Te trezesti greu dimineata ? Uite cateva idei care sa te ajute


Poate nu stiai, dar doar 1 din 10 persoane se trezeste usor dimineata.

Sunt sigura ca si tu vrei sa fii acea persoana. Chiar daca functionezi cel mai bine in primele ore ale noptii, te poti antrena pentru a fi o persona care se trezeste usor dimineata. Uite ce trebuie sa faci.

Fa-ti un plan dinainte – In primul rand, trebuie sa dormi suficient. Asta inseamna ca trebuie sa te pregatesti de culcare mai devreme decat o faci de obicei. Daca reusesti sa adormi mai devreme, cu siguranta ca vei reusi sa te trezesti la timp dimineta fara sa mai folosesti o alarma. Pare mai usor de zis decat de facut ? Asa este, dar este important sa dormi profund si suficient pentru a te trezi odihnita. Echilibrarea responsabilitatilor personale si profesionale este dificila. Scurteaza angajamentele de seara, astfel incat sa ai cel putin o ora personala inainte de a te baga in pat.

Creeaza-ti o rutina – de instituire a unui program care iti ajuta corpul sa fie pregatit pentru somn. De exemplu, ai putea sa bei o ceasca de ceai (decofeinizat) si sa faci o lectura de 20 de minute in fiecare seara inainte de culcare.

Nu dormi in timpul zilei - daca simti ca ai restante de somn, rezista pana seara. Nu-ti incurca programul somnului de noapte, dormind ziua.

Mananca si bea inteligent – Expertii avertizeaza impotriva mersului la culcare prea satui sau infometati. Acest discomfort te-ar putea tine treaza. Acelasi lucru este valabil si pentru baut. Atentie, daca bei prea multe lichide seara, este posibil ca somnul de noapte sa iti fie perturbat de treziri pentru a merge la toaleta.

Inchide toate aparatele - Orice fel de lumina poate schimba ritmul circadian, ceea ce te face sa adormi mai greu. Cercetarile au aratat ca lumina albastra emisa de electronice, cum ar fi laptopuri si telefoane mobile, tulbura somnul chiar mai mult decat lumina naturala. Opreste aceste ecrane electronice cu cel putin o ora inainte de culcare pentru a adormi mai usor.

Pregatiri  de seara - Pregateste de seara micul dejun de a doua zi, pregateste sacul cu echipamentul de gimnastica, etc. Ideea este sa iti scurtezi lista cu ce vei avea de facut a doua zi dimineata, asta te va face sa iti fie mai usor sa cobori din pat.

Creeaza-ti confort - Temperatura, zgomotul, lumina pot avea un impact mare asupra capacitatii tale de a dormi bine. O camera linistita cu o temperatura optima (in jurul valorii de 20 de grade celsius) s-a dovedit a fi un mediu de somn eficient.

Sursa : www.health.com


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol


Vedete

VIDEO. Scandalul continuă. Margherita de la Clejani a lovit un copil. Totul a fost filmat

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri