Scapa de anxietatea de la locul de munca! Uite cum


Scapa de anxietatea de la locul de munca! Uite cum

Anxietatea de la locul de munca este la ordinea zilei. Nu exista loc de munca in care sa nu existe o doza mai mica sau mai mare de axietate. Insa, poti face cateva lucruri ca sa-i scazi nivelul si sa faci totul suportabil. Si, evident, poti cere oricand ajutor de specialitate. Un psihoterapeut bun poate face minuni in recuperarea ta din stres, munca in exces, ingrijorari de tot felul. Poti opta pentru terapia scurta strategica, care se focuseaza cu prescriptii si tehnici pe problema pacientului.

Cunoaste-ti colegii si trateaza-i cu respect. Oamenii cu care lucrezi te pot influenta in bine sau in rau atat in plan profesionat cat si in plan personal. In cazul de fata planul personal include sanatatea ta psihica si e foarte important. Cunoaste oamenii cu care lucrezi ca sa stii de cine te aproprii si de cine nu, dar trateaza-i pe toti cu respect. Daca nu oferi tu respect nici ei n-o vor face si relatiile dintre voi vor deveni o povara care iti va adanci anxietatea. Daca relatiile dintre voi sunt bune, te duci la munca mai putin ingrijorata si lucrezi cu spor. Se va vedea si la eficienta.

2. Nu te implica in barfe si discutii negative. Acestea sunt multe si nu folosesc nimanui. Dimpotriva. In cazul tau barfa sis discutiile negative te trag in jos si adauga la povara de anxietate. Invata nu numai sa pui punct la vreme discutiilor care duc in aceasta directie dar si sa le refuzi politicos din start atunci cand persoanele in cauza sunt cunoscute ca barfitoare si rautacioase. Pastreaza distanta ca sa poti scapa de anxietate.

3. Pune-ti termene rezonabile pentru munca pe care o faci. Munca e mai mereu de facut contra cronometru, pentru ca asa merg lucrurile - dupa ceas. Si tocmai de asta conteaza mult termenul pe care ti-l pui pentru fiecare treaba in parte. Nu-i spune sefului ca o treaba anume e gata maine daca asta presupune sa lucrezi si acasa nu doar la serviciu. Nu-ti va servi la promovare, te va imbolnavi de anxietate. Spune-i ca va fi gata cand e rezonabil sa fie gata. Extrem de rar se intampla ca un termen sa nu poata fi omeneste negociat. Mai conteaza si ca respectiva treaba sa fie facuta bine nu doar repede, nu-i asa? La nevoie prezinta argumente solide pentru un termen mai relaxat de predare. Pentru calitatea muncii si pentru sanatatea ta.

4. Concentreaza-te pe fapte, nu pe presupuneri. Oamenii au o multime de pareri si fac o multime de presupuneri. Asta chiar le complica viata. Daca tu vrei sa-ti simplifici viata la munca si acasa deopotriva, concentreaza-te pe fapte. Ele te vor ajuta sa ajungi repede la o concluzie folositoare. Nu-ti vei pierde timpul cu discutii inutile, nu-ti vei consuma energia si vei ajunge mai repede la adevar. Asta conteaza, nu?

5. Fa-ti biroul confortabil. Mediul de lucru e foarte important. Anxietatea e la un nivel ridicat acolo unde nu exista spatii personale la locul de munca. Fiecare are nevoie de astfel de spatii unde sa-si poata trage sufletul. Sa poata da un telefon la familie, sa poata lua masa, sa tina la indemana cateva obiecte personale, etc. Daca nu ti se permite asta la serviciul tau poate ar trebui sa te gandesti sa-l schimbi. Te vei simti foarte expus la orice se petrece la locul de munca incat iti va deveni neplacut sa te mai duci acolo.

Uneori e necesar sa facem schimbari daca vrem sa fim sau sa devenim sanatosi. Sunt lucruri pe care le putem face la locul de munca fara sa deranjam pe nimeni si fara sa fie nevoie de permisiunea sefului. Dar sunt si lucruri, ca cel de mai sus, pe care nu-l putem controla. Tocmai de asta atunci cand selectam un loc de munca e important sa-l analizam in context inainte sa semnam actele de angajare.

Sursa poza: Unsplash.

 


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Lifestyle

Victor Ponta împlinește vârsta de 47 de ani. Cum arăta în urmă cu aproape 30 de ani GALERIE FOTO

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri