Iata care sunt masurile de prim ajutor in cazul unei intinderi musculare! Este foarte important sa le stii!


Te-ai accidentat pe terenul de sport? Ai suferit o intindere musculara? Te chinuie durerea provocata de entorsa?

Crioterapia este o procedura recomandata de medici si fizioterapeuti pentru combaterea durerii si prevenirea complicatiilor in cazul traumatismelor sportive. Cele mai noi dispozitive de crioterapie sunt spray-urile si plasturii pe baza de levomentol. Aceasta substanta produce senzatia de rece la nivelul zonei afectate de traumatism, ceea ce calmeaza durerea si reduce inflamatia. Aflati in continuare ce trebuie sa faceti pentru a preveni complicatiile traumatismelor si de ce este bine ca dispozitivele de crioterapie sa faca parte din echipamentul oricarui iubitor al sportului.

Recomandari pentru prevenirea traumatismelor

Pentru a profita in deplina siguranta de beneficiile sportului, puneti in practica urmatoarele recomandari:

1.    incepeti un program de pregatire fizica destinat antrenarii muschilor si articulatiilor (eventual sub indrumarea unui kinetoterapeut) pentru a va imbunatati conditia fizica;
2.    intotdeauna, inainte de a incepe activitatea sportiva, efectuati cateva exercitii de incalzire; asociati exercitiile cu aplicarea unei creme incalzitoare care este indicata pentru relaxarea musculaturii si prevenirea accidentarii;
3.    adaptati practicarea sportului preferat la posibilitatile voastre fizice si nu va avantati in competitii care va depasesc priceperea sportiva;
4.    in cazul practicarii unor sporturi extreme, constientizati de fiecare data riscurile la care va expuneti;
5.    utilizati intodeauna echipamentul sportiv adecvat activitatii practicate.
PRICE – regula de aur in medicina sportiva

In cazul aparitiei unui traumatism, amintiti-va aceasta regula de baza: protectie – repaus – rece – compresie – ridicare (in engleza PRICE – protection, rest, ice, compression, elevation). Aceasta metoda de tratament este indicata in cazul leziunilor de tesuturi moi (musculo-ligamentare), care apar cel mai frecvent in cadrul activitatilor sportive: entorse, contracturi si intinderi musculare, contuzii.

Protectie – zona afectata trebuie protejata de leziuni suplimentare prin utilizarea unor fase elastice, benzi, atele sau carje daca este nevoie.

Repaus – muschiul sau articulatia ranita necesita repaus pentru a preveni agravarea leziunii; evitati activitatile care produc durere sau inflamatie.

Rece – pentru calmarea durerii si reducerea inflamatiei, aplicati imediat terapia rece pe zona afectata. In locul pungilor cu gheata care sunt dificil de suportat si pot deteriora tegumentele la expuneri mai lungi, pot fi utilizate spray-uri sau plasturi pe baza de levomentol.

Compresie – bandajarea zonei afectate exercita un efect de compresie care ajuta la diminuarea inflamatiei.

Ridicare – membrul afectat trebuie ridicat deasupra nivelului inimii pentru a reduce edemul prin favorizarea intoarcerii venoase. Acest lucru este important in special noaptea.
Sursa: www.doctorulzilei.ro


Citește și:

Casa Andreei Mantea, “devastata” in toiul noptii! “(…)Totul are o limita!”

Raed Arafat face un alt anunț în plină pandemie de coronavirus

Răzvan Simion și noua iubită s-au certat în pensiunea în care s-au cazat: „A stat bosumflată toată seara”

Andreea Pirui și Marius nu mai sunt împreună! Blonda a ieșit în oraș imediat după despărțire

Horoscop rune cu Mihai Voropchievici, pentru perioada 26 octombrie - 1 noiembrie 2020. 2 zodii au parte de bătălii furtunoase

Clipul zilei pe KFETELE.RO

DISTRIBUIE
acest articol

Informatiile zilei

Ludovic Orban, declarații despre restricțiile pe timp de noapte

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri