Incredibil! Cartofii si pastele nu ingrasa! Uite cum e posibil!


Incredibil! Cartofii si pastele nu ingrasa! Uite cum e posibil!

Cartofii si pastele fainoase ca atare nu ingrasa, dar modul de preparare si ceea ce se pune alaturi pot duce la kilograme in plus.

 

Piloni ai piramidei alimentare, ca si orezul si painea, ei contin multi nutrienti si au putine calorii.
Astfel, 200 g de cartofi fierti reprezinta doar 152 kcal si contin 0% materii grase, dar 200 g de cartofi prajiti furnizeaza 686 kcal si 42 g de materie grasa! Fara a mai pune la socoteala sosul: o lingura de 15/20 g de maioneza echivaleaza cu 150 kcal si 18 g de materie grasa.
Cartofii, pastele fainoase, orezul si painea constituie baza unei alimentatii sanatoase si echilibrate, reprezinta importante surse de carbohidrati, fiind mari furnizori de energie.
Painea, pastele fainoase si orezul complete contin mai putin zahar decat versiunea rafinata si mai multe fibre, ceea ce faciliteaza tranzitul intestinal.
Consiliul superior belgian al sanatatii (CSS) recomanda ca 55% din aportul zilnic de energie sa provina din carbohidrati, cu maximum 30% de materii grase.
Acest lucru inseamna ca trebuie sa mancam in medie, zilnic, patru-cinci cartofi fierti in aburi sau in apa (210-350 g) sau 200g de orez sau paste fainoase sau intre cinci si 12 felii mici de paine (175-420 g), in functie de varsta greutate si efort fizic.
In ceea ce ii priveste pe copii, este preferabil sa li se introduca cereale complete in alimentatie dupa 18 luni.
Sursa: Curademiere.ro

Piloni ai piramidei alimentare, ca si orezul si painea, ei contin multi nutrienti si au putine calorii.

Astfel, 200 g de cartofi fierti reprezinta doar 152 kcal si contin 0% materii grase, dar 200 g de cartofi prajiti furnizeaza 686 kcal si 42 g de materie grasa! Fara a mai pune la socoteala sosul: o lingura de 15/20 g de maioneza echivaleaza cu 150 kcal si 18 g de materie grasa.



Cartofii, pastele fainoase, orezul si painea constituie baza unei alimentatii sanatoase si echilibrate, reprezinta importante surse de carbohidrati, fiind mari furnizori de energie.

Painea, pastele fainoase si orezul complete contin mai putin zahar decat versiunea rafinata si mai multe fibre, ceea ce faciliteaza tranzitul intestinal.

Consiliul superior belgian al sanatatii (CSS) recomanda ca 55% din aportul zilnic de energie sa provina din carbohidrati, cu maximum 30% de materii grase.

Acest lucru inseamna ca trebuie sa mancam in medie, zilnic, patru-cinci cartofi fierti in aburi sau in apa (210-350 g) sau 200g de orez sau paste fainoase sau intre cinci si 12 felii mici de paine (175-420 g), in functie de varsta greutate si efort fizic.

In ceea ce ii priveste pe copii, este preferabil sa li se introduca cereale complete in alimentatie dupa 18 luni.

Sursa: Curademiere.ro

 


Abonează-te pe

Citește și:

CITEȘTE: Cine este de fapt, MIHAI PETRE. Biografie: Data naşterii, căsătorie, carieră, copii

Imagini bombă! Cum arată copilul SECRET al unei vedete din România!

CITEȘTE: Cine a fost Greta Garbo. Biografie actriței supranumită „sfinxul suedez” care a cucerit filmul american în anii 1930

CITEȘTE: Cine a fost Lady Diana, Prințesă de Wales. BIOGRAFIE: Data nașterii, căsătorie, copii, divorț, moarte

CITEȘTE: Cine a fost ANNE Boleyn. Biografia primei regine a Angliei care a murit prin decapitare

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete

CITEȘTE: Cine este de fapt, ELWIRA PETRE, soția lui Mihai Petre

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri