Mediul de lucru este extrem de important pentru felul în care ne simțim, dar și pentru productivitate. În ultima perioadă, tot mai multe persoane lucrează de acasă. De aceea, este esențial ca spațiul în care lucrăm să fie unul organizat și eficient.
În cadrul unei emisiuni, organizatorul profesionist Diana Mihăilă a explicat cum să ne organizăm biroul, dar și de ce produse avem nevoie pentru ca acest spațiu să fie util.
Trucuri pentru productivitate
Citește și: Ce trebuie să știe mamele care își înscriu copiii la școală. Ce se întâmplă cu elevii
Un spațiu haotic și dezorganizat se va reflecta în modul nostru de lucru. Multe persoane nu au o cameră special destinată lucrului. De aceea, este important ca livingul sau dormitorul să fie aranjat într-un mod organizat.
,,Dormitoarele le putem păstra mai organizate pentru că stăm mai puțin acolo, în schimb livingul și biroul, unde petrec și copiii timpul, vor fi mai nearanjate. Este foarte important să fim productivi și există câteva trucuri de productivitate. ”, a explicat specialistul.
De multe ori, achiziționăm obiecte care se dovedesc a fi inutile și observăm că biroul este mult prea încărcat. Specialistul a recomandat să analizăm nevoile pe care le avem, iar apoi putem achiziționa obiectele.
,,Nu o să cumpăr 20 de coșuri până nu știu de câte am nevoie. Pe birou, s-ar putea să ne ajute diverse elemente, cum este un planner pe care scriem task-uri. Sunt task-urile zilei și în momentul în care te sună cineva, îți notezi niște lucruri care sunt importante, de cele care trebuie să te ocupi imediat.”, a declarat organizatorul.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
Pentru mulți, obiectele joacă un rol important pentru productivitate. O agendă în culorile preferate te va face să te simți mai bine.
Cât de important este un organizator
Tot mai mulți oameni își pot face munca de acasă, însă optează și pentru diverse locuri precum cafenea sau biblioteca. În acest context, avem nevoie de un obiect în care să ne depozităm actele, instrumentele de scris sau chiar agenda.
Organizatorul profesionist a precizat cât de util poate fi un organizator mobil.,,Un alt organizator foarte drăguț și foarte practic, atât pentru adulți, cât și pentru copii, mai ales dacă nu avem un birou în casă și uneori lucrăm din bucătărie, alteori din living. Este ca un kit, mă plimb cu el, mi-am pus tot ce îmi trebuie. Când am terminat, m-am ridicat de la masă și le-am strâns, mai ales dacă avem o recuzită repetitivă.”,
Acest obiect poate fi extrem de util, mai ales în cazul în care nu dispunem de propriul birou.
Citește și: Zodia care minte cel mai mult. Află care nativ este maestru al manipulării- kanald.ro
,,Dacă avem o masă mai mare pe care o împărțim cu familia, sau chiar într-un open-space, putem să luam un paravan, care este un bun absorbant. Îți dă posibilitatea de a te organiza pentru că are diverse buzunare. În felul acesta eu le văd, tu nu le vezi, nu te deranjează vizual câmpul muncii mele.”, a precizat specialistul în organizare.
Cum să ai un birou organizat
Citește și: Ce spune încălțămintea ta despre tine?
Un birou ordonat te va face să te concentrezi mai bine la ce ai de făcut. Un sfat util este ca după ce termini treaba, să strângi tot ce nu mai folosești. În acest mod, când vei începe treaba în următoarea perioadă, vei fi înconjurat doar de lucrurile de care chiar ai nevoie.
Cu toate acestea, câteva obiecte de decor te vor face să te simți într-un mediu mai relaxat și poate chiar îți vor oferi inspirație. O vază cu flori sau un afiș în care să fie imagini cu rezoluțiile tale, sunt detalii care pot face diferența, oferindu-ți un mediu plăcut de lucru.
,,Ordinea și liniștea sunt esențiale la capitolul productivitate. Voi putea performa mai bine dacă nu mă distrag elemente vizuale, sonore sau de altă natură. Zonele sunt foarte importante în organizare în casă, pentru că ne ajută pe noi să înțelegem cum le folosim: colțul de lectură, masa pentru lucrat, fotoliul pentru relaxare. Niciodată nu te vei apuca să organizezi la scară macro, vei începe cu piese clar delimitate.”, a povestit specialistul.