Cum sa te lasi de fumat fara sa iei in greutate! Uite cat este de usor!


Un studiu recent publicat in International Journal of Clinical Practice (Revista Internationala de Practici Clinice) a dezvaluit ca 53% din fumatori au luat in greutate pe perioada tentativelor anterioare de cesatie, cresterea medie in greutate fiind de 3,5 – 6,5kg in primul an de abstinenta.

 

Cercetatorii au descoperit, de asemenea, ca persoanele care se preocupau cel mai mult de greutatea lor corporala erau cel mai putin interesate de urmarea unui tratament care sa ii ajute sa se lase de fumat.
Problemele de greutate reprezinta un impediment important, dar este important sa constientizezi doua lucruri: in primul rand, ar trebui sa iei in greutate cel putin 45kg ca sa anulezi beneficiile asupra sanatatii ale cesatiei; in al doilea rand, este posibil sa te lasi definitiv de fumat si fara sa iti dereglezi greutatea corporala pe termen lung. De fapt, rezultatele studiilor publicate anul acesta au indicat faptul ca, in medie, persoanele care renunta la fumat nu iau in greutate mai mult decat persoanele care nu au fumat niciodata.
Pentru a fructifica toate aceste beneficii si pentru a-ti mentine greutatea este important sa te lasi de fumat intr-o maniera strategica, punand in aplicare urmatoarele cinci trucuri.
Redu caloriile, nu si cantitatea de alimente consumate
Fumatul reduce simturile gustului si mirosului. Atunci cand acestea revin la normal ca urmare a cesatiei, alimentele consumate vor deveni, dintr-odata, mai gustoase, astfel incat poate fi mult mai dificil pentru tine sa reduci portiile de mancare. In schimb, portiile mari nu echivaleaza neaparat un aport excesiv de calorii – atat timp cat alegi alimentele cu grija. De exemplu, trei cesti si jumatate de popcorn organic preparat in ulei incins, adica o portie de dimensiunile a trei mingi de tenis si jumatate, contine aproximativ 140 de calorii, comparativ cu cele aproximativ 160 continute de numai 11 chipsuri de cartofi sau 12 chipsuri de tortilla.
Alege o alimentatie intermediara sanatoasa
Unul din motivele pentru care esti tentat sa rontai mai multe snacks-uri dupa ce renunti la fumat consta in tendinta de a reproduce miscarea de ducere a mainii in dreptul gurii caracteristica obiceiului fumatului. Dar consumul de calorii in exces de fiecare data cand reiterezi acest obicei (asa cum se intampla cu dulciurile, covrigeii, sau chipsurile) sporeste in mod simtitor riscul de a pune kilograme in plus. Inlocuieste aceste gustari cu legume sarace in calorii si cu continut mare de apa, precum castravetii taiati felii (16 calorii/ ceasca), ridichii (19 calorii/ ceasca), sau rosii cherry, inflorescente de broccoli, si tulpini de telina taiate in forma de pai (fiecare continand 30 de calorii/ ceasca). Poti servi aceste legume cu o portie unica de hummus, guacamole, sau unt de nuci.
Apeleaza la supresori de apetit naturali
Fumatul reduce pofta de mancare, asa ca renuntarea la fumat poate duce la instalarea brusca a senzatiei de foame. Din fericire, anumite alimente si obiceiuri pot contracara acest efect. De exemplu, grasimile „benefice” continute de nuci, seminte, masline, si avocado cresc satietatea si incetinesc golirea stomacului, intarziind, astfel, aparitia senzatiei de foame. Pentru a fructifica acest avantaj, include grasimi sanatoase in fiecare portie de mancare pe care o consumi.
Stimuleaza metabolismul corpului in mod natural
Fumatul accelereaza usor metabolismul corpului, astfel incat, in urma cesatiei, este necesar sa apelezi la moduri naturale si sanatoase de a maximaliza rata metabolica pentru a evita cresterea in greutate. Metodele recomandate in urma studiilor includ cresterea consumului de apa si de ceai verde neindulcit (nota: daca nu agreezi gustul neindulcit al ceaiului, poti adauga cateva picaturi de suc de fructe 100% natural), condimentarea alimentelor cu ardei iute (jalapenos proaspat sau piper cayenne sau chili uscat ori macinat), cresterea aportului proteic, si asezonarea portiilor cu condimente precum ghimbirul, piperul negru, usturoiul si concentrat natural de citrice.
Fa cat mai multa miscare
Pe langa arderea caloriilor, miscarea ajuta si la reducerea poftei de a fuma, respectiv la atenuarea simptomelor de retragere caracteristice cesatiei. Totul este sa gasesti moduri atractive de a face miscare. Un studiu recent a descoperit ca cei care percep exercitiile fizice ca pe un fel de „munca” tind sa caute recompense pentru efortul depus, precum gustari „meritorii” sau mese mai bogate, care pot anula beneficiile efortului fizic cu privire la slabire.
Sursa: Secretele.com, autor Cristian Iacov

Cercetatorii au descoperit, de asemenea, ca persoanele care se preocupau cel mai mult de greutatea lor corporala erau cel mai putin interesate de urmarea unui tratament care sa ii ajute sa se lase de fumat.

Problemele de greutate reprezinta un impediment important, dar este important sa constientizezi doua lucruri: in primul rand, ar trebui sa iei in greutate cel putin 45kg ca sa anulezi beneficiile asupra sanatatii ale cesatiei; in al doilea rand, este posibil sa te lasi definitiv de fumat si fara sa iti dereglezi greutatea corporala pe termen lung. De fapt, rezultatele studiilor publicate anul acesta au indicat faptul ca, in medie, persoanele care renunta la fumat nu iau in greutate mai mult decat persoanele care nu au fumat niciodata.

Pentru a fructifica toate aceste beneficii si pentru a-ti mentine greutatea este important sa te lasi de fumat intr-o maniera strategica, punand in aplicare urmatoarele cinci trucuri. 

Redu caloriile, nu si cantitatea de alimente consumate 

Fumatul reduce simturile gustului si mirosului. Atunci cand acestea revin la normal ca urmare a cesatiei, alimentele consumate vor deveni, dintr-odata, mai gustoase, astfel incat poate fi mult mai dificil pentru tine sa reduci portiile de mancare. In schimb, portiile mari nu echivaleaza neaparat un aport excesiv de calorii – atat timp cat alegi alimentele cu grija. De exemplu, trei cesti si jumatate de popcorn organic preparat in ulei incins, adica o portie de dimensiunile a trei mingi de tenis si jumatate, contine aproximativ 140 de calorii, comparativ cu cele aproximativ 160 continute de numai 11 chipsuri de cartofi sau 12 chipsuri de tortilla. 

Alege o alimentatie intermediara sanatoasa

Unul din motivele pentru care esti tentat sa rontai mai multe snacks-uri dupa ce renunti la fumat consta in tendinta de a reproduce miscarea de ducere a mainii in dreptul gurii caracteristica obiceiului fumatului. Dar consumul de calorii in exces de fiecare data cand reiterezi acest obicei (asa cum se intampla cu dulciurile, covrigeii, sau chipsurile) sporeste in mod simtitor riscul de a pune kilograme in plus. Inlocuieste aceste gustari cu legume sarace in calorii si cu continut mare de apa, precum castravetii taiati felii (16 calorii/ ceasca), ridichii (19 calorii/ ceasca), sau rosii cherry, inflorescente de broccoli, si tulpini de telina taiate in forma de pai (fiecare continand 30 de calorii/ ceasca). Poti servi aceste legume cu o portie unica de hummus, guacamole, sau unt de nuci. 

Apeleaza la supresori de apetit naturali

Fumatul reduce pofta de mancare, asa ca renuntarea la fumat poate duce la instalarea brusca a senzatiei de foame. Din fericire, anumite alimente si obiceiuri pot contracara acest efect. De exemplu, grasimile „benefice” continute de nuci, seminte, masline, si avocado cresc satietatea si incetinesc golirea stomacului, intarziind, astfel, aparitia senzatiei de foame. Pentru a fructifica acest avantaj, include grasimi sanatoase in fiecare portie de mancare pe care o consumi. 

Stimuleaza metabolismul corpului in mod natural

Fumatul accelereaza usor metabolismul corpului, astfel incat, in urma cesatiei, este necesar sa apelezi la moduri naturale si sanatoase de a maximaliza rata metabolica pentru a evita cresterea in greutate. Metodele recomandate in urma studiilor includ cresterea consumului de apa si de ceai verde neindulcit (nota: daca nu agreezi gustul neindulcit al ceaiului, poti adauga cateva picaturi de suc de fructe 100% natural), condimentarea alimentelor cu ardei iute (jalapenos proaspat sau piper cayenne sau chili uscat ori macinat), cresterea aportului proteic, si asezonarea portiilor cu condimente precum ghimbirul, piperul negru, usturoiul si concentrat natural de citrice. 

Fa cat mai multa miscare

Pe langa arderea caloriilor, miscarea ajuta si la reducerea poftei de a fuma, respectiv la atenuarea simptomelor de retragere caracteristice cesatiei. Totul este sa gasesti moduri atractive de a face miscare. Un studiu recent a descoperit ca cei care percep exercitiile fizice ca pe un fel de „munca” tind sa caute recompense pentru efortul depus, precum gustari „meritorii” sau mese mai bogate, care pot anula beneficiile efortului fizic cu privire la slabire. 

Sursa: Secretele.com, autor Cristian Iacov

 


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Cooking

Cartofi prăjiţi ca la restaurant la tine acasă. Ce făceai greșit până acum

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri