Iata de ce te ingrasi chiar daca mananci sanatos! Topul alimentelor care contin zahar ascuns!


Multe alimente considerate sanatoase si chiar dietetice se pot dovedi adevarate pericole din cauza continutului mare de zahar.

Pasta de tomate - La o simpla scanare a raftului cu produse pe baza de tomate, se poate observa ca cele mai multe sortimente de sos, bulion sau pasta de rosii contin intre 12 si 15 grame de glucide la 100 de grame. Desi sosul de tomate este un produs sanatos, bogat in licopen, un antioxidant puternic ce reduce riscul de cancer la prostata si san, producatorii ii potenteaza adesea gustul prin adaos de zahar.

Musli si cereale fitness - Micul-dejun modern este nutritiv, dar foarte bogat in zahar, in ciuda strategiilor de marketing care vand cerealele ca pe niste produse ce ajuta la slabit. Inclusiv insipizii fulgi de ovaz imbogatiti cu fructe uscate contin peste 60 de grame de glucide la 100 de grame, iar cerealele de tip „fitness” contin in proportie de aproape 80% carbohidrati. Si cerealele asa-zise pentru copii contin peste 75 de grame de zahar la 100 de grame, iar in combinatia cu lapte, cantitatea de glucide si de calorii creste.  „Cerealele indicate sunt cele integrale, care sa contina si fibre, nu doar amidon si glucoza, asa cum sunt fulgii de porumb, cerealele expandate cu adaos de zahar – ca cele cu ciocolata. Sunt indicate dimineata sau la pranz in cantitati de 40-60 de grame la o masa”, recomanda nutritionistul Ionut Stefan.

Fructe uscate - Aceste produse au fost stoarse de apa pana a mai ramas doar zaharul de ele. Mixurile de fructe uscate din comert contin nu mai putin de 74 de grame de zahar la 100 de grame, adica la un pumn de fructe. Portocalele uscate ajung la 80 de grame de glucide la 100 de grame

Iaurturile de tip „0,1% grasime” - Desi ambalajele par sa indice ca sunt sanatoase, nutritionistii va sfatuiesc sa nu cadeti in capcana. Daca v-ati astepta ca iaurturile cu fructe sa contina, intr-adevar, mult zahar, nu ati putea spune acelasi lucru si despre cele cu 0,1% continut de grasime. Tocmai pentru a da gust si consistenta, producatorii fac abuz de zahar. Un astfel de iaurt are peste 5 grame de glucide la 100 de grame. „Iaurturile, ca toate lactatele, sunt alimente complexe, care contin atat carbohidrati, cat si proteine, chiar daca sunt degresate. Evitati sa le consumati in exces in timpul dietelor, mai ales la cina”, adauga nutritionistul Ionut Stefan.
Sursa: www.doctorulzilei.ro


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Vedete

Roxana de la Puterea dragostei s-a lansat în muzică! Piesa ei face furori: „ Piesa asta a fost înregistrată în timp ce făcea dragoste...”

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri