Ouă fierte: moi, cleioase sau tari. Cum să le prepari corect pentru a obține consistența dorită


Pentru a obține rezultatul dorit în cazul unui ou fiert este necesar să stăm cu ochii pe ceas, fiindcă timpul este cel mai important! Iată cum să le prepari corect pentru a obține consistența dorită:


In articol:

Cât de greu este să fierbi un ou? În primă fază, suntem mai mult ca siguri că vom obține rezultatul dorit, însă nu este întotdeauna așa, ba pentru că oul a stat prea mult la

fiert și a prins o nuanță verzuie în jurul gălbenușului, ba este crud, fiindcă nu am avut răbdare să îl lăsăm să fiarbă cât trebuie.

La fel ca în cazul tuturor preparatelor, și fierberea ouălor are o serie de reguli simple care trebuie respectate cu stricțete pentru a obține rezultatul dorit. Mai jos îți propunem un ghid practic pentru a prepara un ou fiert, incluzând greșelile frecvente pe care le poți evita și explicând necesitatea timpului pe care trebuie să-l aloci în funcție de textura pe care vrei sa o aibă oul.

Înainte de toate, există cinci reguli de aur pentru a prepara un ou fiert, indiferent dacă vrei să fie tare sau moale.

Citeste si: CITEȘTE: Dieta cu OUĂ. Cum slăbești 10 kg în 7 zile

Ou fiert

Ou fiert

[Sursa foto: Unsplash]

Cum prepari ou fiert

1. Oul nu se pune niciodată direct în apa clocotită! Înainte de a pune apa pe foc adaugă și ouăle, pentru a evita fierberea neuniformă sau crăparea lor din cauza șocului termic.

2. Nu pune foarte multe ouă în același vas! Ele trebuie să fie aerisite și acoperite cu cel puțin 2 cm de apă.

3. Adaugă în apă o lingură de oțet, jumătatea de lingură de sare sau bicarbonat de sodiu. Acestea împiedică împrăștierea albușului în cazul în care coaja se crapă.

4. Focul trebuie să fie dat la maximum până începe să fiarbă apa. Imediat după, dat la minimum.

5. După ce s-a scurs timpul, pune ouăle fierte imediat în apă rece. Acest proces ajută la decojirea cu ușurință.

Citeste si: DESCOPERĂ: La ce temperatură se coace CHECUL

Cât timp fierbi oul dacă îl preferi moale

Un ou fiert moale nu este doar delicios, ci și foarte sănătos pentru organismul nostru. Nu este indicat să pui oul la fiert atunci când abia este scos din frigider. Lasă-l la temperatura camerei timp de 20-30 minute înainte de toate. Pentru un ou fiert moale perfect trebuie să pui apa pe foc, iar când dă în clocot, setează focul la minim şi pune-l cu ajutorul unei linguri. Timpul de fierbere pentru un ou moale este de 4 minute. Pentru a-l decoji rapid, scoate oul şi pune-l într-un bol cu apă rece, timp de un minut.

Ou fiert

Ou fiert

[Sursa foto: Unsplash]

Cum să obții oul fiert cleios

Fiecare preferă oul în mod diferit. Unii îl mănâncă doar moale sau cleios, iar alții nici nu vor să audă de așa ceva, preferând să îl savureze tare, cu gălbenușul sfărâmicios. Oul nu se pune în apă clocotită decât după ce a stat 20-30 de minute la temperatura camerei, asta pentru a evita situațiile în care să se crape coaja.

Pentru un ou fiert cleios, trebuie să pui pe foc un ibric cu apă. Când a început să dea în clocot, adaugă ușor oul cu o lingură. Pune în ibric puțin bicarbonat de sodiu sau oțet pentru a nu se sparge coaja. Un ou fiert cleios se obține după 5 minute de fierbere. Imediat după, pune-l sub jetul de apă rece pentru o decojire perfectă.

Citeste si: CITESTE: 6 alimente care te ajută să slăbești. Le poți folosi cu succes în dieta ta zilnică   

Ou fiert

Ou fiert

[Sursa foto: Unsplash]

Cât timp să fierbi oul dacă vrei să fie tare

Pentru a obține un ou fiert tare, cu gălbenușul consistent, iar albușul ferm, trebuie să îl lași în apa fiartă timp de 12 minute. În cazul în care fierbi mai multe și nu le poți consuma pe moment, nu îți face griji! Le poți ține în frigider și până la 10 zile, dar fără să le decojești.

Oul fiert: beneficii și calorii

Albușul oului reprezintă 55% din greutatea lui totală și are porția cea mai mare de proteine, enzime, vitamine și minerale necesare zilnic. Gălbenușul conține, de asemenea, cantități mari de lipide, iar coaja (10% din cantitatea totală), este bogată în carbonați de calciu, magneziu și fosfați.

„Oul este cu siguranţă alimentul vedetă al unui mic dejun sănătos. Unde mai pui că oul este o esenţă de nutrienţi- are proteine etalon, de cea mai înaltă calitate, minerale şi vitamine, grăsimi esenţiale- totul cu numai 80 de calorii. Dacă ar avea şi un strop de fibre, am putea considera oul un aliment complet!

Se spune că e sănătos să consumi un ou crud din când în când. Greşit, este doar un mit! Albuşul crud nu poate fi digerat de oameni, nu avem enzimele necesare. În caz de intoxicaţie alimentară sau otrăvire, ca măsură de prim ajutor se foloseşte albuş crud; el crează o peliculă pe mucoasa stomacului şi a intestinului, care blochează absorţia substanţelor toxice. Concluzia? Doar gălbenuşul poate fi mâncat crud, albuşul niciodată”, a spus Mihaela Bilic, medic nutriționist, pe o pagină de socializare.

Ou fiert

Ou fiert

[Sursa foto: Unsplash]


Abonează-te pe

Citește și:

Cât timp se fierbe orezul

Crăciunița, floare de Sărbătoare: Tot ce trebuie să știi despre această plantă

BOMBĂ! Theo Rose și Anghel Damian se despart: 'Sunt probleme multe în relație...'

Cât timp se fierbe dulceața de GUTUI. „Gutuile au rol în întărirea inimii, datorită potasiului pe care îl conţin, dar ajută şi la scăderea tensiunii şi a colesterolului"

Cât timp se fierbe SUPA de PUI. „Alegeţi un pui „mai bătrân“ şi „mai sănătos“, bazându-vă pe zicala „găina bătrână face ciorba bună"

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete
Cine este Andia. „Mi-am dat seama că am voce de radio!”
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Cooking
Parteneri