Uleiul de masline ajuta la vindecarea bolilor de inima!  Uite de ce trebuie sa il consumi

Uleiul de masline ajuta la vindecarea bolilor de inima!  Uite de ce trebuie sa il consumi
Uleiul de masline ajuta la vindecarea bolilor de inima!  Uite de ce trebuie sa il consumi

O dieta saraca in grasimi nu are acelasi efect pozitiv asupra sanatatii, spun cercetatorii

Un sfert din populatia lumii sufera de obezitate si hipertensiune arteriala.

Un studiu a constatat ca o dieta mediteraneana bazata pe fructe, legume, peste, cereale integrale si ulei de masline sau nuci, reduce obezitatea si glucoza din sange- ambele simptome ale sindromului metabolic. Daca urmam o dieta saraca in grasimi nu avem aceleasi efecte.

Sindromul metabolic afecteaza un sfert din populatia adulta a lumii si este o combinatie de hipertensiune arteriala, diabet zaharat si obezitate, care expun  pacientii cu risc mai mare de boli de inima la accidente vasculare cerebrale.



Cercetatorii spanioli au studiat aproape 5800 persoane  cu varsta cuprinsa intre 55 si 80 ani care sufereau de boli de inima de aproape cinci ani.

Participantii au fost impartiti in trei grupuri: primul grup a tinut o dieta mediteraneana suplimentata cu ulei de masline extra virgin, al doilea grup a urmat o dieta mediteraneana suplimentata cu nuci si un al treilea grup a tinut o dieta saraca in grasimi.


Cercetatorii au descoperit ca ambele grupuri care au urmat diete mediteraneene au scazut nivelul de obezitate si de zahar din sange in perioada de studiu.

Remarcabil, in timp ce 64% dintre participanti au avut sindrom metabolic la inceputul studiului, mai mult de un sfert nu mai avut simptome dupa ce au urmat dieta.

"Pentru ca nu au existat in grup diferente de pierdere in greutate sau a consumului de energie, schimbarea este probabil atribuita diferentei dintre diete.
"
a declarat principalul autor al studiului Dr. Jordi Salas-Salvado, de Universitatea Rovira i Virgili si Spitalul Universitar de Sant Joan de Reus.

Se crede ca proprietatile anti-inflamatorii si antioxidante ale uleiului de masline, nucile, fructele si legumele din dieta mediteraneena ar putea ajuta in reducerea riscului de diabet de tip 2.


Sursa: www.dailymail.co.uk



Citește și:

Tapioca: ce este și cum poate fi utilizată în bucătărie

Fiica Nicoletei Voica, în doliu! Mesajul emoționant pe care l-a lăsat artista alături de o fotografie: “Nu te voi uita niciodată!”

Fiica lui Ilie Năstase a atras toate privirile la cea mai recentă apariție. Alessia s-a transformat într-o tânără superbă și și-a lansat propria afacere

Scena sfâșietoare cu soția polițistului din Piatra Neamț, ucis de propriul fiu. S-a așezat pe jos, la căpătâiul lui, împietrită de durere

Ultimele momente cu polițistul din Piatra Neamţ în viață. A ieșit rănit și plin de sânge în fața blocului. CE A STRIGAT CU ULTIMELE PUTERI înainte sa fie prins de fiu din urmă: "I-am văzut când au ieșit din scară încăierați. Tatăl deja sângera și..."

Valentin Sanfira și-a deschis sufletul în fața fanilor. Artistul a transmis un mesaj emoționant: „Sufletul omului trece prin multe...”

AVERTISMENT de la ANM! Vine codul GALBEN în România... Vezi mai mult

De ce slăbitul devine tot mai dificil după 35 de ani


Video
Clipul zilei pe kfetele.ro