NOTEAZĂ: Cât timp se fierbe un porumb. Care este procedura corectă


Iată secretele pe care trebuie să le știi pentru a obține un porumb bine fiert, extrem de gustos.


In articol:

Cu toții, copii, bătrâni, bărbați și femei în toată firea, râvnesc la un porumb fiert, cald si gustos, mai ales la ceas de seară, la o plimbare pe faleză sau în parc, pe malul lacului. Este poate, cea mai dorită gustare la care poftim în concediu, la mare sau la munte.

Dar ce poate fi mai bun decât un ceaun plin cu porumb, fiert acasă?

Să începem cu alegerea porumbului potrivit, Sweet corn, varianta dulce a porumbului clasic, galben pai, cu panușele verde deschis și cu bobul lăptos. I se mai spune și „porumb de lapte".

Porumbul fiert presărat cu sare și puțin unt poate înlocui cu succes o gustare sau chiar un desert.

Citeste si: Cum combini corect alimentele pentru o digestie sanatoasa

Cum așezăm porumbul la fiert

Căptușim o oală cu știuleți de porumb și mătase de porumb, despre care trebuie să știți că este extrem de sănătoasă, fiind folosită din cele mai vechi timpuri ca diuretic.

Pentru o oală cu o capacitate de 3-4 litri se pune o linguriță de sare.

Porumbul fiert cu sare are un gust mai plăcut și este la fel de fraged ca cel fiert fără sare.

Se pune apă până la 3 degete deasupra porumbului și se acoperă cu un capac.                                       

Cât timp se fierbe porumbul

Oala astfel pregătită se fierbe 30- 40 de minute din momentul în care începe să clocotească, fiind acoperită cu un capac.

La începutul sezonului, porumbul este mai fraged și se fierbe mai puțin, cam 25- 30 de minute.

Dacă nu este soiul Sweet corn și este un soi clasic, se fierbe mai mult, cam o oră și jumătate, două.

Pe lângă faptul că este sățios și delicios, porumbul fiert are proprietăți antioxidante și nu îngrașă. Acesta conține vitamina A, vitamina E, vitaminele B1 și B6, omega 3, omega 6, acid folic și aminoacizi.

Spre deosebire de alte legume, porumbul își păstrează vitaminele și aminoacizii și după fierbere.

porumb fiert

Citeste si: Trei rețete pe care le poți face cu mămăliga care s-a răcit

„Vitaminele şi aminoacizii din porumb se păstrează şi după fierbere. Conţine vitamina A care ajută la imunitate şi vedere. Conţine vitamina E care ajută la buna funcţionare a inimii. Conţine foarte mulţi nutrienţi”. Important pentru sănătate este şi acidul folic din compoziţie” confirmă medicul de familie Radu Bulumac.

porumb fiert mod de preparare

Totuși, trebuie să fim atenți și să evităm consumul în exces al acestui aliment.

„Recomandarile internationale in materie de nutritie pentru un adult cu o greutate normala prevad consumul a 6-8 portii de fainoase, leguminoase si cereale pe zi. Asta ar insemna ca dimineata si la pranz ar putea consuma cate 160 gr de mamaliguta pripita, la gustarea de dupa-amiaza porumb fiert boabe 100 grame, iar seara ar putea pune intr-o salata 50 grame de porumb fiert, si astfel se cumuleaza cele 7 portii de cereale pe zi. Dar asta inseamna ca nu mai este loc de paine, cartofi, orez, paste si alte surse de fainoase in acea zi!", ne-a avertizat medicul.


Abonează-te pe

Citește și:

Este oficial! Florin Cîțu a anunțat creșterea pensiilor, salariilor și alocațiilor de la 1 ianuarie

Acuzații ȘOC în familia lui Mihai Petre! Poliția a intrat pe fir!

Valeriu Gheorghiță, despre reacțiile adverse la cea de-a treia doză de vaccin. La ce ar trebui să se aștepte oamenii

Cântărețul Jean Gavril și soția lui au devenit părinți! Ce nume va purta micuța lor

Compact, cusetat, compartimentat - ce reprezinta aceste mentiuni pentru un vestiar metalic?

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Divertisment

Maria Lungu de la Puterea dragostei l-a uitat definitiv pe Marinescu! Cu cine vorbește acum blondina

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Cooking
Parteneri