Persoanele care beau mai multe cesti de cafea in fiecare zi au artere mai "curate" si evita astfel blocajul arterial - un factor de risc cunoscut pentru bolile cardiovasculare -, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii din Coreea de Sud, informeaza bbc.com.
Cercetatorii asiatici au monitorizat 25.000 de voluntari- femei si barbati- care au acceptat sa participe la o serie de verificari medicale de rutina, desfasurate la locurile lor de munca.
In cazul angajatilor care beau o cantitate moderata de cafea- de la trei pana la cinci cesti pe zi- oamenii de stiinta au observat un risc mai mic de maladii cardiace in urma monitorizarilor medicale.
Aceasta cercetare a redeschis dezbaterile referitoare la efectele benefice ale cafelei asupra inimii.
Alte studii au asociat consumul de cafea cu factorii de risc cardiac, precum hipertensiunea si nivelul crescut de colesterol, in timp ce alte cercetari au sugerat ca aceasta bautura ofera o anumita protectie contra bolilor cardiace.
Cu toate acestea, nu exista nicio dovada cu rol de concluzie definitiva pentru cele doua curente de opinie.
In studiul lor, savantii asiatici au folosit scanari medicale pentru a analiza starea de sanatate a inimii. In mod specific, ei au cautat orice semn de imbolnavire a arterelor care aprovizioneaza inima cu sange- arterele coronare.
In cazul bolilor coronariene, arterele coronare se colmateaza printr-o acumulare progresiva de depozite de grasime pe peretii lor.
Citeste continuarea pe: www.descopera.ro