5 Trucuri care te vor ajuta să treci mai rapid peste stările de anxietate


Stările de anxietate pot apărea atunci când ne așteptăm mai puțin. Însă știați cum le puteți determina să treacă mai ușor?


In articol:

Aflați din rândurile următoare cum puteți recunoaște mai bine stările de anxietate. În plus, descoperiți și doar câteva dintre trucurile existente, care vă pot ajuta să depășiți mai repede aceste stări de anxietate.

 

Cum recunoști stările de anxietate

Există momente în care întâmpinăm anumite situații nu tocmai plăcute în viață, ceea ce determină o stare de neliniște, teamă sau chiar inferioritate. Deși unele dintre aceste reacții sunt firești în fața unei greutăți din viață, pot deveni o problemă dacă starea de alertă specifică anxietății, există în mod permanent, chiar și în momentele în care nu ar trebui să ai motive. 

În cazul în care această stare a corpului de “luptă sau renunță”, persistă chiar și în momentele în care totul este bine în viața ta, însă tot ai tendința să te agiți și să exagerezi cu o situație care nu ar necesita atât de multe resurse emoționale, fizice și psihice din partea ta, atunci poate să fie vorba despre o tulburare anxioasă sau despre anxietate acută sau cronică.

De exemplu, dacă simți o stare mai intensă de anxietate care apare dintr-o dată, fără să ai vreun motiv, este vorba despre anxietatea acută, însă dacă mai mereu ești o persoană anxioasă, atunci poate să fie vorba despre o tulburare anxioasă generalizată.

Oricare ar fi varianta de care suferiți, ar trebui să știți că niciuna nu este de folos sau sănătoasă. Acesta poate să fie motivul pentru care acumulați o cantitate prea mare de stres și îngrijorare pe întreaga durată a unei zile sau a unei săptămâni, care în majoritatea cazurilor duce doar la un număr extrem de mare de persoane care se confruntă cu aceste tulburări de anxietate.

carti de colorat anti-stres

Trucuri pentru anxietate

[Sursa foto: unsplash]

Citeste si: Semne care îți arată că ai un nivel scăzut de serotonină

 

Trucuri care te ajută să treci peste stările de anxietate

Stabilește o intenție

Indiferent de domeniul în care profesezi sau de activitatea pe care o desfășori, ar trebui să îți stabilești întotdeauna o intenție. Chiar dacă o faci dimineața, înainte de a începe o activitate, chiar dacă o faci doar înainte de activitățile importante, dacă vei stabili o intenție, aceasta te va ajuta să te concentrezi mai bine și îți va reaminti motivația pe care ai avut-o înainte de a face respectivul lucru.

Colorează sau mâzgălește

Chiar dacă nu ești foarte talentat la acest aspect, nici nu ar trebui să te facă să te oprești din a desena, colora sau chiar mâzgăli. Rezervă-ți doar câteva minute pentru a face asta, iar creativitatea ta se va stimula automat, iar mintea va lua o pauză de la tot ce înseamnă stres. Poți achiziționa o carte de colorat specială pentru adulți, în care poți colora în momentele în care simți că te cuprinde anxietatea. După doar o pagină colorată, vei simți că ai îndeplinit ceva, ceea ce îți va oferi o stare de bine.

metode anti-stres

Trucuri pentru anxietate

[Sursa foto: unsplash]

Citeste si: Cum sa-ti intelegi si sa-ti controlezi crizele de furie

Fă o plimbare

O plimbare întotdeauna te va ajuta să scapi de anxietate. Se spune chiar că o simplă plimbare în aer liber poate face minuni în acest caz. Încearcă să-ți iei gândul de la orice sursă de stres pe care o ai și să acorzi atenție la toate sunetele din jurul tău, la tot ce se întâmplă în jurul tău, dar și la întâmplările care au loc. Ai putea chiar să îți lași telefonul acasă, pentru a fii cât mai prezent în acel moment, concentrându-te pe tot ce se află în jurul tău.

Privește în sus

Chiar dacă poate locul tău de muncă este unul în care trebuie să te afli mai mereu în fața ecranului, încearcă, atunci când ai ocazia, să îți faci timp să te uiți și la stele. Chiar dacă ieși doar să duci gunoiul sau chiar dacă ajungi târziu acasă, în anumite momente, fă o pauză, respiră adânc și uită-te în sus la stele.

jucarii anti-stres

Trucuri pentru anxietate

[Sursa foto: unsplash]

Citeste si: Cum sa ramai calma în situații stresante

Fierbe-ți un  ceai  sau fă-ți o cafea

În nenumărate culturi din lume, procesul de fierbere al unui ceai reprezintă o activitate care se realizează cu multă atenție. Prin urmare, te poți implica mai mult în această activitate, concentrându-te pe fiecare pas făcut. Indiferent că este vorba despre alegerea plantelor pentru ceai, de mirosul acestuia sau al unei cafele, de aburul care iese din ceașcă sau despre gustul băuturii, oricare aspect îți poate atrage atenție de la sursele de stres pe care le ai, astfel relaxându-te mai ușor.

cum scap mai repede de starea de anxietate

Trucuri pentru anxietate

[Sursa foto: unsplash]

Citeste si: „Era de nerecunoscut”. Ce i-a dezvăluit Mădălina Manole lui Răzvan Simion cu câteva zile înainte să moară


Abonează-te pe

Citește și:

Semne care îți arată că ai un nivel scăzut de serotonină

Cum se descurcă fiica Biancăi Drăgușanu la școală? Sofia este înscrisă la o școală de stat

ULTIMĂ ORĂ: Rică Răducanu, conectat la aparate la un spital din București

Cum sa-ti intelegi si sa-ti controlezi crizele de furie

Cum sa ramai calma în situații stresante

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Informatiile zilei
Dezvăluiri despre actele de agresiune sexuală prin care sunt nevoite să treacă femeile din stațiile de cercetare din Antarctica.
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri