Acestea sunt cele mai bune surse de proteine vegetale! Uite ce sa consumi!


In ultimii ani, dietele sarace in carbohidrati si bogate in proteine au luat amploare in cazul celor care vor sa slabeasca.

 

Proteinele sunt nutrienti esentiali pentru dezvoltarea musculaturii, pentru sanatatea inimii si a sistemului respirator. Doza recomandata zilnic este de 0,8-0,9 grame de proteine pentru fiecare kilogram din greutatea ta. Proteinele sunt de origine animala si vegetala.
Spre deosebire de carne, proteinele din surse vegetale contin mai multe minerale si fibre si mai putine grasimi.
Foarte multi oameni cred ca proteinele se gasesc doar in carne si pentru a evita monotonia, m-am decis sa va dau cateva exemple de proteine vegetale care va pot ajuta sa va diversificati meniul.
Surse de proteine vegetale:
Soia – contine 39,6 g proteine / 100g adica aproximativ jumatate din necesarul zilnic. Există o mulţime de produse din soia: lapte, iaurt, tofu, miso (pastă de soia)
Linte – contine 25 g proteine / 100g. Lintea este satioasa si bogata in fibre, fier, magneziu si contine foarte putine grasimi.
Fasole – contine 20 g proteine / 100g.  Exista numeroase soiuri de fasole boabe (alba, pestrita, verde, rosie, fava, medames, untoasa), asa ca vei gasi cu siguranta cel putin un sortiment pe gustul tau. Contine foarte multe fibre, dar si calciu si potasiu.
Mazare – conţine 9 g de proteine / 100 g. Principala sa calitate este că ajută la stabilizarea nivelui de zahăr din sânge. De asemenea, este foarte bogată în vitamina C, B9, B2, B1, B5, B6, zinc, fier, fosfor şi potasiu.
Orez brun – Bogat in fibre si proteine, orezul brun este un aliment usor ce nu trebuie sa-ti lipseasca de la masa. Un bol mic de orez brun gatit contine nu mai putin de 6 grame de proteine.
Cereale integrale – conţin 12 g de proteine/100 g. Conţinutul de fibre este principalul argument în favoarea consumului de cereale integrale, dar şi vitaminele din complexul B, antioxidanţi, fier, zinc, magneziu şi cupru.
Quinoa – comparativ cu celelalte proteine vegetale, quinoa contine toti aminoacizii care se gasesc in proteinele de origine animala, devenind astfel o proteina completa de proteine. Quinoa contine 5 g proteine/100 g si este o cereala excelenta pentru tratarea constipatiei si a colesterolului.
Naut – Este foarte bogat in proteine, fibre, magneziu si fier. La o cana de naut avem in jur de 16 grame de proteine. Fierul din boabele de naut asigura un nivel ridicat de energie, iar magneziul sporeste cantitatea de enzime care produc antioxidanti. Daca te gandesti cum sa renunti la carne, atunci poti suplini aportul de proteine pierdut cu ajutorul nautului.
Migdalele – conţin 8 g proteine/100 g. Sunt bogate şi în vitamina E, un antioxidant care previne dezvoltarea celulelor canceroase.
Sursa: ArmandoLungu.ro

Proteinele sunt nutrienti esentiali pentru dezvoltarea musculaturii, pentru sanatatea inimii si a sistemului respirator. Doza recomandata zilnic este de 0,8-0,9 grame de proteine pentru fiecare kilogram din greutatea ta. Proteinele sunt de origine animala si vegetala.

Spre deosebire de carne, proteinele din surse vegetale contin mai multe minerale si fibre si mai putine grasimi.

Foarte multi oameni cred ca proteinele se gasesc doar in carne si pentru a evita monotonia, m-am decis sa va dau cateva exemple de proteine vegetale care va pot ajuta sa va diversificati meniul.

Surse de proteine vegetale:

Soia – contine 39,6 g proteine / 100g adica aproximativ jumatate din necesarul zilnic. Există o mulţime de produse din soia: lapte, iaurt, tofu, miso (pastă de soia)

Linte – contine 25 g proteine / 100g. Lintea este satioasa si bogata in fibre, fier, magneziu si contine foarte putine grasimi.

Fasole – contine 20 g proteine / 100g.  Exista numeroase soiuri de fasole boabe (alba, pestrita, verde, rosie, fava, medames, untoasa), asa ca vei gasi cu siguranta cel putin un sortiment pe gustul tau. Contine foarte multe fibre, dar si calciu si potasiu.

Mazare – conţine 9 g de proteine / 100 g. Principala sa calitate este că ajută la stabilizarea nivelui de zahăr din sânge. De asemenea, este foarte bogată în vitamina C, B9, B2, B1, B5, B6, zinc, fier, fosfor şi potasiu.

Orez brun – Bogat in fibre si proteine, orezul brun este un aliment usor ce nu trebuie sa-ti lipseasca de la masa. Un bol mic de orez brun gatit contine nu mai putin de 6 grame de proteine.

Cereale integrale – conţin 12 g de proteine/100 g. Conţinutul de fibre este principalul argument în favoarea consumului de cereale integrale, dar şi vitaminele din complexul B, antioxidanţi, fier, zinc, magneziu şi cupru.

Quinoa – comparativ cu celelalte proteine vegetale, quinoa contine toti aminoacizii care se gasesc in proteinele de origine animala, devenind astfel o proteina completa de proteine. Quinoa contine 5 g proteine/100 g si este o cereala excelenta pentru tratarea constipatiei si a colesterolului.

Naut – Este foarte bogat in proteine, fibre, magneziu si fier. La o cana de naut avem in jur de 16 grame de proteine. Fierul din boabele de naut asigura un nivel ridicat de energie, iar magneziul sporeste cantitatea de enzime care produc antioxidanti. Daca te gandesti cum sa renunti la carne, atunci poti suplini aportul de proteine pierdut cu ajutorul nautului.

Migdalele – conţin 8 g proteine/100 g. Sunt bogate şi în vitamina E, un antioxidant care previne dezvoltarea celulelor canceroase.

Sursa: ArmandoLungu.ro

 


Abonează-te pe

Citește și:

Prepară acasa celebrul Christstollen nemțesc. Este foarte ușor

Divorțează după 11 ani de relație!? ”Mi-a spus că nu mai are nevastă”

Sfatul zilei de astăzi, vineri 4 decembrie 2020. Balanțele primesc vești

COVID-19 Italia: Se interzice participarea la slujba de Crăciun

Moş Nicolae 2020: Tradiţii pentru 6 decembrie!

Clipul zilei pe KFETELE.RO

DISTRIBUIE
acest articol

Lifestyle

Sfântul Nicolae, obiceiuri și tradiții. Ce este bine să faci în seara de 5 spre 6 decembrie

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri