Depresie și stare de bine. 7 alimente pe care ar trebui să le eviți pentru a menține echilibrul emoțional

alimente de evitat pentru o stare de bine mai buna
7 alimente pe care ar trebui să le eviți pentru a menține echilibrul emoțional

Starea de bine contează indiferent de moment și de vârstă. Însă știați care sunt alimentele pe care ar trebui să le evitați pentru a vă menține această stare de bine? 

Aflați din rândurile următoare care sunt cele 7 alimente pe care ar trebui să le evitați cu orice preț pentru a vă menține un echilibru emoțional intact. 

 

7. Alcool 

Pe locul 7 se află alcoolul. Acesta se află pe lista produselor pe care ar trebui să le evităm cu orice preț atunci când vine vorba despre starea noastră de bine, în ciuda faptului că este utilizat deseori de persoanele care se află deja într-o stare degradată, pentru a uita de anumite supărări.

Cu toate acestea, răspunsul nu îl vom afla niciodată la fundul sticlei, ba chiar mai mult, consumul de alcool va agrava și mai mult starea de depresie, dat fiind faptul că va scădea considerabil pragul de inhibiție al creierului. În ciuda faptului că la început te poate face să te simți mult mai bine și mai încrezător mai ales în situația în care te afli, în cele din urmă îți va perturba foarte mult echilibrul chimic din creier, provocând mai mult rău, și anume anxietate, furie, tristețe și în cele din urmă depresie.
Prin urmare ar trebui să evitați alcoolul cu orice preț, pentru a nu vă agrava mai mult starea. 

Citește și: Ce să faci dacă te simți singură. 6 activități care îți vor umple timpul și spațiul

cum sa eviti depresia
7 alimente pe care ar trebui să le eviți pentru a menține echilibrul emoțional[Sursa foto: freepik]

Citește și: Somnul tulburat de farfurie. 7 alimente surprinzătoare care pot fi responsabile pentru nopțile agitate

 

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?- catena.ro

6. Gustări cu zahăr 

Pe locul 6 se află gustările cu zahăr. Cu siguranță nu te vei simți mai bine dacă vei mânca o cutie întreagă de înghețată, existând studii bazate pe faptul că există o strânsă legătură între aceste gustări bogate în zahăr și starea de depresie, în special dat fiind faptul că un consum prea mare de zahăr va declanșa un dezechilibru în substanțele chimice ale creierului, iar deși

avem impresia că ne răsfățăm și învingem tristețea consumând diverse dulciuri, de fapt tot ce facem este să provocăm un dezechilibru regulat, ducând în cele din urmă la depresie și riscul dezvoltării unor alte probleme de sănătate pe termen lung. Prin urmare ar trebui să schimbați dulciurile cu fructe. 

alimente care contribuie la depresie
7 alimente pe care ar trebui să le eviți pentru a menține echilibrul emoțional[Sursa foto: freepik]

5. Sucuri 

Pe locul 5 se află sucurile. Pe lângă alcool, și sucurile sunt cele de evitat în această situație, nu numai că au un conținut ridicat de zahăr care este absolut dăunător pentru creier și va

crește totodată și inflamația generală a corpului, însă în plus, în cele din urmă, acesta va avea un impact destul de negativ asupra funcționării creierului, chiar și atunci când vine vorba despre capacitatea acestuia de a face față stresului și simptomelor pe care le resimți din punct de vedere depresiv. Astfel, în cazul în care vă place să consumați astfel de băuturi, ar trebui să le schimbați cu cele neîndulcite.
De asemenea, și cofeina face bine în astfel de situații fiind considerat un stimulent imediat al dispoziției sau chiar și ceaiul fierbinte. 

simpome depresie
7 alimente pe care ar trebui să le eviți pentru a menține echilibrul emoțional[Sursa foto: freepik]

4. Fast food 

Pe locul 4 se află fast-food-ul. Este deja cunoscut faptul că legătura dintre consumul de fast-food regulat și depresia este confirmată, însă cu toate acestea, alimentele de acest tip sunt din ce în ce mai dăunătoare pentru sănătatea fizică, iar de curând a fost dovedit și faptul că nu sunt nici bune pentru sănătatea noastră mintală.

Astfel, cu cât vei consuma mai mult fast-food, cu atât va crește și riscul de a dezvolta depresie mai repede. Prin urmare, modalitate de a reduce simptomele depresiei este de a elimina complet aceste alimente, dar și carnea procesată și cerealele rafinate din dieta de zi cu zi, pentru a le înlocui cu fulgi de ovăz, fructe proaspete și legume. 

alimente nesanatoase
7 alimente pe care ar trebui să le eviți pentru a menține echilibrul emoțional[Sursa foto: freepik]

Citește și: Apar modificări la noua lege a pensiilor care intră în vigoare de la 1 septembrie 2024: Pensionarii români stabiliți în străinătate vor trebui să trimită certificatul de viață semestrial- kanald.ro

Citește și: A uitat că e în timpul programului și a mers la întâlnire! Un jandarm a fost prins în timp ce se săruta cu o minoră, chiar de fostul iubit al acesteia- stirilekanald.ro

3. Suc de fructe 

Pe locul 3 se află sucul de fructe. În ciuda faptului că acesta este considerat a fi extrem de bun atunci când vine vorba despre curățarea și detoxifierea organismului, un consum regulat al sucului de fructe nu va face nimic altceva decât să mărească talia, iar de asemenea să aibă și un impact negativ asupra funcției creierului. În plus, sucul care are și un conținut de zahăr ridicat va crește șansele de a dezvolta probleme cardiace și diabet. Fructoza ridicată reprezintă și ea o problemă, fiind legat de tulburările de memorie, problemele de sănătate mintală și cele metabolice, motiv pentru care ar trebui să le înlocuim cu un ceai neîndulcit, produse lactate sau chiar sucuri din legume. 

7 alimente pe care ar trebui să le eviți pentru a menține echilibrul emoțional[Sursa foto: freepik]

2. Băuturi energizante 

Pe locul 2 se află băuturile energizante. Este cunoscut deja faptul că astfel de băuturi sunt pline de cantități nesănătoase de zahăr și cofeină, iar zahărul afectează automat funcția creierului, așa cum am menționat anterior, iar în ceea ce privește cofeina, în ciuda faptului că te poate face să te simți puțin mai bine pe moment, în cazul în care exagerezi cu consumul acestor băuturi energizante, nu vei face nimic altceva decât să-ți afectezi sănătatea fizică dar și mentală, poate chiar să faci mai mult rău atunci când vine vorba despre starea ta de bine, resimțim și decalaj în ceea ce privește programul de somn. Astfel, în cele din urmă lipsa somnului și starea de spirit care nu este una tocmai bună, sunt simptome cunoscute ale stresului și depresiei. 

7 alimente pe care ar trebui să le eviți pentru a menține echilibrul emoțional[Sursa foto: freepik]

1. Alimente procesate 

Pe locul unu se află alimentele procesate. Indiferent de produsul ales, toate care fac parte din această categorie reprezintă cea mai ușoară modalitate de a agrava simptomele unei depresii, dat fiind faptul că acestea sunt alimentele care se situează sus atunci când vine vorba de indicele glicemic, cu alte cuvinte, nu face nimic altceva decât să provoace o creștere majoră a zahărului din sânge, fiind totodată și pline de cantități mult prea mari de grăsimi și carbohidrați rafinați. Astfel, dacă va exista un consum mult prea mare, va crește automat și rata depresiei. 

7 alimente pe care ar trebui să le eviți pentru a menține echilibrul emoțional[Sursa foto: freepik]



Citește și:

Idei de coafuri simple pentru nuntă

Somnul tulburat de farfurie. 7 alimente surprinzătoare care pot fi responsabile pentru nopțile agitate

IMAGINILE HOT cu Nicoleta Luciu care au ridicat pulsul bărbaților! Vedeta arăta TOT cândva!

Andreea Marin și Mihai Petre, filmați într-un hotel! Cum au fost surprinși cei doi?! Imaginile au ajuns pe internet

De ce s-au certat, de fapt, Adda și CRBL: ”M-a durut foarte tare, am suferit mult”

Anda Adam a dezvăluit suma cheltuită pe rochiile de mireasă!

Meserii căutate fără Bac. Ce joburi poți face, în 2024, dacă nu ai luat diploma de Bacalaureat

Închis pentru viol, un elev a luat 10 la BAC. Povestea tânărului care visează să dea la Drept după ce își ispășește pedeapsa: „Viitorul meu merită mai mult efort”


Cookies