Odată cu noul program de guvernare, noi reguli vor fi impuse în Educație începând cu anul 2021.
Conform noului program de guvernare, vor exista măsuri noi în învățământul preuniversitar, primar și secundar. Ce alte reguli vor fi aplicate.
Noi reguli pentru elevi și profesori
„Învățământ preuniversitar: echitate și calitate
1. Obiective specifice
Educația timpurie: Acces pentru toți copiii în creșe și grădinițe
1. Educația timpurie: Acces pentru toți copiii în creșe și grădinițe
2. Extinderea rețelei de creșe în sistemul public, astfel încât să crească rata de cuprindere a copiilor cu vârste între 0-3 ani;
3. Asigurarea finanțării per elev pentru învățământul antepreșcolar, conform prevederilor legale, începând cu anul școlar 2021/2022;
Citeste si: Klaus Iohannis, ședință de urgență la Cotroceni!
4. Generalizarea treptată a cuprinderii copiilor de 5, 4 și 3 ani în învățământul preșcolar, până în anul 2025;
5. Realizarea standardelor specifice de asigurare a calității educației timpurii, inclusiv cele privind spațiul educațional, dotările, activitatea psihopedagogică și activitățile suport (ex. standarde privind îngrijirea, hrana copiilor, consilierea și serviciile medicale);
6. Dezvoltarea și actualizarea standardelor de pregătire și a standardelor ocupaționale pentru personalul din educația timpurie;
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
7. Actualizarea cadrului normativ privind construcțiile cu scop educațional, precum și proiectarea unor modele arhitecturale standard pentru construcția de creșe și grădinițe, în colaborare cu Ordinul Național al Arhitecților”, se arată în document.
Guvernanții promit o egalitate între unitățile de învățământ, astfel că toți elevii vor avea acces la educație.
„Învățământ primar și secundar: Servicii educaționale de calitate pentru toți elevii”
Citeste si: Marcel Ciolacu către Klaus Iohannis: „Vă scriu cu indignarea..."
1. Creșterea accesului și participării la educație de calitate pentru toți copiii, indiferent de mediul de rezidență;
2. Scăderea ratei de părăsire timpurie a școlii până la nivelul mediu înregistrat în Uniunea Europeană;
3. Scăderea semnificativă a ratei de analfabetism funcțional la copiii de 15 ani, similară mediei europene, conform cifrelor furnizate de testele PISA;
4. Generalizarea programelor ”afterschool” în unitățile de învățământ de stat și creșterea calității serviciilor oferite;
5. Oferirea serviciilor de consiliere și orientare (inclusiv logopedie) pentru toți elevii;
6. Revizuirea arhitecturii curriculare prin centrarea conținuturilor pe profilul celui care învață, pe competențele cheie și pe maximizarea potențialului fiecărui copil;
Vor exista noi reguli și în ceea ce privește cadrele didactice, astfel:
7. Formarea cadrelor didactice în acord cu arhitectura curriculară și pentru integrarea tehnologiei în procesul educațional;
8. Valorificarea evaluărilor naționale și a evaluărilor curente, în vederea realizării intervențiilor remediale pentru asigurarea progresului școlar;
9. Realizarea și implementarea standardelor de evaluare la fiecare disciplină și an de studiu;
10. Introducerea portofoliului educațional digital pentru actualizarea și monitorizarea permanentă a parcursului educațional al fiecărui copil și identificarea imediată a măsurilor remediale necesare; inclusiv din perspectiva activității extrașcolare;
11. Introducerea unor noi modele de evaluare și formare în ciclul superior al liceului, exemplu bacalaureatul internațional).
Sursa: capital.ro.