Dieta de detoxifiere recomandată de Mihaela Bilic pentru primăvară


Primăvara este cel mai potrivit moment din an pentru a vă recăpăta tonusul, buna dispoziţie şi forma fizică, eforturile pe care le presupune o cură de slăbire fiind minime, iar rezultatele maxime.

Lista de cumpărături pentru primăvară, recomandată de nutriţionistul Mihaela Bilic:

1. Toate verdeţurile şi crudităţile pe care le găsiţi în piaţă: spanac, salată verde, ştevie, lobodă, urzici. Toate sunt surse excelente de vitamina C, betacaroten (precursor de vitamina A), acid folic, minerale (fier, calciu, potasiu, magneziu), fibre şi fitonutrienţi antioxidanţi, cu efecte benefice pentru sănătate. Au efect laxativ, diuretic, reduc colesterolul din sânge, au proprietăţi antitumorale şi de stimulare a imunităţii întregului organism. „Abuzaţi“ de verdeţuri la maxim, gătiţi-le cu cantităţi minime de grăsime şi nu le fierbeţi excesiv, până se înmoaie, deoarece tratamentul termic prelungit micşorează conţinutul de nutrienţi. Usturoiul şi ceapa verde au proprietăţi antifungice, antibacteriene şi antivirale, scad colesterolul şi presiunea sangvină, au efect antioxidant (de neutralizare a radicalilor liberi) şi de creştere a imunităţii. Nu uitaţi de tradiţionalul stufat făcut din carne de pui sau de miel. Spanacul şi urzicile conţin doze mari de fier şi trebuie asociate cu substanţe acide (oţet, zeamă de lămâie) sau carne, care cresc absorţia şi biodisponibilitatea fierului non-hemic (vegetal). Spanacul poate fi consumat proaspăt, ca salată, pentru că astfel este păstrat intact aportul de vitamina C. Mărarul şi pătrunjelul pot fi folosite nu pe post de condimente, ci de alimente: descoperiţi salata de pătrunjel „tabuleh“ din bucătăria libaneză şi faceţi sosuri de roşii cu foarte mult mărar pentru carne sau legume (mazăre). Sunt bogate în vitamina C, fibre, fier şi antioxidanţi, au proprietăţi diuretice şi detoxifiante. În plus, mărarul ameliorează celulita şi poate înlocui sarea în mâncare.

2. Mazărea nouă este o sursă de proteine vegetale (8 g/100 g), vitamina C, potasiu, fibre, vitamine din grupul B (B1, B3, B6, acid folic) şi fier. Cu cât e mai proaspătă, cu atât e mai fragedă şi mai dulce, aşa că mâncaţi-o crudă sau fiartă câteva minute în puţină apă, astfel încât să rămână crocantă. Pe măsură ce „îmbătrâneşte“ mazărea devine mai tare, iar zahărul din conţinutul ei se transformă în amidon.

Citeste si: Alimentul banal care te „costă” silueta. Nutriționistul Mihaela Bilic: „Descoperiți ce gust are mâncarea fără el”

 

 

DISTRIBUIE
acest articol


Lifestyle

Un turist american a murit, în această dimineaţă, pe Aeroportul Otopeni

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Beauty

Parteneri