Tot ce trebuie sa stii despre laptele vegetal. Este mai sanatos decat laptele animal


Laptele de vaca face obiectul a numeroase polemici.

El nu este consumat de vegetarieni, de cei intoleranti la lactoza sau la cazeina, dar poate fi inlocuit cu diferite tipuri de lapte vegetal, chiar daca nu pot fi comparate din punct de vedere nutritional. Laptele vegetal poate fi consumat si de catre cei care tin post, pentru a asigura un echilibru al nutrientilor necesari organismului. Uite tot ce trebuie sa stii despre laptele vegetal.

Laptele vegetal este numit lapte doar pentru ca are un aspect asemanator cu produsul animal. Este vorba de fapt despre suc vegetal, obtinut din diferite cereale (ovaz, orez), castane, soia sau din oleaginoase (migdale, alune de padure), inmuiate in apa si apoi filtrate.

Laptele vegetal este bogat in vitamine, fibre si minerale. El nu contine colesterol si nici grasimi animale, ci grasimi bune, care protejeaza sistemul cardiovascular. Este mai digest decat laptele animal, dar nu contine calciu, deci nu este recomandat in alimentatia copiilor mai mici de 12 luni. In niciun caz laptele vegetal nu inlocuieste laptele matern sau laptele pentru copii.

Laptele de soia - Laptele de soia este cel mai cunoscut tip de lapte vegetal. Nutritional, este foarte apropiat de laptele de vaca din punct de vedere al protidelor (contine 3,8 g de proteine/litru) si al lipidelor. Laptele de soia nu contine lactoza, acizi grasi saturati si nici colesterol, de aceea este un bun inlocuitor al laptelui de vaca pentru cei intoleranti sau care au probleme cu colesterolul. Laptele de soia contine si izoflavone (hormoni de origine vegetala), care influenteaza echilibrul tiroidian sau hormonal.

Laptele de orez - Laptele de orez este fabricat din orez fiert, sirop de orez si faina de orez integral. Este foarte sarac in proteine (1 g/l) si calciu, nu are colesterol si lactoza si este bogat in zaharuri lente.

Laptele de cocos - Laptele de cocos este extras din sucul si pulpa nucii de cocos. Este foarte bogat in fier, potasiu si fosfor si contine, de asemenea, mangan, cupru, seleniu si zinc. Pentru ca este bogat in lipide (21,3 g/100 g), laptele de cocos trebuie consumat cu moderatie de catre cei care isi supravegheaza consumul de grasimi. Laptele de cocos este un igredient de baza al bucatariei exotice.

Laptele de castane - Laptele de castane este bogat in minerale, calciu si zaharuri lente. El este foarte digest si aduce un numar mare de minerale bune pentru sanatate in organism. Laptele de castane imbogateste flora intestinala si ajuta la combaterea aciditatii gastrice.

Laptele de ovaz - Laptele de ovaz este foarte bogat in glucide complexe, calciu si fibre. Bogat in beta-glucan (care actioneaza precum fibrele), laptele de ovaz are proprietatea de a regla glicemia si nivelul de colesterol din sange. Laptele de ovaz nu contine lactoza.

Laptele de alune de padure - Bogat in vitamine, laptele de alune de padure este si antioxidant (alunele de padure protejeaza celulele de efectele nocive ale radicalilor liberi), remineralizant si vermifug. Foarte digest, laptele de alune de padure contine calciu, fier, magneziu si acizi grasi mono-saturati. Acest lapte este potrivit pentru cei intoleranti la lactoza sau alergici la gluten.
Sursa: www.curademiere.ro


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol


Divertisment

Duminica, la „Asta-i Romania!”; Ingeri printre oameni

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri