Secretele unui somn odihnitor: 7 strategii pentru a vă regla programul de somn ca un profesionist

secretele unui somn odihnitor

7 strategii pentru a vă regla programul de somn ca un profesionist

Pot exista zile în care nu ne putem odihni la fel de bine ca în alte zile. Însă știați cum vă puteți regla programul de somn?

Aflați din rândurile următoare care sunt doar câteva dintre sfaturile pe care le puteți urma, astfel încât să ajungeți la un program mai bun de somn.

 

Cum să vă remediați programul de somn

1. Stabiliți o rutină de culcare

Înainte de a merge la culcare, faceți o rutină relaxantă pentru a-ți spune corpului că este timpul să te relaxezi.

Este posibil ca acestea să includă activități precum baie caldă, citirea unei cărți sau exerciții de conștientizare sau meditație. Chiar și în weekend, încearcă să păstrezi aceeași oră de culcare și de trezire în fiecare zi, deoarece consecvența este esențială. Conform Healthline, unele cercetări sugerează că ceaiul de mușețel poate îmbunătăți calitatea somnului. Pe lângă ceaiul de mușețel, conform National Library of Medicine, chiar și sucul de cireșe și cireșe în general, pot aduce un somn îmbunătățit.

Citește și: Ce înseamnă când visezi o femeie însărcinată. Semnificația visului

7 strategii pentru a vă regla programul de somn ca un profesionist[Sursa foto: freepik]

Citește și: 5 metode prin care poți să îți menții inima sănătoasă. Obiceiurile zilnice vor face diferența!

2. Creați un mediu favorabil somnului

Dormitorul tău ar trebui să fie un loc ideal pentru somn. Asigurați-vă că camera este răcoroasă, întunecată și liniștită.

Asigurați-vă că aveți perne, lenjerie de pat și saltea confortabile care vă vor ajuta să dormiți mai bine. Dacă factorii externi vă împiedică să dormiți, luați în considerare utilizarea draperiilor opace, a dopurilor de urechi sau a unui aparat de zgomot alb. Este o modalitate de a-ți îmbunătăți programul de somn.

Citește și: Ghid complet valori glicemie. Valorile normale ale glicemiei- catena.ro

3. Limitați stimulentele și dispozitivele electronice

Evitați consumul de cofeină, nicotină sau alcool în apropierea orelor de culcare, deoarece aceste substanțe pot avea un impact negativ asupra calității somnului dumneavoastră. În plus, lumina albastră produsă de dispozitivele electronice, cum ar fi smartphone-urile, tabletele și computerele, poate afecta ciclul nostru natural de somn. Evitați utilizarea dispozitivelor electronice cu cel puțin o oră înainte de culcare și stabiliți o oră de acces digital.

cum sa dormi mai bine
7 strategii pentru a vă regla programul de somn ca un profesionist[Sursa foto: freepik]

4. Exerciții fizice regulate

A face exerciții fizice regulate în timpul zilei poate ajuta la obținerea unui somn mai bun noaptea, conform științei somnului. Acestea fiind spuse, exercițiile fizice intense ar trebui să fie evitate înainte de ora de culcare, deoarece acestea vă pot face să fiți mai vigilenți și vă pot face să nu adormiți.

Încercați să faceți exerciții fizice moderate timp de cel puțin treizeci de minute în fiecare zi din săptămână.

cum sa iti reglezi programul de somn
7 strategii pentru a vă regla programul de somn ca un profesionist[Sursa foto: freepik]

5. Gestionează stresul

Stresul ridicat poate afecta semnificativ modul în care dormim. Experimentați metode de gestionare a stresului, cum ar fi exerciții de respirație profundă, scriere în jurnal sau participarea la activități care vă plac. Luați în considerare să solicitați asistență sau consiliere profesională dacă starea de stres persistă.

Citește și: Cum arăta Robert de la „Casa iubirii” în urmă cu 10 ani! Fostul concurent avea stofă de fotomodel- kanald.ro

Citește și: A murit la 36 de ani în timp ce se afla în vacanță. "Regina frumuseții", atac de cord pe iaht- stirilekanald.ro

6. Evitați să dormiți prea târziu

În timp ce un pui de somn  mai scurt poate fi benefic, somnul prea aproape de ora de culcare poate avea un impact negativ asupra capacității tale de a adormi noaptea. Evitați să faceți acest lucru după ora 15:00, dacă simțiți nevoia să dormiți, limitați-l la 20-30 de minute.

saturi pentru un somn de calitate
7 strategii pentru a vă regla programul de somn ca un profesionist[Sursa foto: freepik]

7. Reglați-vă treptat programul de somn

Poate fi greu să faci schimbări rapide dacă rutina ta de somn este foarte desincronizată. Optează pentru o ajustare graduală în loc să încerci să schimbi drastic programul de somn și de trezire. În primul rând, modificați ora de culcare și cea de trezire cu între 15 și 30 de minute mai devreme sau mai târziu, în funcție de obiectivul dvs. Înainte de a face modificări suplimentare, păstrați acest nou program timp de câteva zile până când corpul dumneavoastră se adaptează. Până când ajungeți la timpul dorit de somn, repetați acest proces. Amintiți-vă că nevoile și preferințele de somn ale fiecăruia sunt diferite, așa că este esențial să descoperiți metodele care vă vor ajuta cel mai bine.

Te invităm şi mâine, pe kfetele.ro, pentru a descoperi cele mai noi și utile sfaturi și recomandări de la specialiști în domeniul sănătății, frumuseții și stilului de viață.

sfaturi pentru un somn rapid
7 strategii pentru a vă regla programul de somn ca un profesionist[Sursa foto: freepik]



Citește și:

Arsuri la stomac – factori de risc, cauze și tratament

Succesul începe în zori: Descoperă 5 beneficii cheie ale trezirii matinale

3 cupluri de zodii MENITE să fie împreună. Sunt ADEVĂRATE suflete pereche!

Ce a spus public Radu Ștefan Bănică despre Andreea Marin?! „Află ea după”. Nu s-a ferit și a recunoscut asta și despre Violeta

Cine este rapperul de 23 de ani care a murit într-un grav accident pe A1? Fanii artistului sunt şocaţi de moartea lui

Ionuț Lupescu, invitat duminică la ”40 de întrebări cu Denise Rifai”

Rebecca, mesaj pentru Antoni! „Femeia pe care și-o dorește...”. Concurenta l-a pus subtil la zid

Localitatea din România fără caniculă! Ieri au fost doar 13 grade. Singura oază de răcoare din țară


Cookies