Stresul ingrasa: moduri in care iti afecteaza silueta


Stresul poate fi responsabil pentru kilogramele in plus. Atunci cand te simti stresata, corpul tau intra pe modul “fight or flight”.


In articol:

Stresul ingrasa: moduri in care iti afecteaza silueta. Stresul poate fi responsabil pentru kilogramele in plus. Atunci cand te simti stresata, corpul tau intra pe modul “fight or flight” si implicit determina eliberarea adrenalinei, care sa te ajute sa faci fata amenintarii pe care o percepi si care iti provoaca anxietate. Cu scopul de a capata energia de care ai nevoie ca sa faci fata acestei amenintari, corpul tau elibereaza si glucoza in fluxul sanguine. Dupa ce nivelul glicemiei a scazut si adrenalina a disparut, cortizolul intra in joc, respectiv hormonul stresului, ca sa iti ofere si el un plus de energie care sa tea jute sa “lupti” in continuare. Corpul nostru este practic setat sa supravietuiasca.

Stresul ingrasa: moduri in care iti afecteaza silueta

Stresul ingrasa: moduri in care iti afecteaza silueta

[Sursa foto: PixaBay]

Cortizolul creste apetitul

Avand in vedere faptul ca eliberarea insulinei este stimulate de cortisol, astfel incat sa mentina constant nivelul de zahar in sange, acesta poate declansa si pofta de zahar, ori un apetit crescut in general. Vei manca astfel mai mult si vei creste in greutate in perioadele de stres.

Cortizolul nu iti va provoca doar foame, ci iti va si incetini metabolismul in acelasi timp, ca sa economisesti energie sis a faci fata amenintarilor.

Iata cateva modalitati concrete in care stresul poate duce la kilograme in plus:

Mancatul compulsiv

Pentru unele persoane, mancarea devine un refugiu, o modalitate de a calma emotiile. Esti mult mai predispusa sa mananci ceva dulce dupa o zig rea. Acest lucru se intampla deoarece alimentele pe care le consideri cu gust bun elibereaza dopamine, substanta ce ne da instant o stare de bine.

Insa deseori alimentele gustoase sunt si bogate in calorii.

Consumul de alcool

O zi stresanta te poate face sa iti creezi o rutina in care sa consume alcool seara. Alcoolul provoaca si acesta eliberarea hormonului fericirii, dopamine. Alcoolul are efect calmant temporar, insa poate afecta calitatea somnului si intensifica stresul resimtit. In plus, alcoolul te poate face sa alegi mese mai putin hranitoare, seara tarziu, cee ace duce la cresterea in greutate in timp.

Saritul peste mese

Saritul peste mese nu provoaca in sine o crestere in greutate. Consecinta insa este ca ai tendinta de a manca apoi mese hipercalorice in special in a doua parte a zilei. In timp, nu vei avea rezultate bune.

Citeste si: Impactul emotiilor asupra sanatatii. Frica si stresul sunt cele mai periculoase

Mai putin somn

Este important sa dormi bine pentru sanatatea ta generala. Somnul este acea perioada a corpului in care acesta se regenereaza, iar ritmul nostrum circadian echilibreaza hormonii cu impact asupra greutatii. Cand nu dormi sufficient, corpul elibereaza grelina, hormonul care creste pofta de mancare.


Abonează-te pe

Citește și:

Află cum obții păr îndreptat ca la salon, cu o placă de îndreptat părul accesibilă

Un milionar celebru a pus ochii pe Alexia Eram! Cum au fost surprinși la un party

Cum te impactează Luna nouă în Gemeni de pe 30 mai 2022. Zodia Leu vor depăși un moment greu, exact ca o sirenă în apă

Cine este Melinda Gardescu, soția lui Puya. „Lucrurile mici spun lucruri mari despre oameni”

Care este, de fapt, diferența dintre ciorba rădăuțeană și a la grec

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Lifestyle

Darul de nuntă 2022. Câți bani trebuie să plătești dacă ești naș, socru sau invitat

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Pentru tine
Parteneri