Cum să ai un somn odihnitor: 9 sfaturi pentru a reduce trezirile nocturne frecvente

cum sa ai un somn odihnitor
Cum să ai un somn odihnitor

Există nenumărate modalități prin care somnul nostru poate deveni mai pașnic. Însă știați de acestea?

Aflați din rândurile următoare, care sunt sfaturile pe care le puteți urma, atunci când observați că întâmpinați dificultăți în somnul de noapte și vă treziți des.

 

Cum pot să nu mă trezesc de mai multe ori noaptea

1. Creați un mediu de somn liniștitor

Pentru a dormi mai bine, păstrați camera la o temperatură de 15–19 grade Celsius.

Achiziționați o saltea și perne confortabile pentru a vă oferi sprijin. Blocați orice lumină nedorită care vă poate perturba somnul folosind perdele opace sau o mască de somn. Considerați utilizarea unui aparat cu zgomot alb sau a dopurilor de urechi pentru a reduce perturbările cauzate de sunetele din exterior.

Citește și: Secretele unui somn odihnitor: 7 strategii pentru a vă regla programul de somn ca un profesionist

de ce ma trezesc noaptea
Cum să ai un somn odihnitor[Sursa foto: freepik]

Citește și: De ce tot mai mulți parteneri aleg dormitul separat în cuplu. Când este de fapt benefic

2. Stabiliți o rutină de somn consistentă

Chiar și în weekend, stabiliți o oră fixă pentru a dormi și a te trezi. Înainte de a vă culca, luați parte la activități care vă relaxează, cum ar fi citirea unei cărți, o baie caldă sau exerciții de stretching sau yoga.

Evitați activitățile care vă stimulează înainte de culcare, cum ar fi exerciții fizice intense, consumul de cofeină sau nicotină și utilizarea dispozitivelor electronice cu lumină albastră.

Cum să ai un somn odihnitor[Sursa foto: freepik]

Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta- catena.ro

3. Gestionează stresul și anxietatea

Pentru a vă relaxa mintea înainte de culcare, faceți exerciții de respirație profundă, meditație sau tehnici de mindfulness.

Puteți scrie orice îngrijorări sau griji într-un jurnal, astfel încât să puteți lăsa mintea să se relaxeze înainte de culcare. Pe parcursul zilei, implicați-vă în activități care vă reduc stresul, cum ar fi făcând exerciții fizice, petrecând timp în natură sau făcând hobby-uri pe care le apreciați.

Cum să ai un somn odihnitor[Sursa foto: freepik]

4. Limitați consumul de lichide înainte de culcare

Limitați cantitatea de lichide pe care le beți seara, în special băuturile cu cofeină și alcool, deoarece acestea pot avea un impact negativ asupra sănătății somnului.

Dacă îți este sete, bea un pahar de apă cu o oră sau două înainte de a te culca, dar nu bea prea mult mai aproape de ora de culcare. Conform Healthline, ceaiul de mușețel poate ajuta cu anxietatea și insomnia, care ar putea, de asemenea, să îmbunătățească somnul. Astfel, acest aspect este susținut și de The National Library of Medicine, dat fiind faptul că utilizarea extractului de mușețel poate îmbunătăți semnificativ calitatea somnului chiar și în rândul persoanelor în vârstă. 

Cum să ai un somn odihnitor[Sursa foto: freepik]

5. Creați un ritual înainte de culcare

Pentru a elibera tensiunea din corp, faceți întinderi ușoare sau yoga blândă. Asigurați-vă că savurați un ceai cald din plante fără cofeină, cum ar fi mușețel sau lavandă, care sunt cunoscute pentru efectele lor calmante. Pentru a vă relaxa, reduceți luminile din casa dvs. și înlocuiți-le cu un iluminat mai calm și tonuri mai calde.

sfaturi pentru un somn linistitor
Cum să ai un somn odihnitor[Sursa foto: freepik]

6. Optimizați-vă poziția de dormit

Încercați să dormiți pe partea stângă dacă aveți reflux acid sau arsuri la stomac. Pentru cei care dorm pe spate, este util să pună o pernă sub genunchi pentru a menține spatele în poziție corectă și pentru a reduce presiunea asupra spatelui. A pune o pernă între genunchi poate fi util pentru cei care dorm pe lateral, deoarece îi ajută să-și alinieze coloana vertebrală și să atenueze presiunea pe șolduri și spate.

Cum să ai un somn odihnitor[Sursa foto: freepik]

Citește și: Patrick a decis: "Teodora e genul meu de femeie!" Alexandra fierbe de gelozie. Tânăra nu acceptă această decizie. Aflați ce se va întâmpla, joi, 25 iulie, de la ora 10:00 și 16:30, la Kanal D- kanald.ro

Citește și: Doctorița Gavril, relație amoroasă cu un mafiot de peste Prut, pe care l-a stors de bani! Detalii șocante- stirilekanald.ro

7. Evaluează calitatea aerului din dormitorul tău

Pentru a menține aerul proaspăt   în dormitor, deschideți ferestrele și folosiți un ventilator. Investiți într-un purificator de aer pentru a preveni alergenii, praful și alte tipuri de poluanți. Pentru a reduce riscul reacțiilor alergice care pot întâmpina dificultăți în somn, utilizați materiale de pat care nu provoacă reacții alergice.

Cum să ai un somn odihnitor[Sursa foto: freepik]

8. Evitați urmărirea ceasului

Îndepărtați ceasurile din dormitor sau îndepărtați-le de la vedere. În loc să verificați timpul, concentrați-vă pe metode de relaxare sau faceți ceva care vă va calma până când vă veți somnolenta.

cum sa nu ma mai trezesc noaptea
Cum să ai un somn odihnitor[Sursa foto: freepik]

9. Căutați ajutor profesional dacă este necesar

Dacă vă confruntați cu dificultăți în a dormi fără treziri frecvente, poate fi util să consultați un profesionist din domeniul sănătății sau un specialist. Un medic poate ajuta la identificarea oricărei afecțiuni cauzate de somn sau poate oferi îndrumări individualizate pentru a îmbunătăți modul în care dormiți.

Te invităm şi mâine, pe kfetele.ro, pentru a descoperi cele mai noi și utile sfaturi și recomandări de la specialiști în domeniul sănătății, frumuseții și stilului de viață.

cum sa dormi mai bine
Cum să ai un somn odihnitor[Sursa foto: freepik]



Citește și:

Ce este și ce beneficii are sarea celtică

De ce tot mai mulți parteneri aleg dormitul separat în cuplu. Când este de fapt benefic

Andreea Raicu a făcut furori la plajă, la 47 de ani. Cum a apărut vedeta în vacanța din Italia FOTO

Imagini tulburătoare cu trupul neînsuflețit al lui Andrei Versace: zăcea într-o baltă de sânge de zile bune

Contabilii au dezvăluit salariul anual al Prințului William. Ce sumă încasează fiul Regelui Charles

Colpan, “pusă la zid” de Bora

În această seară, de la ora 22:30, în serialul “Vinovați de iubire”, Inci, cu ochii pe Han 

VIDEO Rezultate admitere liceu 2024: La ce liceu am intrat? Verifică online rezultatele repartizării computerizate


Cookies