Cum sa transformi consumul de fructe oleaginoase intr-un obicei sanatos!


Cum sa transformi consumul de fructe oleaginoase intr-un obicei sanatos!

Medicul nutritionist Mihaela Bilic iti explica modul in care poti consuma nuci si seminte fara sa te ingrasi.

 

"Fructele oleaginoase( alune, nuci, fistic, migdale, caju) sunt un concentrat de nutrienti, dar si de calorii. Pline de proteine, acizi grasi nesaturati si minerale, ele pot reprezenta o gustare sanatoasa, un produs de rontait care sa aiba si reale valente hranitoare. Singura grija trebuie sa fie cantitatea, un pumn este suficient!
Tot ce inseamna seminte, nuci, alune satisface si alt mecanism inafara de hranirea propriu-zisa si anume nevoia de rontaiala.
Nu numai substantele nutritive le cautam in alune si migdale, ci si calmarea, eliminarea stresului, satisfacerea oralitatii (simti nevoia sa ai gura sau mainile ocupate). Daca te apuci sa ciugulesti fistic sau migdale si te opresti cand se termina punga nici nu-ti dai seama cand ai inghitit 500cal. Da, atat au in medie fructele oleaginoase.
Exista 2 strategii de protectie: fie cumparati pungi mici, individuale (contin 25-30g) ca sa va limitati la un pumn, fie va ingreunati foarte mult "munca".
Adica cumparati toti acesti samburi, fie ca e vorba de alune, seminte sau fistic, in propria lor coaja. Si chinuiti-va sa scoateti miezul micut din invelisul lui lemnos. Nu doar ca o sa va ia mult timp (ceea ce inseamna ca incetineste din mancat) dar la final nici cantitatea nu va fi mare pentru ca mai mult decojiti decat mancati. Ca sa nu mai punem la socoteala ca un astfel de efort te face sa te lasi tepede pagubas.
In concluzie daca vreti rontaiala nu faceti greseala sa luati fructele oleaginoase si semintele decojite. Alegeti variantele cu coaja in ambalajul cel mai mic, ocupati-va mainile si gura cu desfacutul si curatatul lor, important nu e sa mancati ci sa va calmati", scrie Mihaela Bilic pe pagina de Facebook.

"Fructele oleaginoase( alune, nuci, fistic, migdale, caju) sunt un concentrat de nutrienti, dar si de calorii. Pline de proteine, acizi grasi nesaturati si minerale, ele pot reprezenta o gustare sanatoasa, un produs de rontait care sa aiba si reale valente hranitoare. Singura grija trebuie sa fie cantitatea, un pumn este suficient!

Tot ce inseamna seminte, nuci, alune satisface si alt mecanism inafara de hranirea propriu-zisa si anume nevoia de rontaiala. Nu numai substantele nutritive le cautam in alune si migdale, ci si calmarea, eliminarea stresului, satisfacerea oralitatii (simti nevoia sa ai gura sau mainile ocupate). Daca te apuci sa ciugulesti fistic sau migdale si te opresti cand se termina punga nici nu-ti dai seama cand ai inghitit 500cal. Da, atat au in medie fructele oleaginoase.

Exista 2 strategii de protectie: fie cumparati pungi mici, individuale (contin 25-30g) ca sa va limitati la un pumn, fie va ingreunati foarte mult "munca". Adica cumparati toti acesti samburi, fie ca e vorba de alune, seminte sau fistic, in propria lor coaja. Si chinuiti-va sa scoateti miezul micut din invelisul lui lemnos. Nu doar ca o sa va ia mult timp (ceea ce inseamna ca incetineste din mancat) dar la final nici cantitatea nu va fi mare pentru ca mai mult decojiti decat mancati. Ca sa nu mai punem la socoteala ca un astfel de efort te face sa te lasi tepede pagubas.

In concluzie daca vreti rontaiala nu faceti greseala sa luati fructele oleaginoase si semintele decojite. Alegeti variantele cu coaja in ambalajul cel mai mic, ocupati-va mainile si gura cu desfacutul si curatatul lor, important nu e sa mancati ci sa va calmati", scrie Mihaela Bilic pe pagina de Facebook.

 


Abonează-te pe

Citește și:

Simona Hapciuc de la Survivor 2021 și fiul ei au probleme de sănătate: "Din păcate..."

Dezvăluiri ȘOCANTE despre Andreea Marin! Riscă să fie CONCEDIATĂ de TVR

Hilaria și Alec Baldwin au devenit din nou părinți!

Ioana Năstase a băgat actele de divorț! Ce spune fostul mare tenismen?

Mădălina vrea să părăsească Puterea Dragostei! Ce a declarat concurenta?!

Clipul zilei pe KFETELE.RO

DISTRIBUIE
acest articol

Informatiile zilei

COVID-19 Cehia: Carantină parțială de luni, 1 martie

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri