Dieta fără carne. Ce este dieta fara carne


Vezi mai jos când trebuie să alegi dieta fără carne și care sunt beneficiile ei.


In articol:

Din ce în ce mai multe persoane aleg dieta fără carne. Iată mai jos care este această dietă și cât de bine face organismului.

Este o adevărată provocare să îți schimbi radical alimentația peste noapte, însă nu este imposibil, mai ales dacă vrei să slăbești și să fii sănătos pe termen lung.

Probabil că nu există persoană care să nu fi auzit măcar o dată în jurul său vorbindu-se despre o dietă care nu conține carne. Dieta vegetariană curprinde mai multe tipuri de diete.

Dieta strict vegetariană sau vegană exclude din alimentație carnea, ouăle, lactatele, peștele, precum și orice alt produs de origine animală sau pe bază de ingrediente animale.

Dieta fără carne. Cum te poate ajuta?

Beneficii dieta fara carne

Ce spun medicii despre dieta fara carne

[Sursa foto: PixaBay]


Mai există persoane care țin dieta pesco-vegetariană. Această dietă exclude din alimnetație doar carnea, ouăle și lactatele, însă include fructele de mare și peștele.

Dieta ovo-lacto-vegetariană este dieta care exclude doar carnea și peștele, dar permite consumul de lactate și ouă. 

Renuntarea la carne slabeste

Renuntarea la carne slabeste, iata ce spun medicii

[Sursa foto: PixaBay]


Care sunt avantajele dietei fără carne

În primul rând, persoanele care renunță la carne consumă zilnic mai puține calorii și mai puține grăsime. În plus, au un indice de masă corporal (IMC) mai bun.

dieta fara carne

Care sunt beneficiile dietei fara carne

[Sursa foto: PixaBay]


De asemenea, persoanele care renunță la carne își pot reechilibra nivelul colesterolului. Colesterolul rău se formează din cauza consumului în exces a grăsimilor saturate care se regăsesc în produsele de origine animală, precum și în uleiul de cocos ori în uleiul de palmier.

În schimb, colesterolul bun ajută la reechilibrarea grăsimilor din sânge și se formează datorită grăsimilor nesaturate din uleiurile vegetale extravirgine, fructe și semințe oleaginoase ca avocado, nuci, semințe de chia, semințe de in, caju și pește.

Medicii atrag atenția asupra consumului de carne în exces care favorizează procesele inflamatorii din corp. Atunci când inflamația persistă pe termen lung, aceasta începe să fie asociată cu bolule cardiovasculare, precum ateroscleroza, dar și diabet și boli autoimune.

Citeste si: DESCOPERĂ: Câte ouă ai voie să mănânci pe zi

Persoanele care nu consumă carne au un sistem digestiv mai sănătos. Un tranzit intestinal bolnav conduce la un organism bolnav și la probleme de sănătate.

De asemenea, studiile au arătat că postul regenerează celulele stem, ucide celulele canceroase și prelungește viața, așa că, dacă nu poți trece direct la vegetarianism deodată, poți ține cont din când în când.

Regimul vegetarian poate veni cu avantaje, însă are și o serie de efecte negative nebănuite. Dieta vegetariană poate deveni un adevărat stil de viață pentru multe persoane care reușesc de zeci de ani să nu se mai atingă de carne ori de produse de origine animală. Unele persoane aleg acest stil de viață din convingeri psihologice, alții din convingeri religioase sau pur și simplu pentru că le-a recomandat medicul acest lucru și își doresc să fie mai sănătoși și să trăiască mai mulți ani.

Citeste si: DESCOPERĂ: Dieta cu cartofi de 5 zile. Slăbește 4 kg în 5 zile

Medicii recunosc faptul că o dietă fără carne oferă multe beneficii pentru sănătate.

Potrivit Harvard Medical School, „studiile confirmă beneficiile unei diete fără carne asupra sănătății. În prezent, o dietă bazată pe plante și legume aduce un aport nutrițional suficient dar reduce și apariția unor boli cronice.”

Chiar și American Dietetic Association a întărit acest aspect, concluzionând că „dietele care exclud carnea, cum sunt cele vegetariene și vegane, dacă sunt corect întocmite, aduc beneficii organismului, au un aport nutrițional adecvat și pot constitui un sprijin în prevenirea și tratamentul anumitor boli.” Printre aceste boli se numără și diabetul, cancerul și bolile de inimă.

Dezavantajele dietei fără carne

Deficitul de calciu și vitamina D sunt cel mai ase asociate unei diete vegane. În plus, dieta vegană crește riscul de hipotiroidie, prin deficitul de iod. De asemenea, unele persoane pot deveni anemice, așa că nu se recomandă această dietă femeilor însărcinate sau copiilor.


Abonează-te pe

Citește și:

Cu ce poți înlocui PÂINEA. Ce alternative poți găsi cu ușurință

Bănel Nicoliță suferă ca un câine! Ce a pățit după ce și-a abandonat familia

Rețete SANDWICH pentru drum. "Am aflat și eu cu stupoare că cică n-ar fi voie să pui într-un sandviș mezeluri și brânzeturi la un loc"

Postul INTERMITENT. Vedete care au slăbit și metodele exacte folosite de ele

Dieta indiană poate fi greu de ținut pentru persoanele care consumă carne foarte des

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete
“Felicităăăări!!! Casă de piatră!!!” Ramona Olaru a fost cerută în căsătorie de Cătălin Cazacu
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Sanatate
Parteneri