Daca vrei sa ai oase sanatoase, consuma aceste superalimente!


Daca pana acum credeai ca doar lactatele, gratie continutului lor de calciu, te pot tine la distanta de "bolile oaselor", vei ramane uimit atunci cand vei afla ce alimente vegetariene pot fi mult mai eficiente decat produsele pe baza de lapte.

Specialistii au ajuns la concluzia ca este nevoie de mult mai multe vitamine si minerale, in afara de Calciu, pentru a asigura sanatatea sistemului tau osos. Este vorba de: vitamina D si K, magneziu, mangan si flavonoide (metaboliti ai plantelor, antioxidanti).

 

Ba mai mult decat atat, exista specialisti precum David Wolfe (davidwolfe.com) care pretind ca oasele nu ar avea nevoie de calciu, ci de magneziu si siliciu, acestea fiind, in opinia sa, elementele care protejeaza sistemul osos.
Daca vrei sa ai oase puternice si sanatoase, ai grija sa incluzi urmatoarele SUPERALIMENTE in alimentatia ta:

Daca vrei sa ai oase puternice si sanatoase, ai grija sa incluzi urmatoarele SUPERALIMENTE in alimentatia ta:

1. Plante cu frunze verzi, cum ar fi: spanacul, varza kale, salata, etc. In caz ca nu stiai, acestea sunt o importanta sursa de nutrienti si contin in special calciu, magneziu si vitamina K.

2. Semintele de Chia. Dupa cum probabil ai remarcat, SEMINTELE DE CHIA sunt la mare cautare gratie proprietatilor deosebite pe care le au. Asa ca, aproximativ 30 de grame de seminte de chia pe zi reprezinta 17% din necesarul de calciu necesar, continand de asemenea si acizii grasi Omega 3, atat de importanti pentru sanatate.

3. Melasa (Lichid siropos ramas de la fabricarea zaharului, dupa concentrarea sucului de sfecla sau de trestie de zahar). Cea mai buna melasa este cea neagra, care retine cei mai multi nutrienti.

4. Broccoli. In caz ca nu stiai deja, broccoli este bogat in calciu, vitamine si are rolul de a detoxifica organismul. Fie ca-l prepari la abur sau il transformi intr-o minunata supa conteaza mai putin. Ceea ce este important este sa-l consumi cat mai des.

5. Varza chinezeasca (Bok Choy). Din fericire, de ceva vreme se cultiva si in Romania, iar preturile nu sunt deloc piperate. Face parte din familia conopidei si broccoli, asa ca si in acest caz continutul de calciu este foarte ridicat. Cel mai bine este sa o consumi dupa ce o oparesti sau o pregatesti in wok, impreuna cu alte legume de sezon.

6. Nucile. Fie ca vorbim de migdale, caju, macadamia sau traditionalele nuci romanesti, rezultatul este acelasi. Avand un continut ridicat de nutrienti diversificati, nucile contin o gramada de substante care te vor tine departe de bolile oaselor. Poti sa le mananci ca atare sau sa le folostesti in salate, totul ramane la latitudinea ta, ideea este sa nu-ti lipseasca din alimentatie.

7. Usturoiul. Se pare ca aceasta planta este de departe una dintre cele mai puternice, avand efecte curative si de preventie nebanuite. Studiile arata ca usturoiul este eficient si pentru cei care vor sa-si intareasca si protejeze sistemul osos, asa ca nu mai sta pe ganduri si foloseste-l de cate ori ai ocazia. Este foarte bogat in vitamine si minerale, fiind considerat un puternic antibiotic natural.

Sursa suntsanatos.ro

 


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol


Exatlon

Diana Bulimar a fost surprinsă într-o ipostază incredibilă! Fanii Faimoasei de la Exatlon sunt șocați: „E reală poza?” FOTO

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri