De ce sa mananci toamna alimente bogate in Omega-3! Iata ce zic specialistii!


Medicul nutritionist Mihaela Bilic iti spune de ce trebuie sa consumi toamna mai multe alimente bogate in acizi grasi Omega-3.

 

Toamna, zile mai scurte, frig si stare de spirit...afectata.Ca sa pastram moralul la cote satisfacatoare avem nevoie de echilibru chimic in creier, adica de Omega 3.
40% din acizii grasi cerebrali depind de DHA, forma biologic activa a acizilor grasi Omega 3. Este un element prezent mai ales in carnea si grasimea de peste.
Precizare: Omega 3 exista in iarba si alge, deci animalele si pestii hranite natural contin Omega 3, in timp ce animalele si pestii hraniti exclusiv cu porumb, soia, seminte si uleiuri vegetale contin Omega 6! Asta pentru a confirma ca exista Omega 3 si in oua sau in carnea de porc crescuti traditional.
Sursa cea mai eficienta ramane insa conserva de sardine in sos tomat:) Evitati conservele in ulei, continutul de Omega 3 scade cu 50% pentru ca e liposolubil ( se dizolva in grasime)
Iata cateva cifre care sa va convinga (mg Omega 3/100g produs):
-sardine conserva 1880
-somon salbatic 1700
-hering 1250
-macrou 1130
-pastrav salbatic 1060
-ton 360
Concluzia: mai ieftin si mai sigur decat sardina nu exista, mai ales ca inca nu s-a inventat sardina de crescatorie!", scrie medicul pe pagina sa de Facebook.

Toamna, zile mai scurte, frig si stare de spirit...afectata.Ca sa pastram moralul la cote satisfacatoare avem nevoie de echilibru chimic in creier, adica de Omega 3. 

40% din acizii grasi cerebrali depind de DHA, forma biologic activa a acizilor grasi Omega 3. Este un element prezent mai ales in carnea si grasimea de peste. 

Precizare: Omega 3 exista in iarba si alge, deci animalele si pestii hranite natural contin Omega 3, in timp ce animalele si pestii hraniti exclusiv cu porumb, soia, seminte si uleiuri vegetale contin Omega 6! Asta pentru a confirma ca exista Omega 3 si in oua sau in carnea de porc crescuti traditional. 

Sursa cea mai eficienta ramane insa conserva de sardine in sos tomat:) Evitati conservele in ulei, continutul de Omega 3 scade cu 50% pentru ca e liposolubil ( se dizolva in grasime)Iata cateva cifre care sa va convinga (mg Omega 3/100g produs):

-sardine conserva 1880
-somon salbatic 1700
-hering 1250
-macrou 1130
-pastrav salbatic 1060
-ton 360

Concluzia: mai ieftin si mai sigur decat sardina nu exista, mai ales ca inca nu s-a inventat sardina de crescatorie!", scrie medicul pe pagina sa de Facebook.

 


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Informatiile zilei

Incredibil, în ce stare se afla Emi Pian cu puţin timp înainte să moară! Ce a postat pe facebook?

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri