Invata sa mananci salata ca sa nu te ingrasi! Incearca trucul asta al nutritionistilor!


Medicul nutritionist Mihaela Bilic iti spune cum trebuie consumata salata pentru a ajuta cu adevarat in procesul de slabire si mentintere.

 

"In traditiile noastre culinare salata are o pozitie bine definita: completeaza felul principal, aduce legumele proaspete sau murate langa carne sau fainoase precum cartofii sau fasolea. In principiu cand spui salata te gandesti la ceva usor, dietetic, negatit.
Insa mai exista un tip de mancaruri, pe care tot salate le numim, care sunt mai degraba adevarate capcane pentru silueta: salata de boeuf si cea orientala, icrele si salata de vinete. In acest context ideea de dietetic poate fi uitata din cauza abundentei uleiului, iar ele sunt de fapt aperitive consistente sau chiar feluri de baza.
Pe alte meleaguri salata este vazuta ca un element care sa te ajute sa te saturi mai repede, deci sa mananci mai putin, asa ca se consuma simpla, in deschiderea mesei. Principiul e simplu: legumele proaspete sunt bogate in apa si fibre, necesita un pic de timp pentru a fi mestecate si umplu o parte din stomac, astfel incat sa ramana mai putin loc pentru ce va urma. Daca ne gandim ca e nevoie de 15 min ca sa simtim ca ne-am saturat, conteaza ca macar 5 min din ele sa fie "pierdute" rontaind frunze, morcovi, rosii, castraveti sau ardei gras. Orice fel principal care urmeaza dupa o salata va fi consumat cu mai putina lacomie si portia poate fi mai mica, luand in considerare ca burta e partial umpluta cu apa.
Daca francezii incep masa cu o salata, romanii o incep cu o ciorba, insa obiectivul e acelasi: un preparat dietetic pe baza de legume care sa potoleasca apetitul, un element tampon care sa ne apere silueta.
Chiar daca sunt diferite, traditiile culinare ne confirma cu varf si indesat ca, desi nu existau nutritionisti, oamenii au stiut dintotdeauna sa gaseasca strategii pentru a se feri de lacomie. Ca sa nu zic ca in ultima vreme am ajuns sa mancam doar o salata sau o ciorba/supa ca fel unic la o masa. Pentru ca, satui sau nu, doar atat ne mai permite silueta", scrie Mihaela Bilic pe Facebook.

"In traditiile noastre culinare salata are o pozitie bine definita: completeaza felul principal, aduce legumele proaspete sau murate langa carne sau fainoase precum cartofii sau fasolea. In principiu cand spui salata te gandesti la ceva usor, dietetic, negatit.

Cum prepari corect salata de vinete. Greseala pe care toata lumea o face!

Insa mai exista un tip de mancaruri, pe care tot salate le numim, care sunt mai degraba adevarate capcane pentru silueta: salata de boeuf si cea orientala, icrele si salata de vinete. In acest context ideea de dietetic poate fi uitata din cauza abundentei uleiului, iar ele sunt de fapt aperitive consistente sau chiar feluri de baza.

Vrei sa slabesti 8 kilograme in 10 zile? Iata dieta!

Pe alte meleaguri salata este vazuta ca un element care sa te ajute sa te saturi mai repede, deci sa mananci mai putin, asa ca se consuma simpla, in deschiderea mesei. Principiul e simplu: legumele proaspete sunt bogate in apa si fibre, necesita un pic de timp pentru a fi mestecate si umplu o parte din stomac, astfel incat sa ramana mai putin loc pentru ce va urma. Daca ne gandim ca e nevoie de 15 min ca sa simtim ca ne-am saturat, conteaza ca macar 5 min din ele sa fie "pierdute" rontaind frunze, morcovi, rosii, castraveti sau ardei gras. Orice fel principal care urmeaza dupa o salata va fi consumat cu mai putina lacomie si portia poate fi mai mica, luand in considerare ca burta e partial umpluta cu apa. Daca francezii incep masa cu o salata, romanii o incep cu o ciorba, insa obiectivul e acelasi: un preparat dietetic pe baza de legume care sa potoleasca apetitul, un element tampon care sa ne apere silueta.

Salata de iarna - delicioasa si satioasa!

Chiar daca sunt diferite, traditiile culinare ne confirma cu varf si indesat ca, desi nu existau nutritionisti, oamenii au stiut dintotdeauna sa gaseasca strategii pentru a se feri de lacomie. Ca sa nu zic ca in ultima vreme am ajuns sa mancam doar o salata sau o ciorba/supa ca fel unic la o masa. Pentru ca, satui sau nu, doar atat ne mai permite silueta", scrie Mihaela Bilic pe Facebook.

 


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Horoscop zilnic

HOROSCOP 14 septembrie, cu Camelia Pătrășcanu. O zi delicată!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri