Nu toti acizii grasi Omega sunt esentiali! Iata care e diferenta!


Nu toti acizii grasi Omega sunt esentiali! Iata care e diferenta!

Medicul nutritionist Mihaela Bilic isi vorbeste despre acizii grasi. Iata ce trebuie sa stii!

 

"Acizi grasi Omega sunt la moda. Insa e o mare diferenta intre ei, conteaza daca e vorba de 3, 6 sau 9. Omega 9 e acidul oleic din uleiul de masline, Omega 6 e acidul gama linoleic din uleiul de floarea soarelui si porumb iar Omega 3 are o familie mai mare (ALA, EPA si DHA) si provin din semintele de in si grasimea de peste.
Dintre toti Omega doar ALA (acidul alfa linoleic) e esential, adica nu poate fi sintetizat in organism si trebuie adus din alimentatie.
Problema e ca din ALA se sintetizeaza si ceilalti 2 Omega (EPA si DHA), asa ca daca nu mananci ALA vei avea un deficit pentru toti 3 Omega 3. Si ca lucrurile sa fie si mai complicate aceleasi enzime care transforma ALA in fractii de Omega3 se ocupa si de transformarea lui Omega 6 in molecule pro-inflamatie. Deci o dieta bogata in ulei de floarea soarelui va monopoliza enzimele din organism si va impiedica sinteza de Omega 3.
Recomandari:
-consumati graunte si ulei de in, soia, nuci si ulei de nuci- au ALA
- consumati peste gras de minim 2 ori/sapt- are EPA si DHA gata sintetizate
- reduceti consumul de ulei la 1-5 linguri/zi
Raportul intre acizii grasi Omega 3 si Omega 6 ar trebui sa fie de 1 la 4, din pacate in alimentatia noastra avem de 10-50 ori mai mult Omega 6 decat Omega 3!", scrie medicul pe Facebook.

"Acizi grasi Omega sunt la moda. Insa e o mare diferenta intre ei, conteaza daca e vorba de 3, 6 sau 9. Omega 9 e acidul oleic din uleiul de masline, Omega 6 e acidul gama linoleic din uleiul de floarea soarelui si porumb iar Omega 3 are o familie mai mare (ALA, EPA si DHA) si provin din semintele de in si grasimea de peste. Dintre toti Omega doar ALA (acidul alfa linoleic) e esential, adica nu poate fi sintetizat in organism si trebuie adus din alimentatie. 
Problema e ca din ALA se sintetizeaza si ceilalti 2 Omega (EPA si DHA), asa ca daca nu mananci ALA vei avea un deficit pentru toti 3 Omega 3. Si ca lucrurile sa fie si mai complicate aceleasi enzime care transforma ALA in fractii de Omega3 se ocupa si de transformarea lui Omega 6 in molecule pro-inflamatie. Deci o dieta bogata in ulei de floarea soarelui va monopoliza enzimele din organism si va impiedica sinteza de Omega 3. 

Recomandari:

-consumati graunte si ulei de in, soia, nuci si ulei de nuci- au ALA

- consumati peste gras de minim 2 ori/sapt- are EPA si DHA gata sintetizate

- reduceti consumul de ulei la 1-5 linguri/zi

Raportul intre acizii grasi Omega 3 si Omega 6 ar trebui sa fie de 1 la 4, din pacate in alimentatia noastra avem de 10-50 ori mai mult Omega 6 decat Omega 3!", scrie medicul pe Facebook.

 


Abonează-te pe

Citește și:

COVID-19 Cehia: Carantină parțială de luni, 1 martie

Dezvăluiri ȘOCANTE despre Andreea Marin! Riscă să fie CONCEDIATĂ de TVR

Simona Hapciuc de la Survivor 2021 și fiul ei au probleme de sănătate: "Din păcate..."

Hilaria și Alec Baldwin au devenit din nou părinți!

Ioana Năstase a băgat actele de divorț! Ce spune fostul mare tenismen?

Clipul zilei pe KFETELE.RO

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete

Gal Gadot va deveni mămică pentru a treia oară!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri