CITEȘTE: Câte calorii are o banană și cum te pot ajuta dacă le adaugi în dieta ta


Află câte calorii conține o banană și cum poate fi introdusă în dieta ta, pentru a slăbi sănătos.


In articol:

Banana este adesea ocolită în curele de slăbile, întrucât există preconcepții cu privire la acest fruct.

Multe persoane evită să introducă în meniul zilnic bananele, întrucât consideră că aduc un aport caloric destul de mare.

În realitate, bananele nu au cu mult mai multe calorii față de alte fructe, fiind totodată bogate în carbohidrați, starea de sațietate instalându-se imediat după consumul acestui fruct.

Bananele au glucide lente ce asigură energia în caz de sport/mișcare, au potasiu și magneziu pentru funcționarea optimă sistemului nervos și a mușchilor.

Dar cel mai important ingredient al lor este triptofanul, un aminoacid esențial care se transformă în organism în serotonină. Iar serotonină este substanța de care depinde starea noastră de bine liniștea și echilibrul psihic.

Doar bananele și prunele conțin acest precursor natural de serotonină, așa că lăsați merele și citricele deoparte în această perioadă și puneți accent pe banane- nu strică niciodată un strop de bine în plus.

Și nu, nu îngrașă!! O banană are sub 100 calorii, iar faptul că este alcalină (nu acidă precum mărul și citricele) o face prietenoasă cu tubul digestiv și nu stimulează pofta de mâncare”, transmite dr. Mihaela Bilic.

calorii banane

Citeste si: DESCOPERĂ: Cu ce poți mânca ovăzul

Valori nutriționale pentru o banană medie

Unei banane de dimensiune medie, care cântărește în jur de 120 de grame, îi corespund următoarele valori nutriționale:

Calorii: 105;

Grăsimi: 0,4 g;

Carbohidrați: 27 g;

Sodiu: 1,2 mg;

Fibre: 3,1 g;

Zaharui: 14,4 g;

Proteine: 1,3 g;

Vitamina C: 17% din Doza Zilnică Recomandată (n.r. DZR);

Vitamina B6: 22% din DZR;

Potasiu: 12% din DZR;

Magneziu: 8% din DZRl

Mangan: 16% din DZR;

Cupru: 5% din DZR;

Riboflavină: 5% din DZR

După cum observați, bananele sunt extrem de bogate în carbohidrați, cele mai coapte având un conținut mult mai ridicat de zaharuri decât cele verzi. Important de reținut este faptul că acești carbohidrați aduc o multitudine de beneficii pentru sistemul digestiv.

Citeste si: REȚETĂ: Brioșe delicioase cu AFINE. Papilele gustative vor fi in extaz

Câte calorii are o banană în funcție de gramaj

  1. O banană care măsoară sub 15 cm lungime cântărește în jur de 81 de grame și aduce un aport de 72 de calorii.
  2. O banană de 15-18 cm lungime, cântărește în jur de 101 grame și aduce un aport de 90 de calorii.
  3. O banană de 18-20 cm, cântărește în jur de 118 grame și aduce un aport de 105 calorii.
  4. O banană de 20-22 cm cântărește în jur de 136 de grame și aduce un aport de 121 de calorii.
  5. O banană de 23 de cm cântărește în jur de 152 de grame și aduce un aport de 135 de calorii.

„Fiind disponibile tot timpul anului, bananele sunt al doilea fruct, după citrice, ca volum de consum mondial. De ce trebuie să ne reîmprietenim cu banana, după ce am acuzat-o că îngrașă? În primul rând pentru că banana are 100 cal, adică puțin mai mult decât o felie de pâine. Apoi pentru că e alcalină și nu stimulează apetitul, cum face majoritatea fructelor.

O banană de 120g are 25g glucide, dar cu cât e mai necoaptă, cu atât conține mai mult amidon, nu zahăr. Și mai important este conținutul mare de potasiu (310mg/100g), magneziu și fier, esențiale pentru buna funcționare a sistemului cardiovascular, muscular, digestiv și urinar.

Banana este fructul care conține triptofan natural, cu efect de liniștire și stare de bine la nivel central. Asocierea cu vitamina B ajută la creșterea sintezei de serotonină, dar și la conversia glucidelor în glucoză, cu stabilizarea nivelului glicemiei în sânge.

Tot banana este fructul cel mai ușor de digerat, nu dă alergii, prin urmare e opțiunea ideală în diversificarea alimentației la sugari, gustarea perfectă pentru copii și alimentul de bază pentru sportivi”, scrie Mihaela Bilic, nutriționist.

banane beneficii

Citeste si: NOTEAZĂ: Cât timp se fierbe un porumb. Care este procedura corectă

Meniu recomandat în dieta cu banane

Mic dejun: banane (1-2) și un pahar mare cu apă călduță

Prânz: carne de vită sau piept de pui, în combinație cu o salată plină de vitamine

Gustarea de la ora 15: 1 – 2 banane, portocale sau mere

Cina: alimente slabe în calorii (pește, legume, salate)

Sfat: cina nu trebuie luată mai târziu de ora 19.30.

Citeste si: NOTEAZĂ: Rețete de smoothie ideale la micul dejun pentru o zi plina de energie

Cum trebuie să fie o banană?

Coaptă nici prea mult nici prea puțin, cu extremitățile verzi și mijlocul galben. Dar și banană necoaptă (verde) are un rol benefic în caz de diaree- amidonul pe care îl conține are efect prebiotic și restabilește echilibrul intestinal.

Concluzia? Banana e recomandată în orice situație, chiar și în post sau pentru cei care țin dietă- o banană e bună și pentru foame și pentru energie și pentru liniștire", a transmis nutriționistul Mihaela Bilic pe contul de Instagram.

Citeste si: DESCOPERĂ: Dieta daneză de 13 zile. Plan alimentar


Abonează-te pe

Citește și:

DESCOPERĂ: Cu ce poți mânca ovăzul

Dezvăluiri BOMBĂ! Cine este de fapt iubitul lui Denise Rifai

DESCOPERĂ: Cum să dormi 8 ore în 4 ore. Află dacă este posibil

DESCOPERĂ: Sfaturi pentru eliminarea apei din organism. Cum să combați retenția de apă cu ajutorul ceaiurilor și fructelor

DESCOPERĂ: Cum să ai un glow up. Iată pașii pe care trebuie să îi urmezi

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete

CITEȘTE: Cine este ELIZA NATANTICU, soția lui Cosmin Natanticu. Biografie: data nașterii, carieră, căsătorie

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Pentru tine
Parteneri