Uita tot ceea ce stiai despre cafea! Acestea sunt cele mai mari mituri legate de celebra bautura

Uita tot ceea ce stiai despre cafea! Acestea sunt cele mai mari mituri legate de celebra bautura

Cafeaua este una dintre cele mai populare bauturi din lume. A devenit o parte importanta a diminetilor noastre si ne tine treze atunci cand nimic altceva nu mai reuseste sa o faca.

 

Exista mai multe opinii in ceea ce priveste cafeaua, toate bazate pe cercetari. Unele spun ca nu este daunatoare organismului, altele ca este benefica, in timp ce altele sustin ca are efecte negative.
De multe ori, argumentele impotriva consumului de cafea sunt gresite si nu se bazeaza pe studii. Iata care sunt cele mai mari mituri legate de consumul de cafea.
1. Cafeaua te face sa fii agitata
Fals! Ingerarea de cafea nu creste in mod direct nivelul de stres si nici nu te face mai nervoasa si mai agitata. Cafeaua este considerata un stimulent natural care poate avea efecte linistitoare asupra creierului tau. Nu este responsabila de starile de agitatie, insa blocheaza productia de adenozina, care este un calmant natural al corpului.
2.
Cafeaua cauzeaza insomnie
Nu este adevarat! Atunci cand bei o ceasca de cafea, corpul tau asimileaza imediat cafeina, dar o si elimina foarte repede. Dupa ce a fost consumata, jumatate din cafeina dispare din corpul tau in 4- 5 ore, iar dupa alte 5 ore, 75% din ea este eliminata. Daca bei doua-trei cesti de cafea pe zi nu ar trebui sa ai probleme cu somnul.
3. Consumul de cafea cauzeaza cancer
Mai multe cercetari realizate de-a lungul anilor au demonstrat ca nu exista nicio legatura intre consumul regulat de cafea si aparitia cancerului. Mai mult, persoanele care o beau zilnic isi reduc riscul de a se imbolnavi de cancer, datorita antioxidantilor existenti in cafea.
4. Cafeaua nu are beneficii pentru sanatate
Fals! Cafeaua contine antioxidanti care ajuta la imbunatatirea starii inimii tale si care previn cancerul.
De asemenea, consumul regulat de cafea te ajuta sa te concentrezi mai bine.
5. Cafeaua provoaca dependenta
Nu este in totalitate adevarat. Atunci cand esti dependent, incepi sa ai simptome asemanatoare sevrajului. Consumul de cafea nu se incadreaza in aceasta categorie, iar cercetarile au demonstrat ca delicioasa bautura nu da niciun fel de dependenta.
6. Cafeaua provoaca avort, infertilitate si greutate mica la nasterea copilului
Cercetatorii au demonstrat ca nu exista o legatura directa intre consumul de cafea si conditiile enumerate mai sus.
7. Cafeaua cauzeaza osteoporoza
Studiile realizate de-a lungul anilor au demonstrat ca un consum moderat de cafea in fiecare zi nu creste riscul de a face osteoporoza. In schimb, deficitul de calciul si vitamina D, fumatul, lipsa activitatii fizice, menopauza, o dieta bogata in proteine si greutatea corporala scazuta sunt factori care pot provoca boala.

Exista mai multe opinii in ceea ce priveste cafeaua, toate bazate pe cercetari. Unele spun ca nu este daunatoare organismului, altele ca este benefica, in timp ce altele sustin ca are efecte negative.

De multe ori, argumentele impotriva consumului de cafea sunt gresite si nu se bazeaza pe studii. Iata care sunt cele mai mari mituri legate de consumul de cafea.

1. Cafeaua te face sa fii agitata

Fals! Ingerarea de cafea nu creste in mod direct nivelul de stres si nici nu te face mai nervoasa si mai agitata. Cafeaua este considerata un stimulent natural care poate avea efecte linistitoare asupra creierului tau. Nu este responsabila de starile de agitatie, insa blocheaza productia de adenozina, care este un calmant natural al corpului.

2. Cafeaua cauzeaza insomnie

Nu este adevarat! Atunci cand bei o ceasca de cafea, corpul tau asimileaza imediat cafeina, dar o si elimina foarte repede. Dupa ce a fost consumata, jumatate din cafeina dispare din corpul tau in 4- 5 ore, iar dupa alte 5 ore, 75% din ea este eliminata. Daca bei doua-trei cesti de cafea pe zi nu ar trebui sa ai probleme cu somnul.

3. Consumul de cafea cauzeaza cancer

Mai multe cercetari realizate de-a lungul anilor au demonstrat ca nu exista nicio legatura intre consumul regulat de cafea si aparitia cancerului. Mai mult, persoanele care o beau zilnic isi reduc riscul de a se imbolnavi de cancer, datorita antioxidantilor existenti in cafea.

4. Cafeaua nu are beneficii pentru sanatate

Fals! Cafeaua contine antioxidanti care ajuta la imbunatatirea starii inimii tale si care previn cancerul. De asemenea, consumul regulat de cafea te ajuta sa te concentrezi mai bine.

5. Cafeaua provoaca dependenta

Nu este in totalitate adevarat. Atunci cand esti dependent, incepi sa ai simptome asemanatoare sevrajului. Consumul de cafea nu se incadreaza in aceasta categorie, iar cercetarile au demonstrat ca delicioasa bautura nu da niciun fel de dependenta.

Citește și: În ce stare se află Alina Pușcău după tratament: „Abia mă țin pe picioare, am slăbit 10 kilograme”. Vedeta trece prin clipe de coșmar- kanald.ro

Citește și: Femeie lovită de trăsnet când făcea plajă: „Soțul ei...- stirilekanald.ro

6. Cafeaua provoaca avort, infertilitate si greutate mica la nasterea copilului

Cercetatorii au demonstrat ca nu exista o legatura directa intre consumul de cafea si conditiile enumerate mai sus.

7. Cafeaua cauzeaza osteoporoza

Studiile realizate de-a lungul anilor au demonstrat ca un consum moderat de cafea in fiecare zi nu creste riscul de a face osteoporoza. In schimb, deficitul de calciul si vitamina D, fumatul, lipsa activitatii fizice, menopauza, o dieta bogata in proteine si greutatea corporala scazuta sunt factori care pot provoca boala.

 



Citește și:

Tapioca: ce este și cum poate fi utilizată în bucătărie

Oana Roman, mesaj pentru cei care cred că femeile de vârsta ei sunt expirate: „Sfaturile nu se dau decât dacă sunt cerute.”

ULTIMA ORĂ în TV! Unde revine Măruță

„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor

CE S-A AFLAT ACUM despre șoferul responsabil de ACCIDENTUL DIN BRAȘOV? În urmă cu 11 ani, numele lui apărea într-un context cu TOTUL NEAȘTEPTAT: "A fost..."

VIDEO Un gest aparent romantic a stârnit indignare și a declanșat o anchetă penală pe Transfăgărășan

Anunțul DUREROS făcut de mama Rebecăi, fetița moartă în tragedia din Bacău... Vezi mai mult

Probleme cu stomacul? Digestia dificilă...


Video
Clipul zilei pe kfetele.ro