Post sau dieta? Care este cea mai buna metoda pentru a pierde in greutate?


Cele mai multe dintre persoanele religioase folosesc perioadele de post pentru a-si demonstra credinta, iar altele le folosesc ca pe o perioada de reflectie spirituala. De asemenea, postul a fost folosit ca o forma de protest sau pentru a impune anumite ideologii politice.

Chiar daca nu este cea mai practica si mai sigura dieta, unele persoane folosesc postul ca pe o modalitate de a pierde in greutate si de a-si curata organismul de toxine, chiar daca medicii spune ca organimsul nostru este perfect echipat si are mecanisme care pot face foarte bine aceasta treaba.

Unele diete bazate pe post nu implica deloc mancarea, ci doar consumul de apa, altele presupun consumul de alimente neprelucrate termic pentru una sau mai multe zile, in timp ce in altele se renunta la mancare dupa un orar bine stabilit.

Anumite diete bazate pe post permit doar lichide precum apa, suc, sau ceai, iar altele scad drastic numarul de calorii ingerate in organism.

Atunci cand postesti, corpul tau are nevoie sa acceseze rezervele de energie de care are nevoie pentru a functiona, asa ca incepi sa pierzi in greutate. Intrebarea este: pentru cat timp vei reusi sa iti pastrezi noua greutate dobandita in timpul postului?

Atunci cand mananci mai putin, metabolismul tau incetineste pentru a conserva energia.
Apoi, cand te intorci la stilul tau de viata obisnuit, metabolismul tau scazut iti poate face organismul sa acumuleze mai multa energie, lucru care se reflecta intr-o noua crestere in greutate.

In timpul postului, trupul tau se va adapta, reducandu-ti apetitul, asa ca nu vei mai simti ca iti este foame. Insa, in momentul in care te opresti, hormonii tai ar putea sa o ia razna si sa te faca sa fii si mai infometata ca inainte.

Cercetarile au demonstrat ca postul in zile alternative ar putea ajuta la pierderea in greutate, insa nu pentru foarte mult timp. Persoanele care au urmat aceasta dieta au slabit, insa nu si-au putut mentine greutatea pentru mult timp.

O cura de slabire stabilita de un nutritionist se poate transforma insa intr-un stil de viata, mentiandu-ti greutatea in limite normale pentru mai mult timp.

Unele diete bazate pe post promit purificarea organismului si curatarea acestuia de impuritati. Cu toate acestea, nu exista o dovada clara ca postul iti detoxifica organismul sau ca trupul tau ar avea nevoie sa fie detoxificat.

Cu toate acestea, studiile despre post, realizate atat pe rozatoare, cat si pe oameni, indica faptul ca e xista o legatura intre reducerea numarului de calorii si longevitate. O dieta mai saraca in calorii a imbunatatit semnele imbratranirii, cum ar fi nivelul de insulina din sange si temperatura corpului.

Postul poate imbunatati longevitatea, amanand aparitia unor boli relationate cu varsta inaintata, cum ar fi Alzheimer, boli de inima sau diabet. Un studiu demonstreaza ca, daca tii o post o zi pe luna, iti reduci riscul de a dezvolta cheaguri in sange.

Postul tinut pentru o zi sau doua nu te afecteaza daca esti sanatoasa sau ai o stare fizica buna, atat timp cat bei cantitatea de fluide necesara. Insa postul tinut pe perioade indelungate poate fi daunator. Corpul tau are nevoie de vitamine, minerale si alti nutrienti pentru a ramane sanatos. Daca nu le asimilezi, vei incepe sa te simti obosita, ametita, deshidratata si vei incepe sa ai frisoane.

Postul pe termen scurt nu este recomandat persoanelor care sufera de diabet pentru ca le poate afecta nivelul de zahar din sange. De asemenea, femeile insarcinate sau care alapteaza si bolnavii cronici nu ar trebui sa tina post.

In schimb, modificarile le faci in stilul tau de viata atunci cand tii o dieta alimentara sanatoasa aduc mai multe beneficii de sanatate. Cu cat mananci mai putine grasimi saturate, cu atat mai mult exista sanse sa pierzi in greutate, sa scazi nivelul colesterolului "rau" din sange si sa reduci riscul de boli cardiovasculare.

Alimentele probiotice si prebiotice pe care le incluzi in noua ta dieta sunt foarte sanatoase si isi aduc un aport de bacterii bune in organism, care au grija de imunitatea ta. De asemenea, imbuatatesc sanatatea gastrointestinala.

Aportul de fibre in organism ajuta la procesul de slabire, mai ales ca alimentele care le contin sunt sarace in grasimi si calorii. Previn cancerul colorectal si sindromul intestinului iritabil, scad colesterolul si riscul de diabet.

De asemenea, o dieta inseamna ca aportul alimentar de mancaruri cu indice glicemic scazut sa creasca, iar acestea ajuta la regularizarea nivelului de zahar din sange.

 

Asa ca, inainte de a incerca orice fel de dieta, inclusiv una care include postul, ar trebui sa discuti cu doctorul si sa gasiti impreuna cea mai buna metoda.


Abonează-te pe

Citește și:

CITEȘTE: Cu ce se scot PETELE de pe HAINE ALBE

Nu mai arată deloc așa! Fiica lui Adrian Păunescu este de nerecunoscut

CITEȘTE: De ce să pui oțet în fierul de călcat

CITEȘTE: Cu ce se curață fierul de călcat de arsură

CITEȘTE: La cât timp se curăță ACVARIUL

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Pentru tine

CITEȘTE: Cum se scot petele de CAFEA de pe hainele preferate

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri