Iata ce alimente trebuiesc evitate in perioada de sarcina si care sunt motivele


Un aspect important in timpul sarcinii este alimentatia corecta, care poate oferi gravidei si viitorului copil o stare de sanatate de nota 10.

Iata care sunt alimentele de care trebuie sa te feresti in timpul sarcinii si care sunt efectele lor neplacute.

Fructele de mare, unele tipuri de peste si peste afumat, in special, trebuie evitate in timpul sarcinii, intrucat ar putea fi contaminate cu Listeria.

Pestele este un aliment excelent pentru femeile gravide si mamele care alapteaza. Totusi, nu orice peste! Trebuie sa-l alegi cu atentie. Chiar daca este bogat in acizi grasi Omega 3, importanti pentru dezvoltarea sistemului nervos al copilului, pestele poate contine niveluri importante de mercur, care ar putea sa afecteze dezvoltarea sistemului nervos al bebelusului. Printre consecinte s-ar putea numara vorbirea intarziata si tulburari ale miscarilor. Pestii cu nivel crescut de mercur sunt cei oceanici, de dimensiuni mari, precum rechinul, pestele spada, tonul rosu sau macroul.
Pe de alta parte, cel mai sigur peste pentru consum este tonul, somonul, sardinele, crapul, dorada, pastravul, codul, heringul si macroul de mici dimensiuni. Cantitatea de peste recomandata pentru consumul saptamanal al gravidelor este de aproximativ 500 de grame. Atentie la icre, cele care nu sunt tratate termic trebuie evitate!

Ouale crude, fierte moale sau orice alte alimente care contin oua crude, ar trebui sa fie evitate pentru a preveni infectia cu Salmonella. Unele tipuri de salate, maioneze, inghetate si creme pentru prajituri pot avea in compozitie oua crude. Daca produsele sunt preparate termic nu trebuie sa iti faci griji. Atentie, asadar, la tiramisu!

Branzeturile moi pot contine bacterii numite Listeria, ce se fac vinovate frecvent de avortul spontan. Listeria are capacitatea de a traversa placenta si poate infecta copilul, iar viata acestuia s-ar putea afla in pericol. Elimina din dieta branzeturile moi, cum ar fi Brie, Camembert, Roquefort, Feta, Gorgonzola si branzeturile mexicane, cu exceptia cazului in care este specificat clar pe etichetele produselor ca sunt preparate din lapte pasteurizat. Indicate in timpul sarcinii sunt branzeturile de tip ricotta (obtinuta prin fierberea zerului rezultat din lapte dupa ce s-a preparat casul) sau urda (are doar 8% grasime saturata, contine proteine de calitate superioara, vitamine, minerale si este usor de digerat).

Cofeina. Desi cele mai multe dintre studii au demonstrat ca un consum moderat de cofeina nu este periculos, exista si altele care specifica faptul ca aportul de cofeina este asociat cu avortul nedorit. Multi medici recomanda sa eviti cofeina in primul trimestru de sarcina pentru a reduce probabilitatea declansarii unui avort spontan. Ca regula generala, cantitatea de cofeina dintr-o zi nu trebuie sa depaseasca 200 mg in timpul sarcinii. Cofeina are efect diuretic, ceea ce inseamna ca stimuleaza eliminarea lichidelor din organism. Cafeaua poate fi inlocuita cu ceaiul verde sau negru, insa tot in cantitati moderate, adica maximum 2 cani pe zi. Cercetarile au aratat ca un consum ridicat de cofeina (peste 300 mg pe zi) poate determina avort spontan, greutate mica la nastere si simptome de sevraj la sugari.

Alcool. Nu exista o cantitate de alcool recomandata pentru consumul in siguranta in timpul sarcinii. Prin urmare, alcoolul trebuie evitat in totalitate de catre femeile gravide. Expunerea prenatala la alcool poate sa impiedice dezvoltarea sanatoasa a copilului. In functie de cantitatea implicata, perioada de dezvoltare a sarcinii si modul in care a fost consumat alcoolul in timpul sarcinii, se poate ajunge la consecinte precum sindromul alcoolismului fetal, dar si alte tulburari de dezvoltare ale fatului. In concluzie, exclude total alcoolul, atat pe parcursul sarcinii, cat si in perioada alaptarii pentru a nu expune copilul la aceste riscuri.

Legume nespalate. Prin consumul de legume nespalate se poate contacta toxoplasmoza. Boala poate predispune la infectii care ar putea afecta atat sanatatea copilului, cat si a mamei.

Carne cruda. Carnea, indiferent de felul acesteia, pentru a nu influenta in mod negativ sanatatea mamei sau a copilului, trebuie sa fie suficient preparata termic. In caz contrar, carnea ar putea fi o sursa de trichinella, salmonella, toxoplasmoza sau chiar E. coli. Nu consuma sushi, surimi, biftec, tartar sau fripturi in sange. Acelasi lucru este valabil pentru stridiile si racii cruzi, somonul sau tonul marinat in sare sau afumat, carpaccio. Gateste carnea si pestele la 71 de grade Celsius, iar puiul la 82 de grade Celsius. Nu manca alimente congelate care au fost dezghetate si apoi recongelate si nu decongela  alimentele la temeperatura camerei ci in frigider.

Mezeluri. Pe langa cantitatea mare de E-uri periculoase pe care le contin, mezelurile prezinta si alte pericole. Evita-le in special pe cele care au fost realizate industrial, fara a fi trecute prin procesul de fierbere. Adica acele mezeluri pe baza de carne cruda. Mezelurile crude reprezinta un risc de contaminarea cu Listeria.

Ficatul. Majoritarea femeilor se tem sa manance ficat de orice fel in timpul sarcinii. Interdictia se refera insa la ficatul de cod, de vitel si de porc care contin cantitati mari de vitamina A, considerata toxica in sarcina daca depaseste 1800 de micrograme pe zi.
Ficatul de pui in cantitati moderate nu este periculos, ba din contra, este o sursa excelenta de proteine si fier uşor asimilabil de catre organism.

Indulcitori artificiali si conservanti. Indulcitorii artificiali intalniti in sucurile dulci sau prajituri trebuie exclusi din dieta in timpul sarcinii, intrucat studiile au demonstrat ca pot creste riscul nasterii premature. Multe alimente sunt pline de aditivi si conservanti. Unul dintre aditivii care trebuie evitati in timpul sarcinii este monoglutamatul de sodiu (E621), care ar putea provoca dureri de cap si disconfort abdominal. Fereste-te si de E951 (aspartam), ciclamati, E954 (zaharina), E955 (sucraloza).

Ananas si papaya. Desi este un fruct foarte sanatos, ananasul poate fi periculos daca se consuma in cantitati foarte mari.
Ananasul este bogat in bromelaina, care poate provoca inmuierea colului uterin, rezultatul fiind travaliul prematur. Asta nu inseamna ca trebuie exclus din alimentatie, doar sa nu faci o pasiune pentru el. 200 de grame de ananas reprezinta o cantitate rezonabila, un kilogram de ananas consumat zilnic e exagerat. Ca masura suplimentara de precautie evita consumul de ananas in ultimul trimestru de sarcina.
Acelaşi efect îl poate avea si papaya, care contine seminte bogate in latex, ce pot declansa contractiile uterine. Fructul se poate consuma insa in primul trimestru de sarcina, intrucat fructul copt de papaya este bogat in vitamina C si alte substante nutritive sanatoase. Acestea din urma impiedica aparitia simptomelor debutului sarcinii, cum ar fi arsurile stomacale si constipatia. De asemenea, papaya amestecata cu miere este un tonic excelent pentru femeile gravide, dar si pentru cele care alapteaza.

Arahide - specialistii recomanda evitarea consumului de arahide in timpul sarcinii si alaptarii. Interdictia este adresata mai ales femeilor predispuse la alergii, cu un istoric familial in care sunt prezente alergii precum astmul, eczemele sau febra de fan.

Seminte de susan - au fost utilizate in mod traditional ca medicamente pentru provocarea avortului. Acestea excita musculatura uterina, cauzeaza contractii si in cele din urma are loc expulzarea ovulului fecundat. Efectele pot sa apara mai ales in primul trimestru de sarcina numai daca semintele sunt consumate in cantitati mari. Doua lingurite la 3-4 zile sunt suficiente si sigure pentru consum in timpul sarcinii.
Sursa : www.csid.ro


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Lifestyle

Anamaria Prodan, dezvăluiri INCREDIBILE: ce i-a spus Alexa, înainte să îl lovească!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri