Cât timp se fierbe quinoa. Care este secretul?


Quinoa nu este un aliment extrem de cunoscut în rândul oamenilor, însă este unul foarte sănătos. Știați cât timp se fierbe quinoa?


In articol:

Aflați din rândurile următoare ce este mai exact quinoa, care sunt beneficiile acestui aliment, dar și care este timpul potrivit pentru a fierbe quinoa. În plus, descoperiți și o rețetă numai bună de preparat, dar și absolut delicioasă.

 

Ce este quinoa

Quinoa reprezintă o specie de plante și se regăsește și sub denumirea de talpa gâștei. Aceasta este o pseudo-cereală, care se cultivă pentru a se consuma semințele, care își are originea în America de Sud.

Boabele mici regăsite în această plantă sunt rotunde și au o culoare alb-cenușiu-gălbui. Quinoa este ușor de digerat, fiind foarte hrănitoare și sănătoasă.

Deseori, quinoa este apreciată de majoritatea persoanelor, datorită valorii nutriționale pe care o deține, având o sursă bogată de proteine, fibre, fosfor, magneziu și fier. Totodată, având și o sursă numai bună de calciu, quinoa reprezintă unul dintre cele mai des folosite ingrediente în regimul vegan, dar și în alimentația persoanelor care au intoleranță la lactoză.

De asemenea, această plantă nu deține gluten.

cum se consuma quinoa

Citeste si: 5 modalități prin care poți scăpa de monturi fără operație

 

Beneficiile consumului de quinoa

Pe lângă valorile nutriționale menționate mai devreme, quinoa conține și mai multe substanțe nutritive, precum: mangan, cupru, zinc, acid folic și potasiu. În plus, această plantă deține în compoziția sa și carbohidrați și grăsimi, acizi grași Omega-3, vitamina B1, B2, B3, B6 și calciu.

În acest tip de cereale, se regăsesc de asemenea și cantități considerabile din două flavonoide, denumite quercetin și kaempferol. Acestea au efectul de antioxidant asupra organismului, protejându-l împotriva dezvoltării celulelor canceroase. Totodată, flavonoidele luptă împotriva nivelului crescut de inflamații și afecțiuni virale.

Pentru că quinoa este un aliment care nu conține gluten, este potrivit pentru persoanele care suferă de intoleranță la gluten și foarte benefic pentru cele care urmează o dietă slabă în gluten, deoarece oferă organismului o cantitate considerabilă de substanțe nutritive și totodată mărește nivelul antioxidanților care se află deja în organism.

Această plantă, denumită și supra-aliment, este una dintre cele mai bogate plante din clasa cerealelor, în fibre, având un conținut de 2,5 mg de fibre pe o cantitate de 200 mg. Astfel, persoanele care obișnuiesc să consume quinoa vor observa o scădere în ceea ce privește nivelul de colesterol din sânge și sprijină și pierderea în greutate.

ce este quinoa

Citeste si: Cură de slăbire cu arpacaș. Slăbește 5 kilograme în 5 zile utilizând această dietă

 

Cât timp se fierbe quinoa

Înainte de a vă apuca de prepararea acestui aliment, se recomandă să lăsați quinoa în apă pentru a scădea nivelul de acid fitic, care împiedică absorbția nutrienților și ajută la absorbția unei cantități mari de minerale existente în acest aliment.

În funcție de cantitatea de quinoa pe care o veți prepara, veți adăuga o cantitate dublă de apă. Tot ce trebuie să faceți este să vă asigurați că ați spălat bine quinoa înainte de preparare, pentru a nu avea un gust amărui, iar apoi o fierbeți într-o crăticioară. Timpul de fierbere este de aproximativ 15-20 de minute.

quinoa beneficii

Citeste si: Beneficiile ovăzului. Ce cantitate de fulgi de ovăz se mănâncă pe zi

 

Rețetă de Mini-burgeri cu quinoa și fasole roșie – fără gluten

Ingrediente

Veți avea nevoie de următoarele ingrediente : quinoa (200 g), o conservă cu fasole roșie, scursă (400 g), porumb dulce (40 g), o roșie mare (tăiată cubulețe mici), tărâțe (3 linguri),  făină (50 g), pătrunjel tocat (5 linguri), o ceapă medie (mărunțită), o linguriță pudră de usturoi, o linguriță oregano, sare și piper (după gust) și ulei.

Toate acestea, pentru prepararea chifteluțelor de quinoa, iar pentru asamblare, veți avea nevoie de: chifle fără gluten, felii subțiri de vânătă, felii subțiri de roșii cherry, felii subțiri de brânză vegană, frunze de salată și muștar.

Mod de preparare

Tot ce trebuie să faceți este să începeți prin a fierbe quinoa, timp de aproximativ 15 minute, după care o veți scurge foarte bine și o veți pune într-un bol. Apoi veți adăuga toate celelalte ingrediente pentru chifteluțele de quinoa, le veți amesteca și nu în ultimul rând, le veți pasa cu ajutorul unei furculițe. Lăsați compoziția la frigider timp de 15 minute.

În acest timp, pregătiți ingredientele pentru asamblarea mini-burgerilor. Încingeți uleiul într-o tigaie și prăjiți feliile de vânătă în tigaia pe care ați uns-o cu puțin ulei și prăjiți-le timp de 2 minute pe fiecare parte. Apoi urmează și prăjirea feliilor de brânză vegană pe fiecare parte, însă de această dată, tigaia trebuie acoperită cu un capac. Acestea se vor lăsa la topit pentru 2 minute.

Apoi prăjiți fiecare chiftea formată, timp de aproximativ 3 minute pe fiecare parte, iar apoi le puneți pe o farfurie tapetată cu șervețele de hârtie. Puteți asambla mini-burgerii exact așa cum vă doriți, cu toate ingredientele preparate. Poftă bună!

reteta vegana cu quinoa

Citeste si: Cât timp se fierb CREVEȚII. Care este secretul gospodinelor?


Abonează-te pe

Citește și:

Cură de slăbire cu arpacaș. Slăbește 5 kilograme în 5 zile utilizând această dietă

Acum se bat, dar înainte se pozau nud! Poze interzise cu foștii soți Reghecampf

Cură cu ceai de păpădie. Cât durează și cât poți să slăbești în această perioadă

Beneficiile ovăzului. Ce cantitate de fulgi de ovăz se mănâncă pe zi

Cât timp se fierb CREVEȚII. Care este secretul gospodinelor?

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete
Nicoleta Dragne, însărcinată pentru a doua oară
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Cooking
Parteneri