Sigur vrei sa stii asta... De ce grasimea nu se arde si nici nu dispare cu adevarat?


Slabitul a devenit pentru multi o corvoada, iar in cazul grasimii, lucrurile stau chiar mai rau. Desi ai putea sa crezi ca cele doua sunt strans legate, lucrurile nu stau tocmai asa.

Poti sa ai, de exemplu, 45 de kg si un strat mai mare de grasime, raportant la numarul de kilograme, fata de cineva care cantareste 55 de kg. De ce? Simplu: celalalt/cealalta are mai multa masa musculara, iar celulele de grasime sunt mai mici. Atentie la ce am spus. Sunt mai mici, dar exista. Hai sa-ti spun cum stau lucrurile.

Diferenta dintre slabit si pierderea grasimii

Vrei sa slabesti? Daca raspunsul este da, atunci afla ca te inseli. Nu vrei sa slabesti, de fapt vrei sa pierzi din grasime, sa scapi sau sa micsorezi celulele adipoase. Toata lumea poate slabi. Asa cum spune majoritatea: „Nu manca si ai sa vezi ca slabesti!”. Da, este un rationament cat se poate de adevarat si evident, dar fara o alimentatie adecvata vei pierde si masa musculara. Ori, asa cum am spus de multe ori pe acest blog, secretul slabitului este sa pastrezi cat de multa masa musculara poti, poate chiar sa adaugi ceva in plus. Un calculator pentru indicele masei corporale este prietenul tau la dieta, nu cantarul, scrie topfitness.ro

Masa musculara este vitala pentru procesul de slabit. Muschii contin organite celulare numite mitocondrii, responsabile pentru producerea de energie. Aici este metabolizata grasimea, deci cu cat muschii secreta mai multe mitocondrii, cu atat vei putea sa slabesti mai usor, iar acest lucru se intampla mai ales in timpul exercitiilor fizice, in special in cazul celor de intensitate mare (HIIT). Partea interesanta la muschi, spre deosebire de grasime, este ca formeaza un tesut activ, care produce in permanenta energie. Datorita muschilor poti arde grasimile chiar si atunci cand dormi.

Pentru a preveni pierderea musculara, odata cu procesul de slabire, iata ce trebuie sa faci:

- Consuma o cantitate de calorii care sa sustina activitatea fizica, nici mai mult, nici mai putin. Acest lucru inseamna ca trebuie sa iei in calcul, nu numai exercitiile fizice, ci intreaga activitate pe care o desfasori zilnic.
- Asigura-te ca necesarul de calorii provine din alimente bogate in nutrienti, ca fructe, legume, carne, oua, lactate, cereale integrale. Foarte multe informatii despre acest subiect gasesti la sectiunea nutritie.
- Incearca sa consumi cel putin 0,8-1 gram de proteine per kilogram/corp, pe care sa le imparti in cele 3 mese principale ale zilei.
- Daca ai activitate fizica intensa, asigura suport organismului consumand o cantitate suficienta de carbohidrati.
- Consuma acizi grasi esentiali, in special Omega-3.
- Asigura-te ca efectuezi exercitii de forta care sa mentina muschii activi, pe tot parcursul dietei.


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol


Vedete

VIDEO. Scandalul continuă. Margherita de la Clejani a lovit un copil. Totul a fost filmat

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri