Cum gătim corect ouăle și ce combinații putem face. „Putem folosi toate cele trei părți, și coaja, și gălbenușul și albușul”


Iată care sunt principalele proprietăți ale ouălor. Cât se fierb ouăle ouăle de prepeliță și câte ouă se pot consuma zilnic.


In articol:

Ouăle reprezintă o sursă importantă de vitamine și minerale, fiind consumate încă din primul an de viață. Însă, pe cât de sănătoase sunt, pe atât trebuie să avem grijă la câte ouă consumăm, pentru a nu avea probleme de sănătate.

Ouăle oferă rapid o senzație de sațietate și conțin proteină care transmite creierului semnale care ajută să ne săturăm mai repede, prin urmare sunt ideale în cazul unei diete bazate pe un număr de calorii și pe consumul de proteine.

Consumul ouălor ajută la reglarea colesterolului bun, HDL, în plus scade riscul unui atac cerebral.

Un singur ou fiert mare conține: vitamina A: 6% din doza zilnică recomandată, vitamina B2: 15% din doza zilnică recomandată, seleniu: 22% din doza zilnică recomandată.

În plus, oul mai conține și folat, vitamina B5, fosfor și vitamina B12.

Alina Epure, doctor în nutriție și health coach practitioner, a dezvăluit care sunt beneficiile ouălor pentru sănătate.

„Oul are foarte multe beneficii, este folosit atât pentru copii, cât și pentru adulți și de sportivii de performanță. Și atunci când vrem să pregătim în mod rapid ceva să ne descurcăm cu o masă, fie că este vorba de mic dejun, prânz sau cină.

Vom discuta acum când, cât și cum trebuie să mâncăm ouăle”, a dezvăluit specialistul în cadrul emisiunii TV.

Cum gătim corect ouăle și cu ce alimente le combinăm

Cum gătim corect ouăle și ce combinații putem face

[Sursa foto: pexels ]

Pot și ouă de prepeliță, și de găină, dar și de rață și de curcă, important este să vedem care este paritatea ouălor, astfel încât să nu mâncăm nici prea mult, nici prea puțin. Patru ouă de prepeliță echivalează cu un ou de găină. Din punct de vedere nutritiv, avem foarte multe beneficii de la ambele variante, și de la prepeliță și de la găină. De la un ou, putem folosi toate cele trei părți, și coaja, și albușul și gălbenușul.
 

Și este important cât de des le consumăm. În copilărie, primeam coajă uscată și pisată de ou cu miere de albine și lămâie pentru absorbția calciului și a vitaminei D. Erau tratamente băbești, dar foarte benefice. Am văzut aceste tratamente și în prezent implementate și cu rezultate foarte bune, așa că mâncăm și coaja de ou”, a mai spus specialistul.

Cât despre modul de preparare al ouălor, cele mai bune variante sunt ouăle fierte ori ouăle poșate.

Cum gătim corect ouăle și ce combinații putem face

[Sursa foto: pexels]

Citeste si: Ouă fierte: moi, cleioase sau tari. Cum să le prepari corect pentru a obține consistența dorită

„De preferat sunt ouăle fierte, ouăle poșate, omletă dar fără mult ulei, să evităm ouăle prăjite în foarte mult ulei, pentru că scădem foarte mult absorbția de nutrienți din oul respectiv. Cum de altfel ne raportăm la toate alimentele prăjite, reducem mult absorbția de nutrienți când prăjim un aliment.

Și albuș și gălbenuș, în funcție de obiectivele noastre. Dacă ne raportăm la un aport mai mare de proteine, atunci putem merge pe omlete numai din albuș. Sau albușuri fierte integrate în salate sau asociate cu legume. Dacă ne gândim la ou ca și aport de nutrienți și proteine și grăsime, atunci putem integra oul complet.

Cum gătim corect ouăle și ce combinații putem face

[Sursa foto: pexels ]

Citeste si: Trucul care vă ajută ca ouăle să nu se mai lipească de tigaie

Sunt foarte multe terapii cu ouă crude, cu extraordinar de multe beneficii, sunt recunoscute și validate la nivel de analize medicale. Este important să limităm perioada în care folosim ouă crude și să vedem cum le integrăm în meniul nostru. Antioxidanții din nou se asimilează dacă sunt în stare crudă. Dar proteinele sunt mai ușor asimilabile dacă ouăle sunt pregătite termic. Vorbim despre 9 aminoacizi, care sunt o raritate la nivel de aport proteic și de aici absorbția este mai bună dacă oul este pregătit termic”, a mai spus specialistul.

Cum gătim corect ouăle și ce combinații putem face

[Sursa foto: pexels ]

Citeste si: Trucul pentru a decoji mai rapid ouăle. Care este alimentul care te poate ajuta

Cu ce mâncăm oul. Rețete cu ouă

Doctorul în nutriție a dezvăluit care sunt cele mai sănătoase combinații

„Dacă ne gândim la mărimea unui ou, are aproximativ 60- 70 de grame, depinde de mărime, că am văzut și la supermarket mărimi XL, L, M, S. Este important să avem lângă ouă și legume în mărime dublă, raportate la cantitatea de ou, pentru un aport mai bun de fibre. Deci, dacă avem un singur ou, o roșie, sau putem două ouă, o roșie și un castravete. Sau putem avea jumătate de ardei și un ou la o masă. Nu asociem oul cu brânza la aceeași masă, nu asociem două proteine de origine animală, pentru absorbție mult mai bună trebuie să separăm proteinele diferite și să le integrăm în meniul nostru”, a mai spus medicul.


Abonează-te pe

Citește și:

Cum să ţii chifteluţele după ce le prăjeşti. Secretul care le ţine moi şi gustoase

Cum să te epilezi acasă?

BOMBĂ! Theo Rose și Anghel Damian se despart: 'Sunt probleme multe în relație...'

Cum să faci sosul olandez fără să îl tai! Cea mai simplă reţetă apreciată de bucătari

Rețetă delicioasă de plăcintă cu dovleac. Toată familia o să fie încântată de preparat

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete
“Ar trebui să-i fie jenă.” Anamaria Prodan, cea mai importantă victorie în instanță! Dorința impresarei a fost împlinită
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Specialisti
Parteneri