia care va bucura pensionarele. Ce se întâmplă cu pensiile sub 3.000 de lei!

Ce relație are Mirela Vaida cu soacra: ”Tot neamul lui bocește de când m-a luat fiu-su!”

Cățelușul Valentinei este încă dispărut. Sora tinerei face apel la oameni pentru a-l găsi: „Înainte de…”

Vorbele care l-ar fi făcut pe Vlad Băltățeanu să-și piardă cumpătul ÎN SEARA FATIDICĂ. Ce i-ar fi spus Valentina înainte ca totul să ia o TURNURĂ DRAMATICĂ?! Are legătură cu tatăl tânărului: "El s-ar fi dus şi i-ar fi..."

Tristețe fără margini pentru o familie din Constanța. Melisa, studentă la Medicină, s-a stins din viață la doar 19 ani, în urma unei complicații grave la creier apărute după gripă

Horoscop pentru ziua de sâmbătă, 10 octombrie 2026: Semnul zodiacal care primește bani în plus la salariu

Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte


Video

Clipul zilei pe kfetele.ro