Ce trebuie sa contina alimentatia corecta in Postul Craciunului


Pe 15 noiembrie a inceput Postul Craciunului. Este perioada in care carnea, lactatele si ouale trebuie sa lipseasca din alimentatia noastra. Este un prilej perfect pentru detoxifierea si curatarea organismului.

Ce putem manca sanatos in aceasta perioada?

In locul proteinelor animale (carne, lactate, oua), vom opta pentru ciuperci, fasole, linte, naut, mazare si soia. Tofu este binevenita in aceasta perioada. Poate fi consumata alaturi de legumele crucifere (brocoli, varza, conopida, gulii), de paste, de rosii, in salate etc.

Iata cateva idei:


- la micul dejun puteti opt: salata de vinete/humus, sandwich-uri cu margarina tartinabila cu legume (ardei, rosii, castraveti), ceai de fructe

- la pranz putem opta pentru ciorbe de legume, tocanita sau ghiveci de legume cu sos de rosii, supe creme din legume, spanac cu usturoi si mamaliga, legume la cuptor (dovlecei, vinete, cartofi), paste (atentie la eticheta nutritionala), tofu si rosii, orez etc

- la cina putem opta pentru salata de legume proaspete si putem adauga seminte crude (susan, in, dovleac, quinoa etc) si ulei de masline

- la gustari putem opta pentru fructe oleaginoase, cum ar fi: 5-6 nuci, un pumn de alune, fistic, migdale,  seminte, prune uscate, stafide, smochine, afine. Atentie la cantitate!!

- fructe: mere, portocale, mandarine, banane, fructe uscate sau dezhidratate, pere, gutui, rodii

- dulciuri: aici recomandam sa se prepare desertul acasa si sa se inlocuiasca zaharul cu un indulcitor, de exemplu cu zaharul din stevie.

Sursa


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Divertisment

Bianca Pop, umilită de Ciprian Pian, fostul ei amant! Acesta nu a mai rezistat şi a atacat-o dur!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri