Cele mai mari greseli pe care le faci la inceput de cariera. Sfaturi despre ce sa nu faci la birou

Cele mai mari greseli pe care le faci la inceput de cariera. Sfaturi despre ce sa nu faci la birou
Cele mai mari greseli pe care le faci la inceput de cariera. Sfaturi despre ce sa nu faci la birou

Felicitari, ai reusit sa obtii primul tau loc de munca.

Insa asta nu este totul. Intr-o perioada precum cea actuala poate fi chiar mai dificil sa iti mentii job-ul. Si cum acesta este primul tau loc de munca mai ai o multime lucruri de invatat si nu numai din punct de vedere profesional. Iata care sunt cele mai mari greseli pe care tinerii le fac in cariera.

Le este teama sa vorbeasca- Indiferent ca este vorba despre o cerere prin care iti doresti o marire de salariu sau numai sa iti spui opinia este important sa ai curaj sa iei cuvantul.

Este important sa lasi impresia ca ai incredere in fortele proprii, pentru ca si ceilalti vor avea incredere in tine si, atat timp cat iti vei exprima parerea intr-un mod respectuos si profesionist, colegii tai vor fi mai impresionati decat daca nu ai fi avut curaj sa deschizi gura. Asigura-te ca iti cunosti adevarata valoare si nu lasa ca varsta sau lipsa de experienta sa dicteze cum te vor trata alte persoane.

Sa bei prea mult la petrecerile de la birou- Indiferent de cat de destinsa este atmosfera la birou, nu trebuie sa crezi ca te poti distra la petrecerile oficiale la fel ca si cum ai fi in vacanta. Este in regula sa te relaxezi si sa-ti cunosti colegii si in afara biroului – de fapt asta este o modalitate excelenta pentru a dezvolta relatii cu cei cu care imparti zi de zi biroul – insa nu trebuie sa exagerezi.

Nu este nimic mai rau decat sa te trezesti a doua zi dupa petrecere si sa regreti ceea ce ai spus sau facut.

Sa arzi gazul de pomana- Poate crezi ca nimeni nu se uita la tine sau nu-i pasa ceea ce faci tu toata ziua, insa daca esti asemenea celor mai multi tineri angajati, vei avea birou intr-un loc in care monitorul este vizibil tuturor celor care trec pe acolo.

Asa ca este important sa limitezi timpul pe care il petreci pe Facebook, email-ul personal sau pe site-uri care nu au legatura cu munca ta. Chiar daca seful tau pare foarte relaxat, nu va aprecia un angajat caruia pare sa-i pese mai mult de ceea ce scriu prietenii sai pe site-urile de socializare decat sa-si indeplineasca sarcinile de serviciu.

Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Sa te imbraci neprotrivit- Uneori, poate fi dificil sa fii luat in serios ca tanar

profesionist. Unul dintre lucrurile care te pot ridica sau cobori in ochii celorlalti este modul in care te pezinti. Daca te imbraci prea provocator, tineresc sau casual, s-ar putea sa trimiti un mesaj gresit colegilor de munca. Doar pentru ca ti-ai cumparat ceva nu inseamna ca si trebuie sa-l porti la munca. Daca vrei sa fii considerat serios, atunci imbraca-te serios.

Nu socializezi- Este adevarat ca trebuie sa muncesti din greu si sa fii perceput drept un angajat dedicat pentru a avea succes, insa relatiile profesionale sunt la fel de importante pentru a gasi urmatorul job

sau pentru a primi o promovare. Multor tineri la inceput de drum le este teama sa socializeze, desi asta este o componenta importanta a pietii muncii, si par agresivi. O buna modalitate pentru a incepe socializezi este sa-l rogi pe managerul tau sa-ti ofere cateva sfaturi legate de cariera.

Sa barfesti la birou- In vreme ce socializarea este modalitatea excelenta de a construi relatii la munca, barfa este exact contrariul.
Poate ca tu crezi ca te poti folosi de barfe pentru a te imprietenii cu unii dintre colegi insa este calea sigura sa te certi cu ceilalti. Daca altii vin la tine cu barfe sau sa se planga nu te alatura lor si ramai neutru. Pe termen lung aceasta atitudine te va ajuta sa nu-ti faci inamici la birou.

Citește și: Cât a costat ținuta Melaniei Trump de la ceremonia de învestire. Suma enormă pe care a plătit-o prima doamnă a Americii- kanald.ro

Citește și: "Persoana care a răpit-o...." Mama Luizei Melencu aruncă bomba- stirilekanald.ro

Sa intarzii la birou- Prima impresie conteaza mai mult decat crezi. Poti sa fii cel mai muncitor om din birou sau sa muncesti chiar si de acasa, daca de obicei intarzii atunci vei fi perceput ca o persoana delasatoare. Oamenii observa cine sta tarziu si cine vine devreme si isi vor forma o opinie despre tine indiferent ca corecta sau gresita. Reputatia ta profesionala este o parte vitala in ceea ce priveste evolutia profesionala, iar faptul ca intarzii la program devine o adevarata piatra de moara. Indiferent de cat de mult muncesti, faptul ca nu ajungi la program iti va sabota toate realizarile tale.
Sursa: www.sfatul parintilor.ro






Citește și:

Scăpaţi de febră cu 10 remedii naturale!

Pește pe pat de spanac, pregătit de Sora Margareta! "Îl glazurăm așa puțin cu o frunzuliță de busuioc, care o să-și lase frumos și mirosul!"

Imagini neașteptate cu Melania Trump! Mulți s-au întrebat dacă ea e în aceste poze

Gabriela Cristea, ÎNSĂRCINATĂ din nou la 50 de ani?! Acesta este, de fapt, motivul pentru care a demisionat?

VIDEO Gagea dă de pământ cu Rebecca. Fostul concurent de la „Casa iubirii” este foarte tranşant: "Țărancă de la Craiova și centuristă"

Sărbători de coșmar pentru Oana Roman și fiica ei: „Tatăl ei nu a sunat-o, nu i-a dat nici măcar un mesaj de Crăciun”

Manuela, pusă la zid de Criss: „Ți-a plăcut Dorobanțu, apoi Moldo, Sorin... acum nimeni!” Aflați cum va reacționa concurenta și ce discuții se vor isca în Casa iubirii, marți, 21 ianuarie, de la 10:00 și 16:30, la Kanal D

Fotbalist mort după ce a făcut infarct. Ion avea doar...


Video
Clipul zilei pe kfetele.ro
Cookies