Uite ce combinatii de alimente sunt benefice pentru sanatatea ta


Uite ce combinatii de alimente sunt benefice pentru sanatatea ta

Anumite combinatii de alimente te ajuta sa lupti impotriva bolilor sau sa eviti anumite probleme de sanatate. Uite ce alimente consumate impreuna fac minuni pentru organismul tau!

Calciu si inulina- sistem digestiv sanatos si oase puternice

Daca ai probleme cu stomacul este bine sa consumi alimente bogate in inulina (sursa de fibre dietetice) care ajuta la formarea florei bacteriene din stomac. De asemenea, inulina ajuta la absorbtia calciului in oase.

Surse de calciu: laptele, iaurtul, branza, broccoli, conservele de peste, tofu, migdalele.

Surse de inulina: anhinarele, frunzele de papadie, ceapa, usturoiul, prazul, bananele, asparagus.

 

Calciu si Vitamina D- intarirea sistemului osos

Pentru a se fixa in oase, calciul are nevoie de vitamina D.

Surse de vitamina D: somonul, sardinele, heringul si tonul la conserva, orezul si laptele de vaca.

 

Vitamina E si Vitamina C- imbunatatirea vederii

Pentru a-ti imbunatatii vederea este bine sa consumi alimente bogate in vitamina E in combinatie cu cele bogate in vitamina C.

Acest combo previne de asemenea degenerenta maculara, o boala care duce la pierderea vederii centrale.

Surse de vitamina E: migdalele, arahidele, germenii de grau, semintele de floarea soarelui, soia.

Surse de vitamina C: citricele, kiwi, ardeiul gras, broccoli, varza de Brussels, rosiile, capsunile.

 

Fier si vitamina C-  energie din plin

Daca te simti mereu obosita inseamna ca organismul tau are nevoie de o doza de energie.

Pentru ca oxigenul sa ajunga la creier, muschi si alte organe trebuie sa consumi mult fier. Vitamina C ajuta absorbtia fierului din alimente in organism.

Surse de fier: spanacul, fulgii de ovaz, tofu, germenii de grau, quinoa, fasolea, carnea rosie, puiul, ouale.

 

Vitamina K si grasimile sanatoase- sanatatea inimii si a oaselor

Grasimile bune (cele mono si polisaturate, incluzand si omega 3) au un beneficiu imens in ceea ce priveste sanatatea inimii (reduce nivelul colesterolului) si contribuie la absorbtia vitaminei K in celule, vitamina vitala cand vine vorba de intarirea sistemului osos si

coagularea sangelui.

Surse de vitamina K: spanac, frunzele de napi, broccoli, varza, varza de Brussels, kale.

Surse de grasimi sanatoase: alunele si semintele, uleiul de masline, uleiul de rapita, semintele de in, avocado, semintele de susan.

 

Betacaroten/ vitamina A si grasimi santoase- piele stralucitoare

Pentru a-ti pastra tineretea si santatea pielii ai nevoie de acesta combinatie. Grasimile contribuie la absorbtia betacarotenului in piele si in corp acesta se transforma in vitamina A, care ofera stralucire pielii. Vitamina A joaca un rol important si in sanatatea sistemului imunitar sau a sistemului reproducator.

Surse de betacaroten: morcovii, caisele, cartofii dulci, papaya, spanac.

 

Zinc si compusii sulfului-  sistem imunitar puternic

Pentru a-ti intari sistemul imunitar este bine sa consumi alimente bogate in compusi ai sulfului. Acestia ajuta la absorbtia zincului in organism.

Surse de zinc: cerelele integrale, legumele

Surse de compusi ai sulfului: ceapa, usturoiul

 

Sursa www.womansday.com

 

 

 

 


Abonează-te pe

Citește și:

DESCOPERĂ: Cadouri de SECRET SANTA sub 50 de lei. 5 idei care să te inspire

Tragedie în showbiz! Copilul cântăreței a fost declarat MORT!

CITEȘTE: Cine este RALUKA. Ce nume are artista în buletin

CITEȘTE: Cine este THEO ROSE. Ce nume are artista în buletin

CITEȘTE: Cine este CARLA'S DREAMS. Biografie: nume real, dată nașterii, studii, vârstă, divorț, iubită

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Horoscop

Horoscop zilnic sâmbăta, 27 noiembrie 2021 . O zodie ajunge la despărțire!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri