Organismul tau are nevoie de nutrienti! Afla care sunt cei mai importanti


Nevoile de nutrienti ale fiecaruia sunt diferite. In timp ce multi dintre noi avem nevoie de aceleasi vitamine si minerale, femeile au nevoi diferite.

De-a lungul vietii, corpul unei femei trece prin mai multe stadii, asa ca trebuie sa isi ia anumiti nutrienti din anumite alimente. Iata care sunt cei mai importanti.

1. Fierul

Fierul este foarte important pentru crestere si dezvoltare. Deficientele de fier pot da senzatii de oboseala, insomnie si lipsa de concentrare. Fierul inmagazineaza si poarta oxigenul prin corp. Femeile pierd sange lunar la menstruatie, in acelasi timp cu fierul care circula prin sange. Cele mai bune surse de fier sunt carnea rosie, broccoli, alunele si ficatul.

2. Acidul folic

Acesta este foarte important pentru femeile care doresc sa ramana insarcinate, insa toate au nevoie de el. Ajuta la mentinerea unei sarcini sanatoase si se gaseste in legume cu frunze verzi, avocado si ficat.

3. Calciul

Este un mineral important pentru mentinerea in cea mai buna stare a oaselor si dintilor. In jurul varstei de 35 de ani incepem sa pierdem calciul asa ca trebuie sa il luam din surse precum laptele, branza, spanacul, kale, migdale si fasole neagra.

4. Vitamina D

Cele mai multe persoane isi iau vitamina D de la soare, dar nu este intotdeauna la fel de usor. Un supliment este o idee buna pentru a evita soarele. Vitamina D este benefica pentru starea ta psihica, sanatatea sanilor si absorbtia calciului.

5. Magneziul

Este implicat in mai multe dintre reactiile chimice care au loc in organism. Este un nutrient important pentru nervi, muschi si oase, ajuta in lupta osteoporozei si poate preveni bolile cardiovasculare. Surse bune de magneziu sunt semintele de dovleac, spanacul, fasolea neagra si migdalele.

6. Vitamina E

Se gaseste in alimentele grase, precum uleiurile, nucile si semintele si este un puternic antioxidant. Lupta impotriva radicalilor liberi, si asigura un sistem imunitar sanatos. O femeie cu varsta de peste 19 ani are nevoie de 15 miligrame de vitamina E pe zi, asa ca ai grija sa mananci migdale si seminte de dovleac zilnic.

7. Omega-3

Acest nutrient esential ajuta la reducerea tensiunii, a inflamarii si scade riscul unor boli cronice, precum bolile de inima si cancerul. Fiecare femeie are nevoie de 1,1 grame zilnic pe care le poate lua din somon, ton, hering si sardine.

8. Potasiul

Joaca un rol important in transmiterea impulsurilor nervoase, contractiilor musculare si mentine balanta fluidelor normala in organism. Toate felurile de carne si peste contin potasiu, care se mai gaseste in spanac, broccoli sau cartofi dulci. O femeie de peste 19 ani are nevoie de 4.700 mg de potasiu zilnic.

9. Vitamina C

Ajuta la mentinerea la cote optime a sistemului imunitar, este un antioxidant puternic si ajuta la producerea de colagen. Femeile de peste 19 ani au nevoie de peste 75 mg de Vitamina C pe zi pe care o pot lua din piper rosu, portocale, kiwi, capsuni si pepeni.

10. Fibre

Previn problemele instestinale, iar femeile cu varsta intre 19 si 50 de ani au nevoie de 25 de grame de zi. Unele dintre cele mai bune surse de fibre sunt fructele si legumele, cerealele integrale, quinoa, orezul si faina integrala.


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Specialisti

Ce tratamente faciale poți face în sezonul rece? Sfaturile specialiştilor!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri