Slabeste rapid in luna ianuarie! Iata ce ai de facut!


Este, din pacate, minciuna cu care majoritatea celor preocupati de silueta isi incepe anul.

 

In principiu, planul e intotdeauna acelasi: pe 1 sau 2 ianuarie (uneori 5 sau 7 ianuarie in functie de cum cade prima zi de luni a anului sau de cati Ioni si Ionele sunt in familie) incepem cu o cura serioasa de infometare, ca doar am mancat prea mult pana acum. Incepem cu salate, chiar si un program de sucuri, ne facem si un abonament la sala daca suntem impulsivi si iata asa incepe operatiunea “slabeste rapid” in noul an. Din pacate, renuntam fulminant vreo 3 saptamani mai tarziu, dezamagiti ca operatiunea “slabeste rapid” este in realitate un proces nesuferit, care ne tine infometati si obositi.
Deci, pentru ca ne-am saturat sa tot esuam in planul de ne scadea greutatea si de a ne mentine slabi, de ce tot incercam aceeasi metoda? Poate pentru ca ni se vinde mirajul asta ca se poate, ca nu ai nevoie de vreun plan si ca merge de la sine. Internetul e plin in ianuarie de “slabeste usor”, revistele si emisiunile ne vand aceeasi poveste si mintea umana este in general atrasa de ideea de scurtatura. Suntem conditionati de propria noastra experienta si trebuie sa avem un ragaz de luciditate inainte de a iesi din acelasi ciclu de auto-minciuni si obisnuinta.
Cum ne setam obiectivele si mintea pentru un rezultat pozitiv?
In primul rand trebuie sa incepem cu a evalua corect punctul de plecare. “Slabeste rapid” incepe cu doua intrebari: Cate kilograme avem, ce dimensiuni avem? Ideal este sa asteptam o saptamana de la dezmatul de sarbatori, ca sa dam ocazia corpului sa isi regleze tranzitul intestinal (trebuie sa avem scaun normal zilnic, fara ceaiuri, laxative sau supozitoare ) si sa scape de retentia de apa. Pentru ca alimentele grase, sarate si bogate in proteine consumate impreuna cu alcool si dulciuri (descriu meniul traditional de Sarbatori) dau retentie de apa serioasa din pricina excesului de sare si glucide si constipatie din cauza lipsei fibrelor din alimentatie in aceasta perioada si excesului proteic. Abia atunci putem sa evaluam castigul de kilograme in plus si trebuie sa ne si masuram, ca sa stim de unde plecam. Cantarirea trebuie facuta dimineata, dupa ce am avut scaun normal si inainte de a manca sau bea.
Pentru masuratori ne intereseaza perimetrul bratului (se masoara in zona cea mai proeminenta a bratului, cam la jumatatea distantei dintre cot si umar), talia in zona cea mai ingusta (intre coaste si sold, fara sa contractam abdomenul) si pentru abdomen ne mai intereseaza dimensiunea masurata sub buric si peste sold, practic partea cea mai proeminenta a abdomenului. Mai avem nevoie sa masuram bazinul in zona cea mai proeminenta a feselor, fiecare coapsa in parte in treimea superioara a coapsei, perimetrul genunchiului si al gambei in zona cea mai proeminenta. Toate aceste evaluari trebuie repetate la fiecare 2 saptamani, ca sa vedem in ce directie ne indreptam.
Dupa ce ne-am evaluat punctul de start, “slabeste rapid” ar trebui sa continue cu o discutie sincera cu noi: cate ore pe saptamana putem dedica sportului (nu uitati sa luati in considerare si timpul petrecut pe drum spre sala de antrenament), ce tip de exerciti ne place in realitate sa facem si ce ne place in realitate sa mancam ?
In general, alegerea salii pune mai putine probleme, mecanismul optim de selectie fiind un algoritm de genul:
1.cat timp am pentru sport si la ce ore pot ajunge la sala?
2.ce sali de sport se incadreaza in bugetul meu si au
optiunile de antrenament potrivite pentru mine, intr-o zona usor accesibila mie?
3.ce optiuni de progresie a antrenamentului am la aceste sali pentru urmatoarele 2 luni?
In urma raspunsurilor la aceste intrebari, de obicei ramanem cu 1-3 optiuni si de acolo, o vizita la fiecare sala va raspunde clar intrebarilor noastre.
Cu mancarea e mai complicat, dar nu imposibil. De fapt, aici e cheia unui plan care incepe cu “slabeste rapid” si se continua cu “slabeste si mentine-te”. Facem doua liste: una cu alimente care ne plac si una cu alimente sanatoase pe care le putem consuma fara prea mare efort. Ce legume toleram sau consumam cu placere? Ce fructe ne plac? Ce lactate, tipuri de carne mai slaba sau oua consumam de obicei? Mancam nuci si leguminoase si, daca da, cum le preparam? Consumam cereale neprocesate si daca daca, cum le preparam? De la aceste doua liste ar trebui sa ne construim un plan alimentar care sa insemne ca fiecare farfurie a noastra pentru o masa principala sa contina 3/4 legume si in rest cateva linguri de cereale neprocesate si o sursa de proteine slabe (peste, oua sau leguminoase) iar fructele, lactatele si nucile sa fie impartite la gustari. In fiecare saptamana ar trebui sa avem in meniu unul dintre alimentele care ne plac foarte tare in varianta de preparare cea mai sanatoasa. De exemplu, daca ne plac pastele foarte tare, e bine sa alegem un preparat cu sos de legume usor, daca tanjim dupa pizza sa alegem una cu blat foarte subtire, al fresco, fara prea multe ingrediente grase. Ne plac dulciurile? Ar fi bine sa optam pentru deserturi cu ciocolata amara sau fructe proaspete, iar daca tanjim dupa prajeli, sa alegem cartofi facuti la cuptor sau preparate prajite fara o crusta groasa de faina prajita. Planul ar trebui facut pentru o luna daca vrem sa slabim 1-3 kg, doua luni pentru 4-6kg si daca vizam o slabire de peste 6 kg ar trebui sa mergem la cabinetul de nutritie, pentru ca e nevoie de un plan mai organizat.
“Slabeste rapid in ianuarie” este un inceput bun si poate avea succes daca planificam corect procesul pana in februarie-martie, astfel ca “slabeste rapid in ianuarie” ar trebui sa insemne slabeste rapid in ianuarie si continua in februarie si martie ca sa iti stabilizezi greutatea si sa ajungi la o forma fizica buna si sanatoasa.
Sursa:Cori.ro

In principiu, planul e intotdeauna acelasi: pe 1 sau 2 ianuarie (uneori 5 sau 7 ianuarie in functie de cum cade prima zi de luni a anului sau de cati Ioni si Ionele sunt in familie) incepem cu o cura serioasa de infometare, ca doar am mancat prea mult pana acum. Incepem cu salate, chiar si un program de sucuri, ne facem si un abonament la sala daca suntem impulsivi si iata asa incepe operatiunea “slabeste rapid” in noul an. Din pacate, renuntam fulminant vreo 3 saptamani mai tarziu, dezamagiti ca operatiunea “slabeste rapid” este in realitate un proces nesuferit, care ne tine infometati si obositi.

Deci, pentru ca ne-am saturat sa tot esuam in planul de ne scadea greutatea si de a ne mentine slabi, de ce tot incercam aceeasi metoda? Poate pentru ca ni se vinde mirajul asta ca se poate, ca nu ai nevoie de vreun plan si ca merge de la sine. Internetul e plin in ianuarie de “slabeste usor”, revistele si emisiunile ne vand aceeasi poveste si mintea umana este in general atrasa de ideea de scurtatura. Suntem conditionati de propria noastra experienta si trebuie sa avem un ragaz de luciditate inainte de a iesi din acelasi ciclu de auto-minciuni si obisnuinta.

Cum ne setam obiectivele si mintea pentru un rezultat pozitiv?

In primul rand trebuie sa incepem cu a evalua corect punctul de plecare. “Slabeste rapid” incepe cu doua intrebari: Cate kilograme avem, ce dimensiuni avem? Ideal este sa asteptam o saptamana de la dezmatul de sarbatori, ca sa dam ocazia corpului sa isi regleze tranzitul intestinal (trebuie sa avem scaun normal zilnic, fara ceaiuri, laxative sau supozitoare ) si sa scape de retentia de apa. Pentru ca alimentele grase, sarate si bogate in proteine consumate impreuna cu alcool si dulciuri (descriu meniul traditional de Sarbatori) dau retentie de apa serioasa din pricina excesului de sare si glucide si constipatie din cauza lipsei fibrelor din alimentatie in aceasta perioada si excesului proteic. Abia atunci putem sa evaluam castigul de kilograme in plus si trebuie sa ne si masuram, ca sa stim de unde plecam. Cantarirea trebuie facuta dimineata, dupa ce am avut scaun normal si inainte de a manca sau bea. 

Pentru masuratori ne intereseaza perimetrul bratului (se masoara in zona cea mai proeminenta a bratului, cam la jumatatea distantei dintre cot si umar), talia in zona cea mai ingusta (intre coaste si sold, fara sa contractam abdomenul) si pentru abdomen ne mai intereseaza dimensiunea masurata sub buric si peste sold, practic partea cea mai proeminenta a abdomenului. Mai avem nevoie sa masuram bazinul in zona cea mai proeminenta a feselor, fiecare coapsa in parte in treimea superioara a coapsei, perimetrul genunchiului si al gambei in zona cea mai proeminenta. Toate aceste evaluari trebuie repetate la fiecare 2 saptamani, ca sa vedem in ce directie ne indreptam.


Dupa ce ne-am evaluat punctul de start, “slabeste rapid” ar trebui sa continue cu o discutie sincera cu noi: cate ore pe saptamana putem dedica sportului (nu uitati sa luati in considerare si timpul petrecut pe drum spre sala de antrenament), ce tip de exerciti ne place in realitate sa facem si ce ne place in realitate sa mancam ?

In general, alegerea salii pune mai putine probleme, mecanismul optim de selectie fiind un algoritm de genul:

1.cat timp am pentru sport si la ce ore pot ajunge la sala?
2.ce sali de sport se incadreaza in bugetul meu si au optiunile de antrenament potrivite pentru mine, intr-o zona usor accesibila mie?
3.ce optiuni de progresie a antrenamentului am la aceste sali pentru urmatoarele 2 luni?


In urma raspunsurilor la aceste intrebari, de obicei ramanem cu 1-3 optiuni si de acolo, o vizita la fiecare sala va raspunde clar intrebarilor noastre.
Cu mancarea e mai complicat, dar nu imposibil. De fapt, aici e cheia unui plan care incepe cu “slabeste rapid” si se continua cu “slabeste si mentine-te”. Facem doua liste: una cu alimente care ne plac si una cu alimente sanatoase pe care le putem consuma fara prea mare efort. Ce legume toleram sau consumam cu placere? Ce fructe ne plac? Ce lactate, tipuri de carne mai slaba sau oua consumam de obicei? Mancam nuci si leguminoase si, daca da, cum le preparam? Consumam cereale neprocesate si daca daca, cum le preparam? De la aceste doua liste ar trebui sa ne construim un plan alimentar care sa insemne ca fiecare farfurie a noastra pentru o masa principala sa contina 3/4 legume si in rest cateva linguri de cereale neprocesate si o sursa de proteine slabe (peste, oua sau leguminoase) iar fructele, lactatele si nucile sa fie impartite la gustari. In fiecare saptamana ar trebui sa avem in meniu unul dintre alimentele care ne plac foarte tare in varianta de preparare cea mai sanatoasa. De exemplu, daca ne plac pastele foarte tare, e bine sa alegem un preparat cu sos de legume usor, daca tanjim dupa pizza sa alegem una cu blat foarte subtire, al fresco, fara prea multe ingrediente grase. Ne plac dulciurile? Ar fi bine sa optam pentru deserturi cu ciocolata amara sau fructe proaspete, iar daca tanjim dupa prajeli, sa alegem cartofi facuti la cuptor sau preparate prajite fara o crusta groasa de faina prajita. Planul ar trebui facut pentru o luna daca vrem sa slabim 1-3 kg, doua luni pentru 4-6kg si daca vizam o slabire de peste 6 kg ar trebui sa mergem la cabinetul de nutritie, pentru ca e nevoie de un plan mai organizat.

“Slabeste rapid in ianuarie” este un inceput bun si poate avea succes daca planificam corect procesul pana in februarie-martie, astfel ca “slabeste rapid in ianuarie” ar trebui sa insemne slabeste rapid in ianuarie si continua in februarie si martie ca sa iti stabilizezi greutatea si sa ajungi la o forma fizica buna si sanatoasa.

Sursa:Cori.ro

 


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Beauty

Dieta suedeză. Te scapă de 5 kilograme în numai 7 zile

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri