Distanțarea socială duce la anxietate. Anca Bejan vă prezintă recomandările psihoterapeutului


Putem depăși cu bine perioada aceasta de distanțare socială, izolare sau carantină, în care care ne poate pune lupta împotriva pandemiei cu coronavirus, dacă știm ce avem de făcut.


In articol:

Orice specialist întrebi, afli, în esență, același răspuns: ne trebuie un plan pe care să-l respectăm cât mai bine și un program de mese regulat.

 

Anca Bejan, autoarea cărții „Dieta-Minune: Drumul de la 120 la 60 de kilograme”  a stat de vorbă psihoterapeutul Anca-Elena Vintzeanu, pentru a explica ce este de făcut atunci când suntem nevoiți să trăim mai mult pe acasă.

Distanțarea socială duce la anxietate. Anca Bejan vă prezintă recomandările psihoterapeutului

Anca-Elena Vintzeanu

„Sugerez să avem în vedere următoarele aspecte, pentru a putea uita puțin de disconfortul interior creat de această izolare care ne aduce, în primul rând, un grad mare de anxietate, asezonată cu multe alte sentimente negative”, spune psihoterapeutul Anca-Elena Vintzeanu.

 

Iată „rețeta” propusă de psihoterapeut pentru a evita anxietatea și mâncatul dezordonat

Citeste si: Ce greșeală uriașă poți face în autoizolare sau carantină! Anca Bejan, în dialog cu medici specialiști

1. Încearcă să respecți un plan: „Să ne organizăm fiecare zi în așa fel încât activitățile pe care le desfășurăm să nu ne creeze un și mai mare disconfort”, explică psihoterapeutul.

2. Organizează-te și păstrează normalitatea: „Dacă lucrăm de acasă este important să ne creăm un spațiu de lucru și să ne organizăm programul de lucru cu activități și întâlniri telefonice sau virtuale”, adaugă Anca-Elena Vintzeanu.

3. Ai grijă de tine: „Să fim atenți la aspectul și îngrijirea corporală - de ex. nu stăm toata ziua în pijamale, ci să ne schimbăm din pijamale în haine în care ne desfășurăm activitatea profesională sau în haine de casă”.

4. Nu uita de relaxare: „Este importantă și găsirea unor activități pe care le putem desfășura ușor în spațiul locuinței, care ar putea să ne aducă stări pozitive și ne-ar ajuta să ne concentrăm pe alte lucruri decât pe cele negative aduse de contextul pe care-l trăim: lectura, ascultatul de muzică, vizionarea unor filme, dansul sau activități care să presupună mișcare, desen, pictură, colorat, lucru manual de orice fel, diferite activități casnice etc.”.

5. Crează-ți o rutină și mănâncă regulat: „Este bine mai ales în această perioadă să ne creăm niște rutine sau tabieturi pe care să le respectăm, cum ar fi ora la care ne trezim și la care ne culcăm, orele de masă, orele de muncă, orele de relaxare și de somn, socializarea sau interacțiunea cu ceilalți (familie, colegi, prieteni etc.) - dacă nu se poate față-n față prin intermediul telefonului, internetului etc. -, timpul pentru sport sau alte activități creative sau de relaxare”.

 

Cum te poți autoeduca să mănânci regulat:

Citeste si: Atenție și la „pandemia” de obezitate. De ce nu este de glumit cu kilogramele în plus! Anca Bejan, în dialog cu medici specialiști  

Poate părea că e armată curată și asta te-ar putea deranja dacă ești o fire mai libertină, dar beneficiile pe care le are un stil de viață bine organizat (care nu exclude, firește, nici posibilitatea de a improviza destul de mult) sunt uriașe. Iar în lupta cu o pandemie care-ți pune sănătatea în pericol adoptarea unui stil de viață cât mai sănătos este cel mai important scut.

 

1.      Adoptă un orar cu mese luate zi de zi la aceeleași ore. Dacă este recomandat un program cu mese regulate nu înseamnă că nu ești tu persoana care stabilește orarul. Alege la ce oră va fi prima masă din zi, pune-le și pe următoarele din 3 în 3 sau maximum din 4 în 4 ore, apoi ai grijă ca zi de zi să respecți acest ritm. Am explicat în alt articol cât de important pentru buna funcționare a sistemului digestiv este să mănânci astfel. 

2.      Încearcă să adormi la o oră rezonabilă! Profită de perioada aceasta în care toată lumea a scăzut ritmul și agitația, pentru a-ți ajuta organismul să revină la „setările din fabrică” și să funcționeze așa cum este menit să funcționeze. Ziua e pentru a fi treaz, iar noaptea este pentru odihnă. Dacă adormi până la 22.00-23.00, vei reuși mai ușor să nu dai iama în frigider seara târziu. Un stil de viață în care mănânci regulat te ajută să scapi de senzația de foame de peste noapte, dar nu te baza doar pe asta! Și în acest caz paza bună trece primejdia rea.

3.      Transformă dieta într-un stil de viață! Altfel, orice rezultat obținut va fi doar unul de scurtă durată. De aceea am și numit setul de principii nutriționale pe care le respect „Dieta-Minune”, pentru că dieta-minune pe care o caută toată lumea chiar există: poți mânca orice îți place și îți face bine și oricât, până te saturi, în limita bunului simț alimentar.

 


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol


Specialisti

Liftingul de fese, o operație estetică în vogă! Specialistul kfetele.ro îţi spune căror persoane le este recomandată această intervenție

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Specialisti

Parteneri