Incredibil! Cartofii si pastele nu ingrasa! Uite cum e posibil!


Incredibil! Cartofii si pastele nu ingrasa! Uite cum e posibil!

Cartofii si pastele fainoase ca atare nu ingrasa, dar modul de preparare si ceea ce se pune alaturi pot duce la kilograme in plus.

 

Piloni ai piramidei alimentare, ca si orezul si painea, ei contin multi nutrienti si au putine calorii.
Astfel, 200 g de cartofi fierti reprezinta doar 152 kcal si contin 0% materii grase, dar 200 g de cartofi prajiti furnizeaza 686 kcal si 42 g de materie grasa! Fara a mai pune la socoteala sosul: o lingura de 15/20 g de maioneza echivaleaza cu 150 kcal si 18 g de materie grasa.
Cartofii, pastele fainoase, orezul si painea constituie baza unei alimentatii sanatoase si echilibrate, reprezinta importante surse de carbohidrati, fiind mari furnizori de energie.
Painea, pastele fainoase si orezul complete contin mai putin zahar decat versiunea rafinata si mai multe fibre, ceea ce faciliteaza tranzitul intestinal.
Consiliul superior belgian al sanatatii (CSS) recomanda ca 55% din aportul zilnic de energie sa provina din carbohidrati, cu maximum 30% de materii grase.
Acest lucru inseamna ca trebuie sa mancam in medie, zilnic, patru-cinci cartofi fierti in aburi sau in apa (210-350 g) sau 200g de orez sau paste fainoase sau intre cinci si 12 felii mici de paine (175-420 g), in functie de varsta greutate si efort fizic.
In ceea ce ii priveste pe copii, este preferabil sa li se introduca cereale complete in alimentatie dupa 18 luni.
Sursa: Curademiere.ro

Piloni ai piramidei alimentare, ca si orezul si painea, ei contin multi nutrienti si au putine calorii.

Astfel, 200 g de cartofi fierti reprezinta doar 152 kcal si contin 0% materii grase, dar 200 g de cartofi prajiti furnizeaza 686 kcal si 42 g de materie grasa! Fara a mai pune la socoteala sosul: o lingura de 15/20 g de maioneza echivaleaza cu 150 kcal si 18 g de materie grasa.

Cartofii, pastele fainoase, orezul si painea constituie baza unei alimentatii sanatoase si echilibrate, reprezinta importante surse de carbohidrati, fiind mari furnizori de energie.

Painea, pastele fainoase si orezul complete contin mai putin zahar decat versiunea rafinata si mai multe fibre, ceea ce faciliteaza tranzitul intestinal.

Consiliul superior belgian al sanatatii (CSS) recomanda ca 55% din aportul zilnic de energie sa provina din carbohidrati, cu maximum 30% de materii grase.

Acest lucru inseamna ca trebuie sa mancam in medie, zilnic, patru-cinci cartofi fierti in aburi sau in apa (210-350 g) sau 200g de orez sau paste fainoase sau intre cinci si 12 felii mici de paine (175-420 g), in functie de varsta greutate si efort fizic.

In ceea ce ii priveste pe copii, este preferabil sa li se introduca cereale complete in alimentatie dupa 18 luni.

Sursa: Curademiere.ro

 


Abonează-te pe

Citește și:

„Să aibă parte de trei generații de boli.” Gheorghe Dincă, blesteme pentru cei care l-au condamnat la închisoare

Delia, noi declarații controversate. Artista nu crede în împărțirea genurilor masculin și feminin

BOMBĂ! Theo Rose și Anghel Damian se despart: 'Sunt probleme multe în relație...'

„Am rămas fără”. Larisa Udilă, despre problemele de sănătate

Când se acordă ajutorul de energie și cât va fi. Care sunt pensionarii care beneficiază de acest sprijin

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Cooking
Ce poți face dacă varza murată a făcut floare. Gospodinele folosesc acest truc util
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri