Uite care este combustibilul care hraneste creierul si tine memoria in priza


Alimentele bogate in Omega 3, cum sunt pestele, carnea de pasare si cea de vanat, fructele si legumele proaspete incetinesc oxidarea celulei nervoase si ne feresc de bolile neurodegenerative

La fel ca si celelalte organe ale corpului, si creierul are nevoie de o alimentatie adecvata pentru a functiona cum trebuie timp indelungat. “O buna functionare a creierului are un impact major asupra sistemului nervos si, implicit, asupra memoriei si a capacitatii noastre de concentrare”, afirma consilierul nutritional Gratiela Balas. O hrana de buna calitate contribuie la tinerea la distanta a bolilor neurodegenerative precum Alzheimer si Parkinson. „Nutrientii de care celulele creierului au nevoie pentru a opera optim sunt cei inregistrati in memoria evolutiva a creierului. Alimentele sunt, de fapt, celule de plante si animale purtatoare de informatie genetica. Problema este ca genele noastre nu s-au modificat semnificativ timp de cateva milioane de ani, dar alimentele si informatia genetica purtata de acestea s-a schimbat radical in ultimii 50 de ani”, mai spune Gratiela Balas.

Grasimile omega 6, de ocolit

Aici apare un conflict major a carei solutie este sa incercam sa ne alimentam cu hrana cat mai compatibila cu cea pe care memoria celulara o recunoaste, adauga nutritionistul.

Una din diferentele majore intre alimentatia omului preistoric si cea a omului modern este raportul dintre grasimile omega 6 si cele omega 3. Primul semn al dezechilibrului dintre acizii grasi omega 3 si omega 6 este cresterea nivelului colesterolului.

Aceasta poate duce, initial, la vasoconstrictie, hipertensiune arteriala, dislipidemii, depresii, iar, in timp, la aparitia bolilor neurodegenerative.

O cantitate crescuta de omega-6 in alimentatie are efecte proinflamatoare si oxidante, daunatoare asupra sanatatii mintale. Recomandarea principala este deci, reducerea consumului de alimente bogate in omega 6: grasimi vegetale – uleiul de porumb, de floarea-soarelui – si produsele derivate, margarina, produsele de patiserie, cofetarie, fast food, biscuiti, snack-uri.

Peste si ulei de masline

Aportul de omega 3 se asigura prin consumul de peste, ulei de peste, alge, fructe de mare, ulei de in, de rapita, de soia, nuci, alune. Nucile si alunele trebuie consumate crude, nu prajite sau sarate.

Este recomandat pestele gras oceanic, de apa rece, (mai ales somon salbatic, sardele, macrou, macrou, ton si hering). Pestele trebuie preparat fara adaos de grasime, in tigai antiaderente sau la cuptor. Dintre toate uleiurile vegetale, uleiul de masline este cel recomandat.

Un element esential pentru ca un ulei de masline sa fie considerat extravirgin este gradul de aciditate care trebuie sa fie mai mic de 1%. De asemenea, este esential ca uleiul sa fie obtinut prin presare la rece.

Carnea de pasare (fara piele) si ouale de la pasari hranite natural, fara hormoni si chimicale), carnea de vanat sunt surse bune de proteine si vitamina B12.

Proteinele participa la fabricarea de neuro¬transmitatori (acetilcolina, serotonina, dopamina). Acestia sunt responsabili pentru procesele de gandire, pentru formarea retelelor neuronale prin care neuronii comunica intre ei.

Vitamina B12 se absoarbe mai greu dupa varsta de 50 de ani si de aceea este important un aport crescut in aceasta perioada a vietii.
Citeste continuarea pe: www.doctorulzilei.ro


Citește și:

Top 10 cel mai bine plătite vedete din lume. Surpriză mare pe primul loc

Mașina de peste 150.000 de euro a Oanei Zăvoranu a fost lovită! Șoferul a fugit!

Cristina Șișcanu și Roxana Nemeș de la „Bravo, ai stil! Celebrities” continuă scandalul! "Sunt convinsă că este mai bună dansatoare,decât prezentatoare!"

Horoscop zilnic luni, 26 octombrie 2020. Află ce zodie își poate schimba locul de muncă!

"Am/N-am"- testul adevărului! Ce concurentă de la „Bravo, ai stil! Celebrities” a avut prietenie cu beneficii, pentru nopți fierbinți!

Clipul zilei pe KFETELE.RO

DISTRIBUIE
acest articol

Divertisment

Cristina Șișcanu și Roxana Nemeș, scandal nemaiîntâlnit, chiar în fața telespectatorilor! "Ești disperată să fii în centrul atenției! Sunteți niște gaițe!"

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri